سایه سیاه بودجه بر سر بازار سرمایه

یکی از کارشناسان بازار سرمایه معتقد است: تا زمانی که مفاد بودجه ۱۴۰۲ مشخص نشود، آینده درخشانی در انتظار بازار نخواهد بود.

به گزارش صدای بورس ,همایون دارابی، مدیرعامل سبدگردان داریوش درخصوص وضعیت بازار در هفته جاری گفت: این هفته در اولین روز معاملاتی خود با یک روند منفی کار خود را شروع کرد؛ اما به مرور با رشد قیمت دلار توجه‌ها به این بازار افزایش یافت.

دارابی اضافه کرد: بازار سهام نسبت به بازارهای موازی شاهد یک عقب‌ماندگی اساسی است و به همین دلیل است که فعلا انگیزه زیادی برای رشد دارد. بنابراین معامله‌گران برای جبران این عقب‌ماندگی درحال خرید سهام هستند.

به گزارش اقتصاد نیوز,این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: فعلا روند بازار تا زمانی که مفادی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ منتشر نشود، احتمالا به این روند خود ادامه خواهد داد. آمار بنگاه‌ها باید در بودجه مشخص شود. همچنین نکات مهم دیگری همچون قیمت حامل‌های انرژی، کامودیتی‌ها و وضعیت مالیات از جمله موضوعات مهمی هستند که باید فعلا منتظر اعلام آن باشیم تا بعد از آن بتوانیم بازار را برای بلندمدت پیش‌بینی کنیم. در نتیجه فعلا با مشخص نبودن مفاد بودجه، آینده درخشانی در انتظار بازار سرمایه نخواهد بود.

کد خبر 463996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =