تحلیل تکنیکال بازار/ بعد از دو هفته اولین کندل قرمز نمایان شد

شاخص بورس تهران پس از دو هفته صعودی در جریان معاملات امروز با منفی به کار خود پایان داد و با افت ۶ هزارو ۹۳۸ واحدی همراه شد تا اولین واکنش منفی خود ر ا نسبت به سطح مقاومتی ایجاد شده در مسیر صعودی نشان دهد.

به گزارش صدای بورس,خیلی از اهالی بازار سرمایه این انتظار را برای این روزهای بازار سرمایه داشتند که پس از رشد دو هفته‌ای بازار به یک نفس گیری نیاز دارد. اما این اصلاح و استراحت نباید خیلی سنگین و ادامه دار باشد.

در جریان معاملات امروز و با افت شاخص تعداد افرادی که دست به خرید اختیار فروش پرتفوی با نماد سهام‌یار کردند نسبت به روز قبل افزایشی بود و به رقم ۳۹ هزار برگه سهمی رسید.

فرابورس تهران هم در طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ساعت زمانی معاملات فرابورس ایران و بازار پایه به روال قبل باز خواهد گشت و این از تاریخ ۲۵ آبان ماه اجرایی می‌شود.

پیش بینی بورس

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

مقاومت محدوده یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحدی که چند روزی بود در مورد آن صحبت کردیم امروز خود نمایی کرد و شاخص را کمی به عقب راند. شاخص اندیکاتور RSI که تا محدوه های ۷۵ واحدی رشد کرده بود با افت امروز شاخص، خود را به محدوده ۷۲ واحدی رساند است و به نظر می‌رسد می‌توان این احتمال را داد که از هیجان خرید در حال خروج است.

به گزارش اکو ایران, اگر شاخص بخواهد از این محدوده اصلاحی داشته باشد از نظر تکنیکالی می تواند تا ۲۳ یا ۳۸ درصد از موج صعودی ایجاد شده در طی این چند روزه افت را تجربه کند. در غیر این صورت و ادامه‌دار بودن روند صعودی شاهد رسیدن به سطح ۶۱ درصدی از موج های فیبوناچی هستیم.

اما در خصوص شاخص هم وزن نیز باید گفت که این شاخص توانسته است تا ۷۸ درصد است موج نزولی قبلی خود را بازپس گیرد و صعودی شود. در همین مورد هم اگر بخواهیم برای شاخص هم وزن نیز افت در نظر بگیریم می‌توان این گونه برداشت کرد که شاخص تا سطح حمایت‌های میانگین ۲۰۰ روزه و ۵۵ روزه ممکن است افت را تجربه بکند.

البته تمامی این موارد جزء احتمالا است تا باز هم در بازار های مالی فراموش نکنیم که تنها چیزی که ثابت می ماند تغییرات است.

پیش بینی بورس

کد خبر 462574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =