کلاسیک‌ها منتظر تایید الگوی شاخص

شاخص بورس تهران پس از افت تا محدوده یک میلیون و ۳۸۲ هزار واحدی به سطح ۲۳ درصدی فیبوناچی رسید. این افت دیگر به عنوان یک نوسان شناخته نخواهد شد و به عنوان یک اصلاح مدنظر است.

به گزارش صدای بورس,شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز خود با رشد ۵ هزار و ۶۰۰ واحد همراه شد که این را باید مدیون گروه‌های فرآورده‌های نفتی (پالایشی‌ها) و بانکی باشد.

امروز مصطفی قمری وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی نوشت که: با موافقت بانک ‌مرکزی و با هدف تشویق و توسعه صادرات، بانک مرکزی حواله ارزی صادرکنندگان از محل صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و محصولات دانش بنیان را با ارز اسکناس، مبادله و معادل حواله دریافتی، اسکناس در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهد.

صادرکنندکان نیز اسکناس دریافتی از بانک مرکزی را به نرخ توافقی در بازار متشکل عرضه خواهند کرد.

دلار توافقی برای امروز حوالی ۳۵ هزار تومان هم گزارش شد که مورد داد و ستد قرار گرفته است.

گروه خودرویی امروز با وجود اینکه حال خوبی نداشت و برعکس روز های پیشین با رنگ سبز کار را تمام می کرد امروز با اخباری از سمت گروه خودرو سازی سایپا روبه‌رو شد.

سایپا اعلام کرد که مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی را در سال جاری دریافت کرده است و همچنین این شرکت صادرات ۱۱ هزار دستگاه کوییک به ونزوئلا را نهایی کرده و علی رغم توقف تولید پراید، ۵۰۰۰ خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل داده شود.

به گزارش اکو ایران,با توجه به قطع گاز صنعت پتروشیمی و این احتمال که گاز دیگر صنایع نیز قطع شود، اهالی بازار انتظار افزایش قیمت محصولات برخی گروه‌ها را در بازار دارند از جمله این گروه‌ها، آهن و فولاد است که با پیشتازی در قطع گاز نماد فسبزوار مواجه شده است. البته صنعت سیمان هم از این موضوع مستثنی نیست و وزیر صمت اعلام کرده که شخصاً پیگیر این موضوع است.

نرخ گازی که قطع است؛ چالش گازی بورس تهران

اما چون طبق روال روزهای پیش سعی داریم بازار را از نگاه تکنیکالی بررسی کنیم، برای شاخص بورس تهران باید این طور گفت که پس از افت شاخص تا محدوده یک میلیون و ۳۸۲ هزار واحدی که به عنوان سطح ۲۳ درصدی فیبوناچی محسوب می شود. این افت دیگر به عنوان یک نوسان شناخته نخواهد شد و به عنوان یک اصلاح مدنظر است.

از طرفی هم این انتظار برای برگشت بازار از این محدوده ها وجود داشت چرا که با توجه به وضعیت بازار های موازی بازار سرمایه می‌توانست امروز را مثبت تمام کند.

حال نکته ای که وجود دارد این احتمال است که در شاخص کل یک مثلث نزولی دیده می شود و ممکن است باعث افت شاخص در روزهای آینده شود.

محدوده یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی یا همان محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی که تا روز های پیشین به عنوان سطح حمایتی محسوب می شد حالا با شکسته شدنش رو به پایین به عنوان یک سطح مقاومتی می تواند عمل کند و مانع از رشد شاخص شود در این صورت الگوی کلاسیک مثلث نزولی ما تایید شده است و تا سطح بعدی فیبوناچی یعنی ۳۸ درصد از موج قبلی می توان انتظار افت را از شاخص بورس تهران داشت.

در غیر این صورت و با رشد شاخص از محدوده روانی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شاخص به اصلاح ۲۳ درصدی رضایت داده است و به دنبال رسیدن به اهداف بالاتری است تا از باقی بازارهای رقیب خود جا نماند.

کد خبر 463865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =