۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
روز سبز پالایشی‌های بورس

در آخرین روز معاملاتی هفته نمادهای «وامید»، «فملی» و «شاراک» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. امروز نمادهای پالایشی گروه «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار سهام بودند.

به گزارش صدای بورس,در معاملات روز چهارشنبه یازدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۳ هزار و ۸۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۴۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۶۸۹ واحدی در سطح ۳۶۵ هزار و ۷۵۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱.۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۳۸۶ واحد قرار گرفت.

خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات چهارشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و چهارمین روز متوالی منفی شد و ۲۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۳ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای «وامید»، «فملی» و «شاراک» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. امروز نمادهای پالایشی گروه «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار سهام بودند.

در مقابل نمادهای «شستا»، «ومعادن» و «های‌وب» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «فزر»، «ومهان» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «فجهان» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خزامیا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تکیمیا، گدنا و دی پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

به گزارش اکو ایران,امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان بود که ۷۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار سهام

در معاملات چهارشنبه ۶۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲ درصدی به ۱۳۵ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲ درصد افزایش یافت و ۱۱۱ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۳ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۳۹ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد رافزا (شرکت رایان هم افزا) با صف‌ خرید ۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از رافزا، نمادهای شکام (شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز) و کحافظ (شرکت کاشی و سرامیک حافظ) بیشترین صف خرید را داشتند. در پایان معاملات امروز تنها دو نماد بالبر و آباد صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

کد خبر 461964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =