افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده

سخنگوی اقتصادی دولت: دولت برای این‌که به وعده خود برای حمایت از سهامدار خُرد عمل کند، سازوکار بیمه سهام را اجرا کرد که طی آن از چهارم آبان ماه، بیش از نیم میلیون نفر سهامدار خُرد از این طرح استفاده کردند و استقبال فراتر از انتظار سازمان بورس بود

به گزارش صدای بورس، احسان خاندوزی، سه شنبه ۲۹ آذر ماه در نشست مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران، گفت: برای اینکه سال آینده وضعیت بهتر شود، هیات وزیران در بودجه ۱۴۰۲ مبلغی را تخصیص دادند تا با استفاده از این پشتوانه بودجه‌ای، حمایت‌ها از سهامداران حقیقی ادامه یابد.

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه

وی با اشاره به وضعیت واریز سود سهام عدالت اعلام کرد: شورای عالی بورس تصویب کرده بود تا پایان آذر ماه نیمی از سود سهام سال ۱۴۰۰ را واریز کند که معادل کل سود سهام پرداختی در سال گذشته است. امروز صبح این اتفاق افتاد و واریز سود در حال انجام است و به تدریج تا فردا و پس فردا برای سایر سهامداران واریز می‌شود.

او افزود: همه مشمولان تحت پوشش نهادهای حمایتی شناسایی شدند و به محض اینکه مصوبه هیئت دولت بیاید، تا پیش از اسفند ماه و بدون نیاز به مراجعه مردم، سهام عدالت به آن‌ها اختصاص خواهد یافت.

وزیر اقتصاد، درباره وضعیت جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: برای این کار نیازمند یک مصوبه از هیئت وزیران بودیم که چه سهام‌هایی را برای این گروه در نظر بگیریم که این مصوبه با توجه به اعتراض یکی از وزارتخانه‌ها نسبت به شرکت‌های زیرمجموعه خود باید اصلاح می‌شد و امیدواریم تا ۱۰ روز آینده این اصلاحیه از هیئت دولت دریافت شود.

ثبات در بازار ارز

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازار ارز کشور تصریح کرد: نوسانات ارزی که در آبان و آذر شاهد آن بودیم با بنیان‌های بازار ارز کشور یعنی منابع و مصارف آن و با بنیان‌های اقتصادی کشور ما هیچ سازگار نیست و آقای رئیسی و ستاد اقتصادی دولت هم به طور جد از بانک مرکزی خواسته اند که این بی‌ثباتی‌ها را مهار کند و بانک مرکزی هم ایده مدیریت ارزی خودش را و هم تیم مدیریت ارزی خود را نیازمند تغییر می‌دید که انجام شد و امیدواریم با این تغییرات شاهد موفقیت در برگشت ثبات در بازار ارز باشیم.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده

به گزارش مهر,وی ادامه داد: هیئت وزیران با رشد میانگین ۲۰ درصد حقوق کارکنان دولت موافقت کرد که برای کارکنانی که حقوق کمتری می گیرند، عددی بیش از ۲۰ درصد و برای کسانی که حقوق بالاتری می گیرند کمتر از آن خواهد بود. با تصویب نهایی موضوع دستمزد کارکنان در مجلس، عدد نهایی آن نیز در بودجه مشخص خواهد شد.

کد خبر 464253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =