سیگنال جدید برجام به بازار ارز

انتشار اخبار مختلف درباره احتمال شروع دوباره مذاکرات برجام، به نظر می‌رسد بازار ارز را وارد فاز نزولی کند.

به گزارش صدای بورس, قیمت دلار در آخرین لحظه معاملات هفته گذشته با عبور از کانال ۳۹ هزار تومان، مرزشکنی کرد و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۳۹ هزار و ۵۰ تومان است که نسبت به یک هفته گذشته ۳۵۹ تومان و به عبارتی، ۰.۹ درصد گران شده است.

در شرایط کنونی، برخی از فعالان بازار ارز و تحلیلگران عنوان می‌کنند که با توجه به انتشار اخبار مختلف درباره احتمال از سرگیری مذاکرات برجام، امکان ریزش در بازار ارز وجود دارد.

بر همین اساس، معامله‌گران در بازار احتیاط را پیشه کرده و دست از خرید و فروش برداشته‌اند.

این در شرایطی است که گروهی از فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند که فشار عرضه در بازار بیشتر خواهد شد و به این شکل، بازارساز سعی می‌کند جلوی رشد بیشتر نرخ دلار را بگیرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بغداد ۲ با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در همین باره دیشب در توئیتر نوشت: در دیدار با آقای بورل در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم.

وی تصریح کرد: پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در یادداشتی پیرامون نتایج سفرش به اردن برای شرکت در کنفرانس بغداد ۲ عنوان کرد: من به عنوان هماهنگ کننده، به کار در جهت اجرای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین ادامه می دهم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: در این مورد با وزیر امور خارجه ایران حسین عبداللهیان صحبت و تاکید کردم که بازگرداندن برجام در خلاء استراتژیک اتفاق نمی افتد.

در این میان، رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران هم اعلام کرد: ما هنوز به دیپلماسی اعتقاد داریم و معتقدیم که با وجود هر اتفاقی که در چند ماه گذشته افتاده، همچنان بهترین راهکار برای اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، توافق هسته‌ای است. ما آماده‌ایم که به این دیپلماسی ادامه دهیم.

به گزارش خبر آنلاین,او در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن، برجام را مرده می‌داند، تاکید کرد که دولتش هنوز به دیپلماسی اعتقاد دارد و توافق هسته‌ای را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌داند.

کد خبر 464413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 0
    مسئولینی که نشستند و دارند قضیه افزایش نرخ دلار را نظاره می کنند و هیچی عکس التماس نشان نمی دهند و فکر می کنند همه چی به نفعشان هست سخت اشتباه می کنند و دارند سال ها کشور را به عقب می برند و از همه بدتر با کاهش ارزش پول ملی دیگر )سل آینده خودش را نمی تواند پیدا گند
  • بینام IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 0
    به خدای بزرگ که تا الان نه دلار دیده ام نه یک سکه طلا فقط چیزی که دیدم و دنبالش بودم نشانی و قیمت منازل مسکونی برای اجاره و خسته شدم و شبها از فکر خواب ندارم دیگه بریدم
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    تجاهل نکنید،برجام ربطی به قیمت ارز ندارد،زمزمه افزایش سود بانکی قیمت ارز را نزولی کرده،برجام سال ۲۰۱۵منعقد شد ایران هم ناقض نبوده و خروج امریکا از برجام هیچ مشکلی در مشروعیت و قانونی بودن قرار داد ایجاد نکرده،و هیچ نیازی به بازگشت امریکا نیست برجام در سال ۲۰۳۰بصورت اتوماتیک منقضی خواهد شد،ایران فقط هفت سال باید منتظر بماند،همین
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    ترکیه هواپیمای جنگی ضدرادارش روساخت تو دوسال الان ایران قاهر۳۱۳ رو که من کودک ۴ماه بودم که الان ۴۵ سالمه هنوز نساخته .بعدا میگن ترک‌های ترکیه هوششلن کمه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    صلح صلح صلح ودیپلماسی وبرجام واف ای تی اف ...پرچم سفید ...بابا مردم همه از کارمند ونظامی وغیره در مظیفه اند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    ما برجام نمی‌خواهیم موشک هسته‌ای میخواهیم ما را با برجام گول نزنید اگر دنبال برجام برید همه شما خاین استید ۳۰ سال ما تحریم کردن حالا میخواهید برجام امضا کنید این بزرگترین خیانت به ملت و منافع ملی است
  • امامقلی کلباسی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    از همان اول انقلاب سیاست ضد غربی پیش گرفتید این هم نتیجش ، اگر با دنیا تعامل داشتیم و با سیاست و سواد اقتصادی برنامه هایمان را پیاده میکردیم الان این مشکلات را نداشتیم، حالا ما موندیم با چند تا کشور از خودمان فقیرتر ، و آمریکا به هیچ صراطی راست نمیشه و......