مراقب تبلیغات کلاهبرداری‌های رمزارزی باشید

یکی از بنیانگذاران دوژکوین می‌گوید ۹۵ درصد از همه ارزهای دیجیتال کلاهبرداری هستند. متأسفانه، گزارش‌ها نشان می‌دهند که کلاهبرداران چگونه صدها میلیون دلار را از طریق ارزهای دیجیتال به سرقت می‌برند.

به گزارش صدای بورس چندی پیش چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، هشدار داد که نتایج جستجوی گوگل، وبسایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری رمزارزی را تبلیغ می‌کند.با وجود سیاست‌های سخت‌گیرانه گوگل در زمینه بازاریابی رمزارزی، کلاهبرداران در سال‌های اخیر موفق به دور زدن این سیاست‌ها شده‌اند تا حدی که وبسایت‌های کلاهبرداری حتی بالاتر از وبسایت‌های رسمی پروژه‌های رمزارزی و بلاکچینی نمایش داده شده است.

در همین راستا، ژائو با انتشار توییتی هشدار داد که هنگام جستجوی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) در گوگل، وبسایت‌های فیشینگ با برچسب «ad- تبلیغات» در کنار وبسایت واقعی نمایش داده می‌شوند. این موضوع می‌تواند وجوه کاربرانی را که آدرس‌های قرارداد هوشمند را با استفاده از این وبسایت‌های فیشینگ به کیف پول متامسک اضافه می‌کنند، تحت تأثیر قرار دهد. در برخی موارد، تشخیص وبسایت‌های فیشینگ ممکن است سخت باشد؛ زیرا مهاجمان معمولاً از URL های بسیار نزدیک به آدرس وبسایت رسمی برای فریب کاربران استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، یکی از وبسایت‌هایی که ژائو در توییت خود به آن اشاره کرده، «coinomarketcaap» است که در مقایسه با وبسایت رسمی، فقط دو حرف اضافه دارد.
در آوریل امسال نیز، شرکت امنیتی بلاکچین SlowMist یک کلاهبرداری فیشینگ مرتبط با پروژه «ترا» را شناسایی کرده بود که در آن، مهاجمان از سرویس تبلیغات گوگل برای اجرای وبسایت‌های کپی استفاده می‌کردند. طبق گزارش‌ها، از ۱۲ تا ۲۱ آوریل، مهاجمان از این طریق توانستند حدود ۴٫۳۱ میلیون دلار ترا کلاسیک (LUNC) را از ۵۲ آدرس به سرقت ببرند.

کدام بلاکچین بیشترین کلاهبرداری را دارد؟
در راستای هشدار مدیرعامل صرافی بایننس، یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرده است که اکثر کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته در حوزه ارزهای دیجیتال، در بایننس چین (Binance Chain) اتفاق می‌افتند.
آزمایشگاه Solidus، یک پلتفرم نظارت بر ریسک ارزهای دیجیتال، جزئیات تکان‌دهنده‌ای را در مورد افزایش کلاهبرداری‌های رمزارزی منتشر کرده است. به گزارش این تیم، حداقل ۱۲ درصد از تمام توکن‌های BEP-۲۰ (توکن‌های مستقر در بایننس چین) ویژگی‌های کلاهبرداری را نشان می‌دهند. این در حالی است که تنها ۸ درصد از توکن‌های ERC-۲۰ ساخته‌شده بر بستر بلاکچین اتریوم، با کلاهبرداری‌ها مرتبط هستند.
به گفته کارشناسان، از آن‌جایی که بایننس چین یک بلاکچین عمومی و بدون نیاز به مجوز است، راه‌اندازی توکن‌های تقلبی در این شبکه برای کلاهبرداران آسان‌تر است. نکته مهم دیگر این است که وقتی توکن‌ها بر بستر شبکه بایننس چین ایجاد می‌شوند، کلاهبرداران می‌توانند از نام بایننس در لیست شرکای خود و در نتیجه فریب دادن کاربران، استفاده کنند. به گزارش این تیم، در هر ساعت، به طور متوسط ۱۵ کلاهبرداری رمزارزی جدید بر روی بلاکچین‌های مختلف انجام می‌شود. نتایج تحقیقات اخیر با اظهارات بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوژکوین مطابقت دارد که می‌گوید ۹۵ درصد از همه ارزهای دیجیتال کلاهبرداری هستند. متأسفانه، گزارش‌ها نشان می‌دهند که کلاهبرداران چگونه صدها میلیون دلار را از طریق ارزهای دیجیتال به سرقت می‌برند.

کد خبر 462093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =