پیش بینی بورس فردا ۶ آذر ۱۴۰۱

از منظر تکنیکالی ترس رسیدن به محدوده مقاومتی ۴۱۰ هزار واحدی در شاخص به وسیله کندل‌های ایجاد شده دیده می‌شود.

به گزارش صدای بورس، در بازار با توجه به اینکه عرضه محصولات خودرو سازان در بورس کالای ایران، گروه خودرویی همچنان در صدر معاملات قرار دارد و مورد استقبال خریداران است اما گروه های دیگر بازار مسیری متفاوت از خودرویی‌ها برای خود انتخاب کرده‌اند. به طوری که در بازار امروز همچون روز چهارشنبه شاهد این بودیم که بازار در نیمه اول با روند صعودی آغاز شود ولی در ادامه و در نیمه دوم، با عرضه‌های سنگین مسیر نزولی را انتخاب می‌کند.

بازار امروز هم با این که سبز پوش آغاز شد اما در ادامه با افت همراه شد تا در نهایت با افت یک هزارو ۹۸۰ واحدی کار خود را تمام کند و نشان دهد فعلاً توان عبور از مقاومت میانگین ۲۰۰ روزه خود را ندارد، جایی که با خط روند نزولی تلاقی پیدا کرده است.

اما اوضاع در شاخص هم وزن به گونه‌ای دیگر رقم خورد به نحوی که شاخص این گروه با صعود به کار خود پایان داد . اما از منظر تکنیکالی که به این شاخص نگاه می‌کنیم ترس رسیدن به محدوده مقاومتی ۴۱۰ هزار واحدی در این شاخص به وسیله کندل‌ها ایجاد شده دیده می‌شود.

پیش بینی بورس

تکنیکالیست‌ها به این موضوع اعتقاد دارند که نمودار RSI می‌تواند به عنوان آینه رفتاری نمودارها باشد و در صورتی که این اندیکاتور مخالف روند نمودار حرکت کند موضوع واگرایی را مطرح می‌کنند. و در این خصوص شاخص هم وزن چند روزی است که در حال حرکت به سمت اهداف بالاتری است. اما این حرکت در نمودار RSI دیده نمی‌شود .

به گزارش اکو ایران,روز قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که احتمالاً در روزهای آینده شاهد ایجاد واگرایی در نمودار شاخص هم وزن باشیم و تایید این موضوع را در قبال بررسی شکل کندل‌ها در برخورد با سطح مقاومتی ۴۱۰ هزار واحدی عنوان کردیم.

اما امروز با ارزش کم معاملاتی و بی رمقی شکل کندل نمی‌توان در مورد قطعیت و یا عدم قطعیت واگرایی صحبت کرد و باید بازار فردا را نیز زیر نظر داشت تا دید که آیا سهام‌های کوچک بازار همچون بزرگان قصد اصلاح دارند؟

این موضوع نیز برای شاخص کل هم صدق می‌کند و به دلیل ارزش کم و شکل کندل‌های ایجاد شده در روزهای اخیر بازار را می‌توان در یک کمای معاملاتی دید.

اگر نوسانات ریز و درشت روزهای اخیر را نادیده بگیریم، شاخص بورس تهران از نیمه‌های آبان ماه به این سود در همین محدوده یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی در حال نوسان است.

گزاشات آبان ماه یکی پس از دیگری روی سامانه کدال قرار می‌گیرد و با این فروش‌ها می‌توان پیش‌بینی بهتری در مورد درآمد عملیاتی فصل پاییز شرکت‌ها مطرح کرد. تا کم کم و با گذر از نهمین ماه سال دوغ و دوشاب بورسی مشخص شود و معامله‌گران از هر گونه اصلاح در قیمت‌ها بتوانند نهایت استفاده را بکنند.

پیش بینی بورس

کد خبر 463226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    باز فشار میارن و سر صدا ها در اومد دو روز مثبت ۵ درصد می کنن صدا ها که خوابید ۲۰درصد منفی می کنن میگن بازار خسته اس و اصلاح و ... نوسانهای کارشناسان و کارگزران و مدیران بورسی
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    بورس ترکیه ترکید و بالا رفت الان هر چی نقدینگی راهی بورس ترکیه بعد از مسکنش میشه و مدیران بورس ما با الگوریتم و رباط مشغول نوسان بعد میگن چرا پولها به ترکیه می رود ؟