شمارش معکوس عرضه اولیه بزرگترین شرکت فرابورسی

بورس امروز رشد چشمگیری شد و شاخص کل افزایشی بود. بورس فردا در آخرین روز هفته در حالی آغاز خواهد شد که این ده خبر می توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند. در بین این ده خبر نیز عرضه اولیه یک نماد نیز دیده می شود.

به گزارش صدای بورس,امروز اخبار بسیاری در حوزه بورس منتشر شد، اما به نظر می‌رسد ده خبر بیشتر از سایر اخبار بورس فردا را تحت تاثیر قرار دهند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید و ببینید.

۱- وزارت صمت: حداقل عرضه هر محصول در بورس کالا در هر دوره به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه برای دو خودروساز بزرگ و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه تعیین شد.
۲- شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:مکاتبات لازم با ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت برای دریافت سود مشمولان سهام عدالت انجام شده، اما تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده است؛ بنابراین در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای پرداخت سود سال ۱۴۰۰ مشمولان سهام عدالت اعلام کرد.
۳- شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیان داشت اقدام به فروش تعداد ۷.۴۴۵.۰۰۰ وات از اوراق گواهی ظرفیت به میزان ۳۹۹.۹۶۵.۶۲۰.۰۰۰ ریال به منظور تامین نقدینگی جهت پرداخت سود سهامداران حقیقی نموده است.
۴- نمادهای ونیکی، ونوین، ثاصفا که به دلیل برگزاری مجمعشان در روز یکشنبه، ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱، فردا ساعت ۱۲:۳۰ متوقف می‌شوند.
۵- زیر مجموعه سپهر صادرات در راه بورسی شدن/ بزرگترین شرکت کشور در صنعت توسعه نیشکر وارد بازار سرمایه می‌شود. در صورت پذیرش توسعه نیشکر، این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فرابورسی خواهد بود.
۶- افزایش سرمایه ۲۸ درصدی آسیا از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
۷- عرضه ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ شنبه ۲۶ آذر در بورس کالا، علاوه بر عرضه چهارشنبه این هفته تارا، ۲۰۰۰ دستگاه ۲۰۷ اتوماتیک و دستی شنبه ۲۶ آذرماه در بورس کالا عرضه می‌شود.
۸- شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو ۴۵.۹۰۰.۰۰۰ سهم شرکت صنایع خودروسازی مدیران معادل ۴.۵۹ درصد از کل سهام شرکت مذکور بصورت یکجا و با شرایط نقد و اقساط را به فروش می‌رساند.
۹- حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که طی ۷ ماهه نخست امسال حدود ۲ میلیارد و ۹۶ میلیون دلار کاهش یافته است.
۱۰- در حالی که بانک مرکزی هفته گذشته گزارش داد متوسط قیمت مسکن در تهران در ماه آبان بیش از ۵ درصد نسبت به مهر ماه افزایش پیدا کرده، اما مرکز آمار میزان رشد میانگین وزنی قیمت مسکن در شهر تهران طی همین مدت را ۳ درصد اعلام کرده است.

منبع:نبض بورس

کد خبر 463963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =