رشد تقاضای حقیقی شاخص بورس را سبز کرد

معاملات دوشنبه بورس تهران با رشد شاخص‌ها و خروج پول حقیقی همراه بود.

به گزارش صدای بورس، امروز از دقایق ابتدایی معاملات روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس صعودی شد. در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۳۴۸ واحد ایستاد که نسبت به روز یکشنبه ۲ هزار و ۱۴۵ واحد رشد داشته است.

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز هزار و ۴۰ واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم ۴۰۹ هزار و ۶۸۴ واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و ۸۲ واحد صعود کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۶۳۶ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۳۵۲ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۲۲ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

به گزارش اکو ایران,در مجموع معاملات دوشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز متوالی منفی شد و ۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۴ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «بوعلی»، «شپنا»، «شستا» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «شنفت» و «پارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «فزر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دتوزیع»، «خدیزل» و «ددانا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، دی و فزر پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

عرضه و تقاضای معاملات دوشنبه

در معاملات دوشنبه ۷۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۷ درصدی به ۲۹۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۹ درصد کاهش یافت و ۲۱۲ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۱۷۳ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد اخابر (شرکت مخابرات ایران) با صف‌ خرید ۶۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اخابر، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند.

جدول معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳۶ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۴۴ میلیارد تومان بود.

پس از خگستر، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد وآذر و گدنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۵۰۰ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۵۴ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خگستر و دی نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

کد خبر 463299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =