تمام زیرساخت‌ها برای واردات خودرو آماده شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو پیش‌بینی شده و الان تمام زیرساخت‌ها فراهم و ثبت سفارش آغاز شده است و از طرف دولت هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس, رضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره میزان ثبت سفارش خودرو و تامین ارز آن، گفت: یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو پیش‌بینی شده و هم اکنون تمام زیرساخت‌ها فراهم و ثبت سفارش آغاز شده است. چون این فرایند چهار سال تعطیل بود واردکنندگان باید با طرفین خود قرارداد ببندند و امیدوارم به زودی شاهد واردات باشیم.

از طرف دولت هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد. البته در قانون آمده است که انتقال فناوری هم باید با واردات خودرو همراه شود و به همین دلیل مقداری کار زمان‌بر شده، اما برای اقتصاد کشور موثر است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،وی با اشاره به گسترش روابط میان ایران و بلاروس، گفت: اولین زیرساخت در روابط میان دو کشور موضوع انتقال پول است که در سفر چند هفته قبل وزیر خارجه بلاروس به ایران تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد. همچنین خط اعتباری صد میلیون دلاری برای کشور بلاروس تخصیص داده شد که فعالان اقتصادی بلاروس می‌توانند از ایران به کشور خود کالا ببرند و صادرات ما را تشویق و ترغیب می‌کند. علاوه بر این تهاتر بین دو کشور را توسعه می‌دهیم.

کد خبر 463156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ن IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اقای ریس جمهور مردم یک سله میگن وضع بازار خودرو مراب شما چکار کردید شندید صدای مردم
  • م ن IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    وردم یک سال ذز وضع خودرو گلایه دارند سما شندید چکار کردید این وزیر از کجا اوردید