۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
قیمت نفت ۱۰۰ دلار می‌شود؟

براساس اعلام مجمع‌ بین‌المللی انرژی تحریم‌های اروپا علیه روسیه باعث کاهش ۳ میلیون بشکه نفت در روز و افزایش قیمت نفت تا ۱۰۰ دلار می‌شود.

به گزارش صدای بورس،مجمع بین‌المللی انرژی اعلام کرد اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۱ تا ۳ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را به بازارهای جهانی کم می‌کند و قیمت نفت را به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

مجمع بین‌المللی انرژی که مقر آن در ریاض است اعلام کرد اگر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام روسیه در ماه آینده میلادی اجرایی شود و ۳ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را پائین بیاورد، قیمت نفت به‌راحتی به بیش‌از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در حاشیه کنفرانس انرژی ادیپک در ابوظبی گفت این مجمع و بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نه‌فقط آمریکا نگران اتفاقی هستند که پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا در بازار نفت خواهد افتاد.

طبق اطلاعیه مجمع بین‌المللی انرژی که بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی از وزرای انرژی است، اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۱ تا ۳ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را به بازارهای جهانی کم می‌کند.

دبیرکل این مجمع گفت:«طی ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های بسیاری در مورد آنچه پس‌از اجرایی شدن این تحریم‌ها اتفاق می‌افتد انجام‌شده، اما نفت ۱۰۰ دلاری اتفاقی است که پس‌از بیرون رفتن بشکه‌های نفت روسیه از بازار خواهد افتاد».

وی گفت اجرایی شدن این تحریم‌ها باعث بی‌ثباتی شدید در بازار خواهد شد، چون به‌طور واضح مشخص نیست چه مقدار از بشکه‌های نفت روسیه از بازار خارج می‌شوند و این بی‌ثباتی قیمت نفت را به بیش‌از ۱۰۰ دلار می‌رساند که خبر خوبی برای بازار نیست.

به گزارش تسنیم ،قیمت نفت خام برنت در اولین ساعات روز سه‌شنبه ۲ درصد افزایش داشت.

کد خبر 461936

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تجارت خارجی از ۶۰ میلیارد دلار گذشت

    تجارت خارجی از ۶۰ میلیارد دلار گذشت

    حجم تجارت خارجی کشور در هفت ماه منتهی به مهر سال جاری از لحاظ ارزشی به ۶۰ میلیارد و ۱۳۳ رسید.

  • خودروهای چینی می‌توانند سهم زیادی از بازار ایران را تصاحب می‌کند

    خودروهای چینی می‌توانند سهم زیادی از بازار ایران را تصاحب می‌کند

    رئیس اتاق مشترک ایران و چین خاطر نشان کرد: ۹۲ درصد محصولاتی که به چین صادر می‌شود بر پایه محصولات نفتی است که بخش‌های حاکمیتی آن را دنبال می‌کنند و ۸ درصد باقی مانده را بخش خصوصی دنبال می‌کند محصولاتی چون فرش، خشکبار، زعفران و صنایع دستی را شامل می‌شود.

  • کروز ایران به جام جهانی فوتبال می‌رسد؟

    کروز ایران به جام جهانی فوتبال می‌رسد؟

    کشتی کروز ایران که قرار بود جابه‌جایی مسافران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را به عهده بگیرد، هنوز آماده حرکت نیست. مسؤولان گردشگری که پیگیری تامین سوخت یارانه‌ای برای این کشتی مسافربری هستند، وعده داده‌اند این کشتی هفته آینده به حرکت درمی‌آید.

  • نحوه توزیع یارانه بنزین تغییر می کند؟

    نحوه توزیع یارانه بنزین تغییر می کند؟

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ایجاد ساز و کاری برای مقابله با قاچاق سوخت از نیروگاه ها خبر داد و گفت: باید نحوه بازتوزیع یارانه بنزین تغییر کند تا عادلانه شود، به طوری که افراد چه خودرو داشته باشند و چه نداشته باشند باید سهمی از یارانه بنزین ببرند.

  • خانه‌ اولی ها ته صف دریافت تسهیلات بانکی

    خانه‌ اولی ها ته صف دریافت تسهیلات بانکی

    در اوج نیاز خانه‌اولی‌ها به وام کارآمد، بخش قابل توجهی از «اعتبارات بخش مسکن و ساختمان» در قالب «تسهیلات کلان» به تولید بستنی، دستمال کاغذی، مبل، خودرو و نفت و پتروشیمی اختصاص یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =