احتمال ورود نقدینگی به بازار سرمایه وجود دارد

دبیرکل کانون صرافان گفت: با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس در دوهفته گذشته احتمال اینکه نقدینگی از بازار ارز خارج و به بازار سرمایه برگردد نیز وجود دارد.

به گزارش صدای بورس,کامران سلطانی زاده؛ دبیرکل کانون صرافان در واکنش به وضعیت اخیر بازار ارز و نوسانات قیمت اظهار کرد: بسیاری از هموطنان به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش تورم که هر سال تجربه می‌کنیم به سمت بازارهای ارز، سکه و طلا و همچنین ملک و زمین سوق پیدا می‌کنند که در مورد اخیر به دلیل راکد بودن بازار ملک و زمین در سال جاری بیشتر برای خرید ارز تمایل نشان دادند.

وی با بیان اینکه این موضوع افزایش تقاضا را به همراه داشت و موجب رشد قیمت در بازار هم شد، تصریح کرد: در واقع این افزایش نرخ ارز ناشی از افزایش تقاضا برای خرید است.

سلطانی زاده تاکید کرد: جذابیت ارز تا زمانی که مردم احساس کنند ارزش پول خود را حفظ کرده اند ادامه خواهد داشت و بعداز آن مطمئنا از خرید دست می‌کشند و روند بازار معکوس خواهد شد، اما باید دید در چه کانال قیمتی مردم از خرید ارز اشباع خواهند شد و به سمت خرید ارز برای نگهداری و حفظ ارزش پول خود رو نمی‌آورند.

به گزارش بورس نیوز,به گفته دبیر کانون صرافان، هیجانات مقطعی بازار هم گاها موجب افزایش خرید ارز خواهد شد و در حال حاضر هم به دلیل اتفاقات اخیر کشور و وضعیت بازار سهام و خروج بسیار زیاد نقدینگی از بورس شاهد این حجم از تقاضا برای خرید ارز و افزایش قیمت هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس در دوهفته گذشته احتمال اینکه نقدینگی از بازار ارز خارج و به بازار سرمایه برگردد نیز وجود دارد.

کد خبر 462485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =