۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
ورود سرمایه به بورس

در مجموع معاملات یکشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۸ روز متوالی مثبت شد و ۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

به گزارش صدای بورس ، در معاملات روز یکشنبه بیست و نهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۴۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۸۹۶ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار و ۸۵۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲۴ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۷۰ واحد قرار گرفت.

در مجموع معاملات یکشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۸ روز متوالی مثبت شد و ۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۵۱ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «مبین»، «غکورش» و «کچاد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «صبا» و «فرابورس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «کلر» و «تپسی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خساپا و کالا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۱ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان بود که ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات یکشنبه ۷۹نماد صف خرید داشتند و ۳۳نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افزایش ۱۱۲ درصدی به ۲۱۲ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۶ درصد اکاهش یافت و ۲۴۲ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۱۸۳ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) با صف‌ خرید ۷۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) بیشترین صف خرید را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

کد خبر 462936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =