بازار بدهی مکمل بازار سهام است

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس گفت: وجود ابزارهایی همچون ابزارهای بدهی در بازار سرمایه سبب می‌شود که سهامداران با هر سطحی از ریسک‌پذیری در این بازار بمانند و به سمت بازارهای موازی همچون بازار طلا، سکه، ارز، خودرو یا مسکن نروند.

به گزارش صدای بورس، مرتضی چشان در یازدهمین نشست گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: اداره انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی از سال ۹۰ که ابزار بدهی و اوراق اسلامی بوجود آمد و اوراق بدهی پایه‌ریزی شد، ایجاد شد.


چشان با بیان اینکه وظیفه این اداره، نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی است، تصریح کرد: انتشار اوراق بدهی تنها ویژه شرکت‌های سهامی عام و پذیرفته شده در بورس و فرابورس نیست، بلکه شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های تعاونی نیز می‌توانند وارد بازار ابزارهای مالی ـ اسلامی شوند.
وی بازار بدهی را مکمل بازار سهام دانست و خاطرنشان کرد: وجود ابزارهایی همچون ابزارهای بدهی در بازار سرمایه سبب می‌شود که سهامداران با هر سطحی از ریسک‌پذیری در این بازار بمانند و به سمت بازارهای موازی همچون بازار طلا، سکه، ارز، خودرو یا مسکن نروند.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس از ضمانت اشخاص حقوقی همچون بانک‌ها و شرکت‌های هلدینگ، وثایق و رتبه اعتباری شرکت‌ها به عنوان سه ضامن قابل قبول در انتشار اوراق بدهی یاد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما,چشان با اشاره به الکترونیکی شدن روند قراردادها در انتشار اوراق بدهی تصریح کرد: این اداره با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس در حال طراحی و تدوین پنل بدهی است تا تمامی رویه‌ها به صورت سیستماتیک درآید و با دادن توکن به تمامی ارکان، قراردادها الکترونیک شوند.

کد خبر 463119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =