بدهی ۲۵ درصدی تامین اجتماعی به بازنشستگان واریز شد

حقوق بازنشستگان مبلغ پولی است که ماهیانه تا پایان عمر به افرادی که دارای شرایط بازنشستگی هستند تعلق می گیرد.حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین دوسال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی بوده محاسبه می شود .حقوق بازنشستگان دارای فاکتورهایی است و از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است.حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

به گزارش صدای بورس,روز گذشته، سیدصولت مرتضوی در مورد مطالبات تامین اجتماعی از دولت که قرار است امسال ۹۰هزار میلیارد تومان وصول شود، اظهار کرد: همه این مطالبات را امسال دریافت می‌کنیم و تلاش بر این است که طبق قانون بودجه عمل کنیم.

مروتی (بازنشسته‌ی کارگری) با اشاره به این اظهارات می‌گوید: وارد نهمین ماه از سال شده‌ایم اما هنوز یک ریال از این نود هزار میلیارد تومان را دولت نپرداخته؛ چطور در این سه یا چهار باقیمانده، قرار است این مطالبات وصول شود و چگونه است که دولت برای تمام زیرمجموعه‌های خودش از صندوق لشگری گرفته تا کشوری‌ها بودجه و اعتبار دارد اما برای کارگران و سازمان تامین اجتماعی پول ندارد؟

بدهی ۲۵ درصدی تامین اجتماعی به بازنشستگان واریز شد

به گفته وی، اگر دولت بدهی خود را بپردازد، امکان اجرای باقیمانده متناسب‌سازی در همین ماه‌های باقیمانده تا پایان سال هست.

او توضیح می‌دهد: بازنشستگان ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال قبل را از سازمان طلبکارند؛ اگر دولت به سرعت ۹۰ هزار میلیارد تومان سازمان را بپردازد، اعتبار برای اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی فراهم می‌شود؛ سازمان می‌تواند آن را اجرایی کند و مابه‌التفاوت ماه‌های سپری شده از ابتدای سال را به بازنشستگان بپردازد.

مروتی تاکید می‌کند: دولت هیچ توضیحی در مورد پرداخت بدهی خود به سازمان نمی‌دهد؛ بیمه‌شدگان کارگری بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکارند اما هیچ برنامه‌ای برای پرداخت همان ۹۰ هزار میلیارد تومان هم ندارند!

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از ماه جاری اظهار کرد: درباره متناسب‌سازی حقوق‌ها رایزنی‌هایی در حال انجام است و امیدواریم که تا پایان سال جاری تکلیف آن مشخص شود. البته هنوز با مدیر عامل تامین اجتماعی مذاکرات مستقیمی در این رابطه نداشتیم و به دنبال فرصت هستیم تا بتوانیم با او جلسه‌ای بگذاریم. این موضوع جز مطالبات اصلی بازنشستگان و زیر مجموعه برنامه ششم تامین اجتماعی است. اگر متناسب‌سازی به سال بعد کشیده شود، برنامه هفتم مطرح خواهد شد. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که شخص مدیرعامل مستقیم به این قضیه ورود کند و وعده‌هایی مبنی بر پذیرش بدهی ۲۵ درصدی به بازنشستگان و سایر سطوح را عملی کنند. البته لازم مدیر عامل تامین اجتماعی در این باره یکبار مصاحبه کنند و جواب مردم را بدهند تا خیالشان راحت شود. در رابطه با معوقات نیز مشاهده کردیم که وعده مدیر عامل مبنی بر پرداخت از آبان‌ماه، عملی شد.

به گزارش سانا پرس,او درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمان دولتی توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند، حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهکار است. در مقابل سازمان تامین اجتماعی خدماتی به مراکز درمان دولتی ارائه کرده که در نتیجه آن ۱۳ هزار میلیارد تومان سازمان از آن‌ها طلبکار است. امروز بدهکار مدعی شده که به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات نمی‌دهد تا بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی خود را تسویه کند. در صورتی که وجود ۱۳ هزار میلیارد بدهی، به خودی خود این بدهکاری را رفع می‌کند. تامین اجتماعی می‌تواند ۸ هزار میلیارد را به صورت نقد پرداخت کند و یا از ۱۳ هزار میلیارد بدهی خود مابقی آن را که ۵ هزار میلیارد است را پرداخت کنند. این تامین اجتماعی است که از مراکز درمانی دولتی طلب دارد اما امروز بدهکار برای سازمان تامین اجتماعی مدعی شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران ادامه‌ داد: بدهی تامین اجتماعی گویا نباید پرداخت شود اما چون مراکز درمانی طلبکار هستند حتما باید این مبلغ تسویه شود تا به بیمه‌شدگان ما خدمات بدهند. متاسفانه این موضوع دور از انصاف است. دانشگاه علوم پزشکی دولتی نباید به علت این موضوع بازنشسته یا بیمه‌ شده را وجه‌المصالحه خود بگذارد و آن‌ها را میان دعوایی که با سازمان تامین اجتماعی دارد، قرار دهد. در این موضوع باید به فکر حل‌وفصل مشکل باشند نه اینکه بیمه‌شده قربانی شود.

حقوق بازنشستگان پورموسی در ادامه از آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی خبر داد و گفت: وزیر کار در روزهای گذشته اعلام کرد که معوقات پنج ماهه بازنشستگان سایر سطوح تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد و در همین راستا از روز گذشته واریز این مبالغ به حساب بازنشستگان آغاز شده است.

وی گفت: پرداخت معوقه فروردین از این ماه و همزمان با شروع پرداخت مستمری آبان ماه آغاز شده و به تدریج معوقه هر ماه در برج بعد پرداخت می شود به نحوی که معوقه اردیبهشت در آذر ماه،‌ معوقه خرداد در دی ماه و به همین ترتیب معوقات پنج ماه تا آخر سال به حساب بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

این پیشکسوت کارگری تصریح کرد: در ابتدای سال افزایش ۱۰ درصد برای حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی در نظر گرفته شد که مورد اعتراض قرار گرفت و در نهایت با پیگیری‌های زیاد، هیات تطبیق قوانین مجلس اعلام کرد که باید مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان اعمال شود و بعد از رایزنی‌های زیاد موضوع به وزارت کار محول شد و وزارت کار نیز بر اساس مصوبه شورای عالی کار عمل کرد.

پورموسی ادامه داد: بر این اساس احکام حقوق بازنشستگان از شهریورماه صادر شد، در واقع احکام بازنشستگان سایر سطوح غیر از بازنشستگان حداقل بگیر از اول سال و اول فروردین ۱۴۰۱ اصلاح شد و وزیر کار نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که از آبان ماه، معوقات پنج ماهه فروردین تا شهریور ۱۴۰۱ به تدریج و تا آخر سال پرداخت خواهد شد.

این فعال حوزه کار در عین حال با اشاره به قول مساعد رییس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اجرای ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: منابع اجرای این طرح باید از محل پرداخت بدهی‌های دولتی به سازمان تامین شود که با توجه به قول مساعد دولت و سازمان تامین اجتماعی و اینکه پایان برنامه ششم توسعه تا آخر امسال است، امیدواریم که در چند ماه باقی مانده هرچه زودتر ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق شود.

واریز حقوق بازنشستگان قطعی شده است

«حمید حاج‌اسماعیلی»،، در این باره می‌گوید: بازنشستگان مطمئن باشند که واریز معوقات حتما انجام خواهد شد چون مصوبه آن قطعی شده و الان دو ماه است که افزایش‌ها با احکام جدید صورت می‌گیرد و احکامی که صادر شده است زمان اجرای آنها از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ است. بنابراین، معوقات به طور جدی پیگیری می‌شود.

این کارشناس بازار کار در مورد زمان قطعی واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی می‌افزاید: قرار شده است معوقات از آبان‌ماه واریز شود.

او در مورد اینکه پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت یکجا خواهد بود یا ماه به ماه انجام می‌شود، بیان می‌کند: طبق قول و قراری که خود سازمان تامین اجتماعی تعهد کرده، معوقات ماه به ماه تا پایان سال پرداخت می شود. معوقه فروردین‌ماه در آبان‌؛ معوقه اردیبهشت در آذر؛ معوقه خردادماه در دی؛ معوقه تیرماه در بهمن؛ و معوقه ماه مرداد هم اسفندماه پرداخت می‌شود.

این فعال حوزه کارگری در مورد اینکه حقوق آبان‌ماه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟ می‌گوید: پرداخت معوقات به افراد با رقم‌های مختلف خواهد بود و افزایش‌ها برای هر کسی نسبت به حقوق دریافتی او تخصیص پیدا می‌کند که این رقم پرداختی می‌تواند از ۵۰۰ هزار تا ۶-۷ میلیون تومان باشد.

این فعال حوزه کارگری در مورد اینکه حقوق آبان‌ماه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟ می‌گوید: پرداخت معوقات به افراد با رقم‌های مختلف خواهد بود و افزایش‌ها برای هر کسی نسبت به حقوق دریافتی او تخصیص پیدا می‌کند که این رقم پرداختی می‌تواند از ۵۰۰ هزار تا ۶-۷ میلیون تومان باشد.

کد خبر 463462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    سلام به آقای موسوی و بقیه دست اندرکاران اینهمه صحبت می کنید در مورد خدمات رسانی ، اگر راست میگویید در مورد ۲۵ درصد باقیمانده سال ۱۴۰۰ متناسب سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی و همسان سازی سال ۱۴۰۱ و افزایش عائله مندی و اولاد و حق مسکن ما چرا قدمی بر نمیدارید بازم می خواهید بازنشستگان بیچاره را به کف خیابانها بیاورید.این صحبت ما با آقای وزیر هم می باشد.با این وضع نابسامان مملکت و با آمدن بازنشستگان به کف خیابانها برای احیای حق خود ،وضع مملکت را از این بدتر نکنید و تبعیض بین بازنشستگان کشوری و لشگری که ۱۵ روزه همه چیز برای آنها به تصویب میرسد ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی با این تورم افسار گسیخته هیج تدبیری برای حل مشکلات ما بکار نمی گیرید.پس کاری نکنید که وضع از این بدتر شود.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 1
    پس تکلیف بازنشستگانی که قبل از اسفندماه سال گذشته بازنشسته شدند و طبق قانون باید همسان سازی حقوق شان انجام شود چه میشود خواهشاً به اطلاع مسیولین ذیربط برسانید تا نسبت به این امر مهم اقدام بفرمایند چون اختلاف حقوق آنها با بازنشستگان سالهای گذشته خیلی زیاد است
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    آقای مروتی ۲۵درصدازاول۱۴۰۰میباشد
  • محمد FI ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    باسلام..آیا این ۲۵درصد شامل مستمری بگیران حداقلی هم میشود یا ففط مخصوص بازنشستگان است؟؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 0
    ۲۵٪ همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده ودولت هنوز بعنوان بدهکار سنگین این بدهی جلوی واریز بدهی ۵۰۰/۰۰۰ميلياردي را گرفته ودر عوض در عرض یک هفته کل حقوق زیر مجموعه خود را تغییر وافزایش داده وبجای بدهی خودیه سازمان تامین اجتماعی به نیروی زیر دست خود پرداختها چند هزار میلیارد کرده است ‌
  • علیرضا تبریزی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    مدیریت محترم سازمان تامین اجتماعی احتراما خواهشمندم نسبت به مانده طلب 25درصدازهمسان سازی سال قبل اقدام کنید و همچنین نسبت به دریافت طلب ما از دولت تسریع فرمایید،بدهی کلان ماازدولت جای گذشت ندارد پول زحمت قشر محبوب جامعه بود که حالا بافقر مواجه شده و نگاه ترحم نسبت به جامعه ماست که هرگز اجازه این نگاه ترحم را نمی پذیریم.به خودتان قدرت دهید و این مبالغ هنگفت را دریافت کنید زیرا مادرجایگاه شما نیستیم وشما بایستی این وظایف رابه نحوه مطلوب به ثمر رسانده واین قشر محبوب رابه بالاترین سطح ممکن برسانید. متشکرم اززحماتتون
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    به لطف خداهمه مسئولین سادات هستند.رئیس جمهور.وزیرکار ورئیس سازمان.وخوب میدانندحق بازنشستگان تامین اجتماعی به گردنشان است.اولادپیغمبرمیدانندحق الناس یعنی چه
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    ۲۵درصدوافزایش مزایای جانبی قانون است حق الناس است ای کسانی که ادعای وکالت مستمری بگیران رادارند.من لشکری نبودم ولی مثل بسیاری ازهمکارانم جبهه بودم.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    کجا درمورد پرداخت بدهی دولت گفتید هنوز که پولی پرداخت نکردن
  • 1 IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    25 درصد. را هنوز تامین اجتماعی تعیین تکلیف نکرد چه برسد به پرداخت
    • میلاد IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      1 0
      خدا لعنتشون این ۲۵ درصدرو پارسال باید واریز میکردن ،ادم سیر از ادم گرسنه خبر نداره
  • DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 1
    سلام باید بحد اقل بگیران درشرایط خوبی ندارند پس باید ۲۵ درصد درحال اجرا میباشد بگفته خودتان باید این ۲۵ درصد بشکل پلکانی باشد که حقوق های پاین بشتر اضافه بشود انشاله تعالی جناب کیا وبیات وهمکارانشان اینقدر سایر سطوح نگوید من ۳۰ سال سابقه دا رم باید قانونا باید سایر سطوح باشم با کمال شرمندگی نه حداقل بگیرم نه سایر سطوح اقای مهندسین کیا وبیات عزیزان وخصوصا ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی التماس دارم به حداقل بگیران بیشتر برسید وخواهش دارم بفرماید کسی ۳۰ سال سابقه داشته باشی باید حداکثر رابگید امثال بنده چرا حداقل بگیر هستم این کار را حل بفرماید خداوند بشما سلامتی بدهد یاعلی مدد
  • کورش صالحی US ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    آیا این انصاف است بازنشستگان تأمین اجتماعی چندین برابر بازنشستگان لشکری کشوری حق بیمه پرداخت کرده باشند ولی «حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر باشد.» ---------------- - وزیر محترم وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی - مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی - ریاست محترم سازمان بازنشستگی کشور با سلام احتراماً - بیمه شدگان هر ماه حدود 9 درصد از حقوقشان را برای درمان به سازمان تأمین اجتماعی واریز می کند ، یعنی یک کارگر در حدود سی سال بخش قابل توجهی از حقوق خود را به صندوق تأمین اجتماعی می‌ریزد تا خیالش از هزینه‌های درمان راحت باشد . - بازنشسته هرماه 2 درصد مستمری اش را برای درمان به سازمان تأمین اجتماعی واریز می کند که دغدغه درمان نداشته باشد . ما شاغلین ، بازنشستگان ، کلیه افرادی که به نوعی بیمه پردازان سازمان تأمین اجتماعی کشور هستند طی سالهای گذشته مکرر درخواست خود را مطابق قوانین مبنی بر نیاز جامعه به دارو و درمان صفرتاصد رایگان توسط سازمان تأمین اجتماعی ، تقدیم مسئولین کرده‌ایم . به استناد نص صریح قوانین مشروحه ذیل : *مواد 54,۵۸ و ۳و۸۹ ت.ا.
  • حسینی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 1
    توجه داشته باشید ما پیر شدیم و فردا را معلوم نیست ببینیم ، چه خوب می شد انصاف رعایت می شد . بابا جان 50 هزار میلیارد تومان مال پارسال بود نه الان با این تورم 40 درصدی
  • ناشناس IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    این 25%باید شامل همه‌ی سطوح بشه نه فقط سایر سطوح آخه حداقل بگیر با حقوق 5400چطور زندگی کنه همیشه گوشت رو دنبه رفته و استخوان رو هربار می‌تراشند و روی گوشت میگذارند
  • اسدالله قربانی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    باسلام بااین. تاخیری که در اظافه کردن ۲۵ درصد+ مابه تفاوت۲۵ درصد باید از اول سال ۱۴۰۱توی حکم می آمد و مابه تفاوت آنرا می دادند بازهم تبعیض و حق کشی چرا فکر می کنند مردم نمی دانند شستا که به معدن رسید دیگر چرا حق مردم را به موقع نمی دهند ما چقدر باید با این تورم وکمبود انواع ویتامینهای لازم با ناتوانی جسمی وروحی مقابله کنیم؟
  • طاهر CA ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    من فرزند کارگر هستم و چه در سنگر خانه ای اجاره ای که یکی دوتا اتاق داشت با 4 خواهر و برادر دیگر با یه کاسه ماست و چه در سنگر جبهه و چه در سنگر بزرگ کردن بچه ها ی خودم . خانواده ما مستمری بگیران تامین اجتماعی خواسته هایی دارند بجا ولی متاسفانه کسی صدای ما را نمی شنود.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 1
    چرا به فکر مستمری حداقل بگیرانیستین
  • علی US ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    قیمت گوشت 2 برابر شد و 50 هزار میلیارد تومان همسان سازی داده نشد .
  • مجید زارع عسکری IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    بدون سلام آقایان کی می‌خواهند از دروغ گفتن دست بردارند 25 درصد هنوز بلاتکلیف است وهیچ حکمی زده نشده وهیچ پرداختی هم انجام نشده
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 1
    اولا ۲۸ در صد هست نه ۲۵درصد دوما هر چند در صد هست دولتی و رانت خواران حق باز نشستگان پیر و فرتوت را که آن هم پول خودشان بود بالا کشیده اند ما اگر ردیف بودجه ای داشتیم خدا می داند همین را هم نمی دادند بر همه واضح است که شش ماه جنگیدیم تا آن هم خبرش روی آنتن اجنبیان نرفت دولت از خواب خرگوشی بیدار نشد واقعا حکمت عدل علی برقرار است ما پول و سرمایه خودمان را شش ماه جنگیدیم تا توانستیم از تورم نود درصدی بخشی از آن را بگیریم ولی برای کارمندان که بجز کار شکنی و تا رضایتی تراشی ولی به آسیاب دشمن ریختن کار دیگری بلد نیستند در عرض ده روز اضافه حقوق صادر میکنند ما کاری به نیرو های نظامی و امنیتی نداریم و آنها مبرا هستند و هر چقدر حقوق از بیت المال بگیرند زره ای از زحماتشان را جبران نمی کنند
  • غم IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    یعنی کشتین خودتون و تا معوقات مردم و بدین ...😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠
  • رهرو US ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    چرا حقوق مستمری بگیران ۵۸۰۰ دیگه اضافه نشد بااین حقوق،چه کنیم فقط کرای خونه باید بدم
  • بازنشسته IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    دولت بدهی خود را هرچه زودتر بپردازد چرا برای افزایش کارکنان خود آن هم در میانه سال بوجه دارید اما بدهی خود به مظلومان تامین اجتمایی را پرداخت نمی کنید اگر این امر محقق نشود بازنشستگان را در کف خیابان ها خواهید دید . بعد می گویید چرا مردم ناراضی و معترض هستن .
  • آذرنوش IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بازنشسته با اینکه برای روزهای این دوران با کوشش وتلاش وزحمت سرمایه گذاری نموده!یعنی باز پرداخت پول وسرمایه خودش در زمان کهنسالی به او وتامین جزئی ترین نیاز که همان قوت لایموت آدمی است..اما چگونه افرادی وبا چه نگاهی کلید امور را در دست دارند که کاملا اتفاقی در مسیر مدیریت پرداخت‌ها به آنان دکان گشوده وبا گرفتن وبستن راه نفس بازنشسته وجای دادن خود درصدر این سرمایه ها به دخل کردن پرداخته وخود را پاسخگو به احدی هم نمیدانند..واین از ضعف شخصیتی خود کارگر وبازنشسته شکل گرفته وهمواره دنبال رئیس وقیم برای خود هستند.
  • حسین جنباز IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    سال تمام شد فقط حرف وعده الکی ما حداقل بگیرها تامین اجتمای با۵۶۰۰ که دولت میده چه غلطی میشه کر د با این تورو۱۰۰ درصد همتون بفکر جیب خودتونید
  • حسین جانباز IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    جرا حقوق لشکری وکشوری زیاد شد ولی حداقل بگیرهای بدبخت تامین اجتمایها نه با ۵۶۰۰ چکار کنم مثلا دولت عدالت محوره ؟
  • غلامرضاکامکار IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام ما که نفهمیدیم حقوق ماچطور حساب شد قرار بود طبق ماده111ازکارافتادگی پرداخت بشه اما تا الان فقط1/900ما2/900شدبازم نصفه تاکی معلوم نیست یکی بداد ما برسه با این تورم
  • مرتضی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    دولت بدهی خودراپرداخت نمیکنه هم دولت هم مجلسی ها فقط بلدن درحق بازنشستگان تامین اجتماعی ظلم کنند چطور درعرض یک هفته افزایش حقوق وحق اولاد کشوری لشکری وکارمندان تصویب کردن اما برای ما تامین اجتماعی ۷ماه ازسال گذشت انجام شد وهنوزهم همسان سازی سال ۹۹کامل انجام نشده سازمان حیاط خلوت دولت ومجلس شده این شد عدالت ؟
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    باسلام وعرض احترام بازنشسته بنیاد شهید باتوجه به معوقات عائله مندی وحق اولادنامه ای به دیوان عدالت اداری مرقوم نمودم آخرین جوابیه اش برام نیامده؟ چقدرزمان میبرد.؟ارادتمند شیخ
  • زن سرپرست خانواده IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    مدیر تامین اجتماعی امانت دار خوبی نبوده که بودجه تامین اجتماعی رو در اختیار دولت‌ گذاشته تامین اجتماعی مظلوم واقع شده. دولت‌ کمبود های مالی خودش و از طریق تامین اجتماعی تامین میکنه ولی تامین اجتماعی این قدرت رو نداره تا از بودجه خودش باز نشسته هارو تامین کنه چقدر حق الناس شرم کنید
  • سجاد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    آیا در آذر ماه افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی یا مستمر بگیران اعمال میشود
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    دولت اگرنداره چرااین همه پول به بازیکنان میده چرا این به بازنشستهای خودش میده چرااین همه بریزبپاش داره ولی واسه بدهی‌ به تامین اجتماعی نداره خودشون که حقوق های بالامیگیرن
  • معرفت IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    دولت لطفن بازنشستگان تامین اجتماعی را ببین پول تامین اچتماعی را به گشورنده
  • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    حقوق 6ملیون من بازنشسته مستمری بگیر حداقلی بگیر کلی تامین اجتماعی کفاف زندگی را نمیده فقط اجاره منزل است که پرداخت میکنیم چرا دولت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را نمیدهد تا حقوق ما را همسان سازی کنند چرا دولت در بودجه سالانه اعتبار مالی برای ما در نظر نمیگیرن چرا ظلم و اجحاف در حق ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی مخصوصا ازکارافتادگان کلی تامین اجتماعی تمامی ندارد چرا بین ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری فرق میگذارید مگر ما آدم نیستیم چرا به فریاد ما نمیرسید زندگی ما در حال نابودی است لطفاً با توجه به تورم و گرانی حقوق ما را افزایش دهید چرا در مورد ما عدالت وجود ندارد عدالت حقوق عدالت بهداشت عدالت مسکن عدالت دارو و درمان و عدالت بیمه چرا دولت و مجلس سهام بانک رفاه را که با سرمایه ما ایجاد شده به ما نمیدهند ظلم و اجحاف در حق ما تمامی ندارد روزی میرسد که آه و ناله ما دامن شما را خواهد گرفت پس بیایید برای ما ارزش قائل شوید و ما را از شرمندگی خانواده در بیاورید آیا درست است که من بازنشسته مستمری بگیر ازکارافتاده کلی تامین اجتماعی با داشتن سه فرز
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    لااقل می خواین ندید ، قول به بازنشسته های بیچاره ندید ، فقط به فکر لشکری و کشوری نباشید تامین اجتماعی ها هم آدم هستن ، گناه دارن ، با این هزینه ها ، یه فکر اساسی به حالشون کنید
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    پدر جان خسته شده ایم از وعده و وعید لطفا همسان سازی باقی مانده هرچه زودتر اجرا کنید به نمایندگی از طرف همکاران بازنشسته پرستاری ما دوستان وقتی کنار هم جمع هستیم فقط از گرانی وضع نابسامانی وبدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی واجرانشدن همسان سازی ووو....صحبت میکتیم پس هرچه زودتر بدهی هارو وطلبی که حقمونه رو بدهید واین دست اون دست نکنید خون به جگرمون کردید زندگی خیلی سخت شده شما سخترش نکنید مرهم دردهای مردم باشید مملکت ما روی گنج خوابیده الان همه مردم آگاه ودانا شدن ومیدونند حق وحقوقشان چه هست والا مردم نجیب وصبور هستند .مردم رو دریابید
  • خسروایران IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    همشه وعد وعیداست سرکار گزاشتن بازنشسته تامین میباشد
  • مرتضی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خواهشن با روح وروان بازنشستگان تامین اجتماعی بازی نکنیدسازمان تامین اجتماعی شده حیاط خلوت دولت ها ونمایندگان مجلسس اقایان چطور افزایش ومتناسب سازی کشوری لشکری ها یک هفته ای تصویب واجرا شده اما برای تامین اجتماعی باید کف خیابانها و۷ماه طول بکشد دولت بده هنگفت خودش رو به سازمان پس نمیدهد چقدر ظلم خدایا تاکی وچرا ؟؟؟؟؟؟
  • بازنشسته IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    بادرودچراوعده سرخرمن می دهیداگر واقعاپول نیست بایدبرای همه نباشداگرهست بایدبرای همه باشد دولت برای خودش داردولی برای بدهی تامین اجتماعی نداردیک طوری تیترمی زنیدکه همه فکرمی کنندنا50میلیون حقوق می گیریم
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    لطفا ۲۵ درصد ونتناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو قبل از پایان سال اجرا کنید
  • اکبر سازنده ار اصفهان. IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا ۲۵ درصد افزایش حقوق پارسال اجرا نمی کنید.
  • دالوند IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    از دولت میخواهیم هرچه زودتر پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند تا بتوانند همسان سازی تا قبل از پایان سال اجرا شود ،باید به فکر بازنشستگان و خانواده های آنها باشند که بیش از 25درصد جامعه را تشکیل میدهند
  • یارولی عظیمی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    بنظر بنده باید تامین اجتماعی از زیر نظر دولت خارج شود ویا کلا دولت آن را بهده بگیرد زمان پرداخت عیدی ما را با لشکری وکشوری یکی می‌دانند ولی برای سایر مزایا ما کارگر هستیم چرا مسئولین بفکر ما کارگران نیستد خدایی هم وجود دارد مسئولین با پول تامین اجتماعی و....بچه هاشان را به کشور های اروپایی می‌فرستند ولی ما تا نمی‌توانیم تا مشهد برویم تبعیض شاخ ودم دارد
  • US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    س چرا دولت به این قشر مستضعف وزیر خط فقر بدهی را نمیده عوض اینکه به ما مستضعفان کمک کنه حق مون هم میخوره وله کشورهای دیگه میبخشه اول ملت ضعیف ایران اگر اضافه شد با اجازه مردم به جای دیگه کمک بشه ما همه در فشار اقتصادی وگرانی هستیم یک سال است که مردم را بازی میده دولت ومطالبه به حق تامین اجتماعی را نمودند چرا خواهشمند از دولت و عزیزانی که تلاش میکنند هر چه زودتر حق حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی بپردازند که مردم داد نکشند دشمن از این وضع خوشحال بشوند ممنون
  • مستمری بگیر تامین اجتماعی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    جناب دهقان کیا دنبال کدام فرصت هستید اینهمه زمان تلف شده کافی نبوده ؟؟؟شما نماینده ما هستید و میبایست با قدرت و پشتکار از جامعه کارگری دفاع می‌کردید ، از شما و دیگر نمایندگان محترم کانون ها انتظار میرود که قبل از پایان برنامه ششم این مهم را به سرانجام برسانید و حق بناحق پایمال شده مارا بستانی .
  • داود IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    انصافا خودتان اگر متوجه شدید ما هم متوجه شدیم!!!!! که تکلیف 25%چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟2
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    آقایان این مدیر عامل درد این پست نمی خورد از وزیر محترم می خواهیم یک مدیر عامل قوی جا گزین کنند تا پیگیر ۲۵ درصد باشد
  • مهدی برخورداری بازنشسته IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    سلام خدا وکیلی این دولتیها غیر از دروغ گفتن وحق وحقوق ملت رو بالا کشیدن کار دیگه ای دارن .خدایا ظهور اقا رو سریعتر کن تا شاید شمشیر اقا ظالمان رو نابود کند
  • اصغر اسدی زیدابادی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بنازم به این دولت که اصلا تکانی به خودش نمی‌دهد نه تنها کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند بلکه حقی را که سالها از این مظلومین واقعی وقدرت محرکه جامعه بالا کشیده به آنان باز نمی‌گرداند
  • نعمت IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    کو کجاطلب ماراپرداخت کرده هر روزمرگی بدهی بازنشستگان پرداخت شد پرداخت می‌شود.
  • علی SG ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    لطفا ۲۵درصد همسان سازی را پرداخت کنید به ولله قسم بازنشستگان هم از همین آب وخاک هستند وبعضی از آنها 35سال حق بیمه پرداخت کرده اند. از پولی که در زمان اشتغال سرمایه گذاری کرداه اند باید پرداخت شود نیاز به هزینه برای دولت نیست
  • بازنشسته IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بودجه دارند ولی سنبه باید پرزور باشه مثلا دواتی ها وگرنه به جیب میزنند و اب از اب تکون نمیخوره
  • صبا IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    تنها راه بدست اوردن ۲۵ درصد همسانسازی بااین تورم کمر شکن دادن فراخوان از طریق کانونهاست وتجمع بادیگر اصناف در جلوی تامین اجتماعی است روساکانون ها اگر نمیتوانن همچین کاری را را انجام دهندخودشانرابکشند کنارواستعفا بدهند
  • امامعلی مقدم چرگری IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    حق من همان سال ..۹۲..پایمال شد دو سال پیگیری کردم اما موفق به احیای حق پایمال شده نشدم من بزرگترین معترض کارگری هستم
  • بزرگ آقا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ازاگراگرچه چیزی عاید بازنشسته تأمین اجتماعی بدبخت و بیچاره بااین تورم ساعتی بازم اگر اگر اگر
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اگر اگر اگر اگر چه شود
  • سیروس اصغری اردلان تبریزولیعصر20نیماوفرو IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام آبان ماه همان حقوق قبلی را پرداخت کرده اند توان رابازنشتگان میدهدزوربه دولت در این نمرسد
  • رضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بعد از سی و پنج سال بیمه حقوق بازنشستگی بشود سه میلیون و ششصد هزار تومان حالا که دولت اضافه کرده شده پنج میلیو ن و هفتصد هزارتومان خود قضاوت کنید
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا دولت محترم درباره بازنشستگان تامین اجتماعی کوتاهی می نمایند و دوست دارند دوباره بازنشستگان تامین اجتماعی مانند سایر سطوح برای ادای حق خود به خیابان بیایند واین کاردستی نیست آقای رییسی برای همه قشرهای مردم لشکری کشوری کمیته امداد بهزیستی وسایل ارگانها بودجه دارید برای بازنشستگان تامین اجتماعی ندارید دولت بدهکار این قشر است چرا پول خودمان را نمی دهید وان را درجای دیگر مصرف میکنید این وجدان نیست 25درصد باقیمانده متناسب سازی سال گذشته این قشر مانده وشما بی توجه هستید بهتر است تا صدای بازنشستگان تامین اجتماعی درنیامده اقدام بفرمایید واین هم به نفع دولت وهم به نفع مردم است اعتراض درست نکنید وبعدا مردم رامعترض بخوانید
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    25درصدطلب ماازاول سال۱۴۰۰میباشدوافزایش مزایای جانبی ازاول ۱۴۰۱میباشد.طلب ماحق الناس است.آقایان سادات ومسئولین کانونها
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام خوشابحال آنانکه بدون زحمت حقوق بالئی گرفتن ومیگیرن امابرای من که جانبازیم بعدازبازنشستگی احرازوقبول شدریالی اضافه نشده واحکامم اصلاح نگردیدوبیمه تکمیلی خودوافرادتحت تکفلم راپرداخت وسالهابیمه اضافه کارپرداختکردم آیاکسی هست بفریادمن جهت احیای حقوقم واصلاح احکامم باشد
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بازنشستگان سهامداران سازمان تامین اجتماعی هستن محض رضای خدا پول نمیگیرند حداقل 30سال هرماه ازگلوی زن و بچه آشان زدن وپول به حساب تامین اجتماعی واریز کردن والان باید مثل یک سهامدار هرماه از درآمد و هزینه های سازمان باخبرباشند وبدانند چقدرسرمایه دارن متاسفانه دولت دارد کلاه سر سهامداران میگذارد وبه یک بازنشسته یه چندسالی مبلغی میدهند ومنت هم میذاذن درصورتیکه شرعا یک بازنشسته دراصل سهامدار تامین اجتماعی است وهرموقع خواسته باشد باید از تعدار وارزش سهامش به قیمت روز اطلاع داشته باشد و حتی بتواند سهامش را بفروشد متاسفم
  • مسعود IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    همش قول،وعده،امیدواری، اینقداین حرفهاروشنیدیم، اول متن بخونی ،آخرش مشخصه، تعجم چ نفعی داره؟این حرفها ۹ ماه هرروزبشنویم؟
  • موسی دشتی IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    باسلام خدمت بزرگانه مملکتم ایران عزیزان شمارو بخدا قسم میدم ایابااین حقوقی ک برقرارمیکنین میشه درتهران با سه بچه ومستاجری زندگی کردبخدا نمیشه مدرسه کرایه خونه سرویس خودمم مریض
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دولت 10درصد اضافه کرد زیر بار 38درصد نمی رفت چه دولتی فقط رای میخاست به فکر من بازنشسته نیست دولت حرف و امید اینکاره نیست8
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    2 0
    مگه قراره سازمان حقوق هم نده ۳۰ سال بدون وقفه ازمون حق بیمه کم کردن وبه حساب سازمان ریختن حالا موقع پس دادن هزار اما واگر میکنه ومیخواد منت بزارن سرمون که پول خودمون رو مبخوان پس بده عدالت کجاست
  • مستمری بگیر IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دولت سیزدهم بین بازنشستگان و صندوق ها فرق میذار نمایندگان ما باید دنبال طلب ما از دولت را با قدرت پیگیری کنند از قدیم گفتند حق گرفتنی است کسی همینجوری دلش برای ما نمی سوزد
  • حسین رحیمی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آیا سزاواراست با ۳۰ سال سنوات و۴سرعائله ۶ میلیون و یکی با ۲۰ سال سنوات چون سختی کار قرارگرفته ۱۴ میلیون حقوق بگیرد آیا این عدالت علی ع است خدا را گواه تا ۶روز ازماه نرفته ۶میلیون تمام می شود شمارا به مقدسات قسم می دهم فکری به حال حداقلی ها بکشید
  • هادی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا این ماه اون ماه میکنید آقا بذار با همین پول که در ماه هفت میلیون بعد سی ویک سال کار زندکی کنیم نخواستیم مکه چقدر دارید اضافه میکنید
  • ناشنای IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آقای مرتضوی عزیزشما وزیر بزرگترین سازمان بیمه ایران هستی میتوانی ازطرف سازمان به دولت فشار بیارید که بدیهیش را به سازمان پرداخت کند بازنشتگان سال۱۴۰۰+این ۹ ماه طلبکارند بااین تورم بازنشستگان چکارباید بکنند آیا شما خودتان با۳سر عایله متواند با۹۰۰۰۰۰۰ تومان زندگی کنید گاهی برای چند دقیقه خودتان را جای آنها بگذاری با سپاس
  • 4061547712 IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    میگم ۳۸ درصد بعلاوه ۵۰۰ هزارتومان را حقه بازی کردید ما حسابدار هستیم هرچه حساب کردیم اون ۵۰۰ تومان را حذف کنید
  • مریم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    اینقدر حرفها رو کش میدن که اصل موضوع رو بپیچونن
  • بازنشسته بی پناه IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    من نمیدانم چه نظری میخواهیدچراحق کارگروبازنشسته کارگری را دراصل مصادره کرده هرجا که کم بیاره ازاون استفاده میکندکه عین بی عدالتیست نظرهم میخواهیدنظربنده این است پول صندوق تامین اجتماعی دست دولتهاچرا؟!!!!!!
  • ح IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    همش حرف وا گر ومگر دولت بدهکار تامین اجتماعی بازپرداخت نامیده به من چندرقاص بگیر چه ربطی داره زور کدام ایرانی به دولت و تامین اجتماعی میرسه تا کنه بازنشسته بی پناه دومیش باشم تورابشرفتان زندگیمان تلخه تلخترش نکنید بازنشسته بجز نفرین ودعای شرنزد خدا هیچ کاری آرمان بر نمیاد
  • بازنشسته بی چاره IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    آن کسی که ۴۰۰۰۰۰ هزار میلیارد به دولت‌های وقت پرداخت کرد بدون مشورت با۴ نیم میلیون خانواد بازنشسته بایستی مجازات بشود چون امانتدار خوبی نبود آقایان که این پول را در صندوق دولت ریخته اید بدون مدرک حال دست پا می‌زنید که دولت ۹۰ هزار میلیارد را بدهد مشکل ۲۵ درصدهايي مانو متناسب سازی سال قبل پرداخت خواهد شد مگر نابینا بود
  • حداقلی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    اقا۲۵ درصد مگه ربطی به ۸ هزار و۱۳ هزار دارد هر جایی جای خودش را دارد شما حق بازنشسته پیش می افتد که حق مسلمش هست وبخصوص حداقلی ها که کمرشان شکسته چرا بهانه های دیگر را پیش میکشید پس چطور عوص اینکه درک کردید درسختی هستند طلب از دولت وبی سروصدا همه را با بانک رفاه دادید کدام واجبتر بودند که با ۱۰ میلیون نفر با خانواده هایشان که نیمی از بازنشسته ها که قانون تاکید دارد نسبت به سوابق شان با هزینه وتورم سبد معیشت هرچه که هست حقوق پردازی باید بشود خوب این چه درک ونکته سنجی هست اتفاقا سوابق زیر بیست سال را که از ۲ میلیون تا ۳ میلیون حقوق دارند بدون اجحاف به کسی نسبت به انچه که قانون گفته که دقیقا هرچه که میگیرند بدون چون وچرا دوبرابر حال حقوق خواهند داشت خانواده بزرگ را اینان نیزدارند مریضی هم دارند اتفاقا توان ادامه کار نبوده که تکمیل نمایند خدا پیامبر وعدالت عدل اسلامی ایجاب میکند حقوق اینها را طبق قانون وبروز حقوق پرداخته شود اینها را مدیریت باید حمایت وپشتیبانشان باشد که دنیا واخرت شمارا بیمه میکند اقا یکبار خودتان را جای اینها بگذارید ببینید واقعا بتعداد روزهایی که ناقص میگیرند ببیند نصف