چگونه در هنگام خرید مواد غذایی در بودجه خود صرفه جویی کنیم؟

آیا متوجه می‌شوید که هر هفته خیلی بیشتر از بودجه‌ای که در خواربارفروشی هزینه کرده‌اید، پول خرج می‌کنید؟

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ افزایش تورم بر قیمت مواد غذایی نیز تأثیر گذاشته است، هزینه های مربوط به غذا می تواند قسمت قابل توجهی از کیف پول شما را از بین ببرد، اما خرید مواد غذایی با بودجه محدود کاملاً قابل انجام است و می تواند به شما کمک کند در هزینه های دیگر صرفه جویی کنید.

در اینجا چندین نکته و ترفند برای کنترل امور مالی و حفظ بودجه در هنگام خرید مواد غذایی آورده شده است.

یک لیست بنوسید از اقلام مورد نیاز

اگر ایده روشنی از اقلامی که باید بخرید ندارید، خرج کردن بیش از حد آسان است. یک لیست خواربارفروشی قدیمی می تواند راهی ساده برای حفظ خود در برابر وسوسه های خرید اقلام غیر ضروری باشد.

فهرستی از مواد غذایی ضروری که برای هفته نیاز دارید تهیه کنید و سپس فهرست دیگری از اقلام غیر ضروری و وسوسه انگیزی تهیه کنید تا به خودتان اجازه ندهید آنها را خریداری کنید.

فقط آنچه را که نیاز دارید بخرید - حتی اگر کوپن یا بن خرید دارید

کوپن ها ابزاری عالی برای صرفه جویی در پول هستند اما تا زمانی که کالای تخفیف خورده را دوست داشته باشید و به آن نیاز داشته باشید. محصولاتی را که استفاده نمی‌کنید صرفاً به این دلیل که کوپنی برای آن‌ها دارید، نخرید و سعی کنید آنها را برای خرید اقلام ضروری اختصاص دهید .

تحقیقات خود را از قبل انجام دهید

قبل از اینکه برای خرید هفتگی خود بیرون بروید، کمی وقت بگذارید و قیمت ها را در فروشگاه های مواد غذایی محلی بررسی کنید. آیا یک فروشگاه برای کالای مورد نیاز شما کالای ویژه ای دارد یا فروشگاه دیگری نسبت به جایی که در حال حاضر خرید می کنید تخفیف های بهتری برای مشتریان ارائه می دهد؟ خرید مقایسه ای به شما امکان می دهد عادات خرج کردن خود را ارزیابی کنید تا فروشگاه ها و مارک های مناسب با بودجه خود را پیدا کنید.

از رفتن به راهروهایی که احتمالاً بیش از حد خرج خواهید کرد اجتناب کنید

آیا تمایل دارید که گرفتار تمام وسایل سرگرم کننده موجود در راهروهای مخصوص فروش اسباب بازی شوید یا کمی بیش از حد در راهروی آرایش معطل شوید؟ آیا طبع شما به شیرینی ، باعث می شود که مقداری بیش از حد برای آب نبات خرج کنید و بخشی از بودجه خود را که برای ناهارهای سالم برنامه ریزی شده بود، مصرف کنید؟ سعی کنید از راه رفتن در هر راهرویی که ممکن است شما را به خرج کردن بیش از حد وسوسه کند پرهیز کنید - یا راهرویی که شما را تشویق به خرید اقلامی می کند که به خودتان قول داده بودید در آنها زیاده روی نکنید.

هزینه های خود را دنبال کنید و راه هایی برای کاهش هزینه های خود بیابید

وقتی دقیقاً می دانید چرا بیش از حد خرج می کنید، کاهش بودجه مواد غذایی بسیار ساده تر است.

رسیدهای قدیمی خود را از ماه گذشته بیرون بیاورید و فهرست را به دسته‌هایی تقسیم کنید - مانند نوشیدنی‌ها، وعده‌های غذایی منجمد، مواد لازم برای شام و محصولات پخته‌شده، و اقلام بهداشتی. ممکن است از مقداری که در یک دسته بندی خاص هزینه می کنید شگفت زده شوید.

قبل از خرید بیشتر استفاده کنید

قبل از تهیه لیست مواد غذایی هفتگی، نگاهی به یخچال و کمدهای خود بیندازید. قبل از خرید بیشتر از آنچه در قفسه‌هایتان است استفاده کنید و در مواردی که زیاد استفاده نکرده‌اید تجدید نظر کنید. این احتمال وجود دارد که بتوانید حتی قبل از اینکه پا به فروشگاه بگذارید، چند چیز را از لیست خود حذف کنید.

با ماشین حساب خرید کنید

در حالی که در حال خرید هستید، ممکن است متوجه نشوید که همه اقلام شما چقدر سریع مبلغ زیادی را شامل میشود و حتی محصولاتی که فقط چند هزارتومان قیمت دارند، می توانند مجموعاً شگفت انگیز باشند.

برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخوشایند در صندوق، مجموع اقلامی را که می‌خرید در سبد خرید خود نگه داریدو با ماشین‌حساب گوشی خود، مبلغ آن را محاسبه کنید تا با بودجه خود تطبیق دهید.

با مارک های فروشگاهی صرفه جویی کنید

تمایل به امتحان کردن چیزهای جدید می تواند به شما در صرفه جویی در پول کمک کند، و همچنین می تواند سرگرم کننده باشد! برخی از آن اقلام با نام تجاری موجود در لیست خود را با محصولات کمتر شناخته شده یا مارک فروشگاهی مبادله کنید، سپس مواردی را که دوست دارید یادداشت کنید. می‌توانید در هر مورد چند هزارتومان برای خود صرفه‌جویی کنید و در عین حال طعم قهوه مورد علاقه‌تان یا غذای منجمد بعدی خود را پیدا کنید.

خرید به صورت عمده

اقلامی مانند غذاهای میان وعده و محصولات بهداشتی مدتی طول می کشد تا منقضی شوند. بنابراین، اگر فروش محصولی را که دوست دارید مشاهده کردید، ادامه دهید و به صورت عمده خرید کنید. همچنین می توانید برخی از اقلام فاسد شدنی را بخرید و آن ها را تا زمانی که آماده استفاده هست، منجمد کنید.

فروشگاه‌های تخفیف‌دهنده اغلب تخفیف‌های خوبی برای محصولات غیرخوراکی مانند مواد شوینده دارند، بنابراین زمانی که به خواربار فروشی بعدی خود می‌روید و قفسه‌های خود را با اقلام پرمصرف تهیه می‌کنید، خرید جداگانه‌ای داشته باشید.

کد خبر 464448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =