بازگشت اعتدال به بازار سرمایه با اجرای بیمه سهام؟

مدیرعامل سبدگردان سرآمد بازار ضمن تشریح اثرات بیمه سهام بر سهامداران خرد، اجرای آن را موجب بازگشت اعتدال و آرامش به بازار سرمایه دانست.

صدای بورس ـ زهرا رشوند؛ امیر حمزه مالمیر، مدیرعامل سبدگردان سرآمد بازار با اشاره به اثرات بسته ده بندی حمایتی بر بازار سرمایه گفت: چند روز گذشته بسته پیشنهادی ده بندی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، شورای عالی بورس و برخی دیگر از نهادهای حاکمیتی و دولتی منتشر شد که معتقدم نقاط مثبت و با اهمیتی در آن گنجانده شده است و می‌تواند در این روزها به آرامش و اعتدال بازار سرمایه کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه یکی از این بندها به بیمه سهام پرتفوی سرمایه‌گذارانی برمی‌گردد که مجموع پرتفوی سهام آنها زیر صد میلیون تومان است، افزود: این امر بیانگر آن است که 96 درصد سهامداران مشمول این طرح خواهند شد که عدد بسیار خوبی به لحاظ فراوانی محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه سهامداران به این اطمینان خاطر می‌رسند که حداقل تا یک سال آینده، در صورتی که سهام خود را واگذار نکنند و نسبت به خرید اوراق تبعی با قیمت یک ریالی اقدام و سهام خود را بیمه کنند، می‌توانند از یک حاشیه امنیت سود 20 درصدی برخوردار شوند.

مدیرعامل سبدگردان سرآمد بازار در مورد مزایای بیمه کردن سهام خاطرنشان کرد: اجرای این بند از بسته ده بندی حمایتی بر بازار سرمایه منجر به ایجاد محدودیت و کاهش در عرضه سهام توسط سهامداران شده و همین باعث می‌شود بازار با اطمینان و تحول بیشتری حرکت کند.

وی ادامه داد: موضوع بیمه کردن سهام که موجب کاهش عرضه شده در کنار بیمه‌ سهامی که برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ایجاد شده است، باعث خواهند شد بسیاری از افرادی که پول‌های خود را پارک کرده بودند تا زمانی که بازار به ثبات برسد و سپس آن را وارد بازار کنند، تقاضا در بازار را تحت تأثیر قرار دهند و به افزایش آن کمک کنند.

مالمیر در خاتمه با اشاره به اینکه دو عامل کاهش عرضه و افزایش تقاضا، چشم‌انداز روشنی را برای روزهای آتی در بازار سرمایه در پی خواهد داشت، گفت: اغلب اشخاص حرفه‌ای باور دارند که بازار سرمایه به ارزندگی رسیده است و همین باعث می‌شود آینده روشنی را برای بازار سرمایه متصور باشیم.

کد خبر 461860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =