تاثیر لایحه بودجه بر بازار بورس نیمه دوم سال ۱۴۰۱

لایحه بودجه هر ساله در نیمه دوم سال به مجلس ارائه می‌شود؛ در همین راستا کارشناسان و اهالی بازار نیز به بررسی آن برای دستیابی به یک چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بورس برای سال آتی می‌پردازند.

به گزارش صدای بورس,تحلیل در نیمه دوم سال تخصصی‌تر می‌شود و برای پیش‌بینی آینده بورس بررسی فاکتورهای بیشتری لازمه راه است. یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر مسیر احتمالی نماگرهای بازار سرمایه لایحه بودجه است.

بودجه سالانه علاوه بر پیش‌بینی هزینه‌ها و درآمدها و همچنین طرح‌های دولت در سال آینده مواردی نظیر برخی تعرفه‌های اعمالی روی کالاهای وارداتی و صادراتی، نرخ مالیات بر کسب‌وکارها و بودجه بخش‌های مختلف را نیز تعیین می‌کند.

موارد ذکر شده که هر ساله در لایحه بودجه کشور قید می‌شود تاثیر مستقیمی بر میزان سودآوری شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گذارد. این تاثیرات می‌تواند آغازکننده روندهای نزولی و صعودی در بازار سرمایه باشد.

به گزارش دیلی اکسچنج,کارشناسان عقیده دارند اگر اراده دولت بر حمایت از بازار سرمایه باشد، این حمایت در لایحه بودجه سال آینده قابل لمس خواهد بود. در غیر این صورت و ادامه سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته می‌توان گفت چشم‌انداز مناسبی پیش روی بازار سرمایه نخواهد بود.

کد خبر 462766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =