ماجرای دلار ریجستر نشده در بازار ارز چیست؟

معامله‌گران می‌گویند استقبال تومان در سلیمانیه به کمترین حد خودش رسیده است. در بازار ارز تهران نکته جالب درباره دلار، قیمت‌های رسمی اعلامی بود. تا ساعت دو بعدازظهر قیمت دلار تابلو صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰۰ بود و دلار توافقی هم در محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت که در دقیقه نود بازار قیمت دلار توافقی ۸۰۰ تومان بالا رفت، قیمت دلار سهمیه هم روی تابلوها ۳۴ شد.

به گزارش صدای بورس,بازار در نیمه اول یکشنبه، کاملا در حالت تدافعی بود، نرخ دلار فردایی هرات کانال ۳۴ را از دست داد و نرخ نقدی هم در ابتدای مرز ۳۴ قرار گرفت. اما بعد از کشف قیمت درهم، بازار کمی رو به بالا حرکت کرد. در بازار تهران هم دلار کمی افزایشی شد تا همسویی خود با هرات را حفظ کند. تنها بازاری که در روز یکشنبه عقبگرد داشت دلار سلیمانیه بود.

دلار سلیمانیه علاوه بر اینکه کانال ۳۵ را از دست داد از نرخ تهران هم جاماند. یکی از دلایل این اتفاق نبود تومان در بازار سلیمانیه‌ است. معامله‌گران می‌گویند استقبال تومان در سلیمانیه به کمترین حد خودش رسیده است. در بازار ارز تهران نکته جالب درباره دلار، قیمت‌های رسمی اعلامی بود. تا ساعت دو بعدازظهر قیمت دلار تابلو صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰۰ بود و دلار توافقی هم در محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت که در دقیقه نود بازار قیمت دلار توافقی ۸۰۰ تومان بالا رفت، قیمت دلار سهمیه هم روی تابلوها ۳۴ شد.

تحلیلگران معتقددن قد کشیدن آخر وقت دلار رسمی، بدلیل نزدیک شدن قیمت به دلار بازار و افسار زدن به آن، با هدف کاهش نوسان و تعدیل قیمت است. معامله‌گران انتظار دارند اثر این سیاست در روزهای آتی مشاهده شود. از نگاه آن‌ها بازارساز قصد دارد با این حرکت اسب سرکش دلار را رام کند.

در بازار یکشنبه دو شایعه دست به دست می‌شد. شایعه اول قطع اینترنت بین‌الملل و مهاجرت به اینترنت ملی بود. معامله‌گران تصور می‌کنند ظرف یکی دو روز آینده این اتفاق رخ می‌دهد. به همین دلیل در بسترهای مجازی داد و ستدهای ارزی به کمترین حد رسیده است و حتی توصیه می‌شد حتی‌الامکان معاملاتتان را باز نگذارید.

به گزارش اقتصاد نیوز,شایعه دوم درباره دلارهای ریجستری بود. در بازار شنیده می‌شد بخشی از دلارهای توزیعی، ریجستری خزانه‌داری آمریکا را ندارد.به زبان ساده‌تر دولت آمریکا شماره سریال این دلارها را به دلیل استفاده در پولشویی باطل کرده و اگر کسی از این دلارها در کشور ثالث استفاده کند مشمول مجازات‌های پولشویی می‌شود. همین شایعه هم در عقب‌نشینی تقاضا بی‌تاثیر نبود.

اما در روز یکشنبه خبر پیروزی دموکرات‌ها در مجلس سنا و سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازار مورد توجه بود. از نظر معامله‌گران حفظ تسلط دموکرات‌ها در مجلس سنا، می‌تواند اثر خودش را در کاهش اونس طلا نشان دهد، زیرا نااطمینانی‌ها تا حدودی کم می‌شود. کاهش اونس طلا، هم در قیمت سکه و هم به صورت غیر مستقیم بر دلار بازار تهران اثرگذار است. گرچه یک گروه دیگر از معامله‌گران می‌گویند سکه در هفته گذشته یک میلیون حباب خالی کرده و نهایت کاهشش تا ۱۵ میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

سفر گروسی به تهران هم در مقطع کنونی از منظر فعالان بازار ارز سیگنال مثبتی می‌تواند باشد. در صورتی که گزارش گروسی علیه ایران نباشد احتمال صدور قطعنامه هم منتفی می‌شود و این اتفاق هم انتظارات مثبت را تقویت می‌کند.

کد خبر 462645

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی بازار دلار در انتهای آبان

    پیش بینی بازار دلار در انتهای آبان

    در روز دوشنبه همه بازارها افزایشی استارت زدند، قیمت دلار در بازار متشکل ۱۱۰۰ تومان بالا رفت و قیمت یورو ۱۳۰۰ تومان. بازار متشکل درحالی شاهد یک جهش قیمتی بود که پس از مدت‌ها نوسان در کانال ۲۹، در روز یکشنبه وارد کانال ۳۰ شد. اما دلار متشکل در روز دوشنبه با یک جهش ۱۱۰۰ تومانی کانال ۳۰ را پشت سر گذاشت تا فقط یک روز حضور در این کانال را تجربه داشته باشد.

  • فرآیند رجیستری تلفن همراه به حالت عادی انجام می‌شود

    فرآیند رجیستری تلفن همراه به حالت عادی انجام می‌شود

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکل عدم ارسال پیامک از طرف سامانه همتا اظهار داشت: هم اکنون این مشکل برطرف شده است و فرایند ریحستری موبایل در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =