خبرهای نگران کننده در راه است

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری ضمن اعلام خبر توافق برای سفر هیأتی از آژانس به ایران، از اقدام به صدور قطعنامه در شورای حکام انتقاد کرد و با بیان اینکه صدور قطعنامه هیچ کمکی به حل و فصل مسائل پادمانی نمی‌کند، به ادعای «حمله قریب‌الوقوع ایران به عربستان» نیز پاسخ داد.

به گزارش صدای بورس، مهمترین بخش اظهارات ناصر کنعانی به شرح زیر است:

صدور قطعنامه در آژانس کمکی به حل‌وفصل مسائل پادمانی نمی‌کند

* هیأتی از ایران هفته گذشته به وین سفر کرد و با مقامات آژانس گفت‌وگو و تبادل‌نظر داشتند.

* ایران به تلاش‌های سازنده خود در ارتباط با آژانس به منظور حل و فصل سؤالات و ابهامات پادمانی ادامه می‌دهد و گفت‌وگوها با آژانس ادامه دارد.

* توافقی صورت گرفته که هیأتی از آژانس به ایران سفر کند و گفت‌وگوها و مذاکرات را با هم ادامه دهند.

* متاسفانه برخی طرف‌هایی هستند که تلاش می کنند بر روند مذاکرات فنی ایران با آژانس تاثیرات منفی بگذارند و روند مذاکرات را مخدوش کنند.

* این رفتار غیرسازنده، جدید نیست.

* در ارتباط با آمریکا و سه کشور اروپایی به‌رغم تعامل نزدیک و مستمر ایران با آژانس، متاسفانه شاهد رفتار عجولانه و غیرسازنده این کشورها هستیم که مجدداً در تلاش برای استفاده سیاسی از آژانس و تبدیل آن به محملی برای اعمال فشار سیاسی بر ایران هستند.

* اقدام به صدور قطعنامه در شورای حکام هیچ کمکی به حل و فصل مسائل پادمانی نمی‌کند و مخالف چنین روندی هستیم.

* ایران از تلاش‌ها و ظرفیت‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل استفاده می‌کند.

واکنش به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق

* ایران تأکید کرده بود نسبت به امنیت سرزمینی خود و تهدیداتی که از اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و نسبت به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد.

* این اقدام در همین چارچوب صورت گرفته است.

پاسخ به ادعای «حمله قریب‌الوقوع ایران به عربستان»

* ایران به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست و رفتارهای مسئولانه‌ای در راستای امنیت منطقه‌ای داشته است.

* مسیر مذاکره با عربستان منوط به مذاکرات قبلی است و امیدواریم طرف مقابل با اجرای توافقاتی که صورت گرفته زمینه را برای ادامه گفت‌وگوها فراهم کند.

* در ارتباط با رفتارهای غیردوستانه ایران تلاش می‌کند در مسیر دیپلماسی رفتارهای غیرسازنده را اصلاح کند. این گونه اخبار را تایید نمی‌کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 462616

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  ابرتورم در راه است؟

    ابرتورم در راه است؟

    پدرام سلطانی، کارشناس و فعال اقتصادی در توییتر نسبت به افزایش ناگهانی و شدید قیمت دلار در بازار ارز واکنش نشان داد. وی این اتفاق را نشانه‌ای منفی قلمداد کرده و از این نوسانات به عنوان آسیب جدی اقتصاد ایران یاد کرد.

  • مجوز برداشت ۱۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی صادر شد

    مجوز برداشت ۱۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی صادر شد

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجوز کاهش ۱۰درصدی سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی صادر شد،گفت: قرار است دولت منابع افزایش حقوق را از محل مازاد درآمدها و صرفه‌جویی محقق کند اما اگر این اتفاق رخ ندهد از بودجه عمرانی استفاده خواهد شد.

  • ابهام بزرگ بر سر زمان واردات خودرو

    ابهام بزرگ بر سر زمان واردات خودرو

    در حالی وزیر صنعت از آماده شدن شرایط واردات خودرو سخن می‌گوید، اما کارشناسان معتقدند که شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به‌گونه‌ای نیست که بتوان به این زودی‌ها منتظر خودروهای وارداتی بود.

  • یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن

    یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن

    یک اقتصاددان گفت: اگر بی‌ثباتی‌ها ادامه پیدا کرد، یک مقداری ترس مردم از سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بالا خواهد رفت و تقاضا نیز کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =