لحظه به لحظه با بازار سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱

روند حرکت بازار سرمایه دیروز برخلاف روزهای گذشته صعودی بود، به طوری که هر سه شاخص بورس، شاخص کل با معیار هم‌وزن و شاخص فرابورس سبزپوش شدند و شاهد رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بودیم تا بازار برای سومین روز متوالی و پس از افت‌های سنگین و حمایت‌های مدیریتی و صد البته در غیاب فروشندگان، در مسیر صعودی قرار بگیرد. روز گذشته، شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم ۴۵۷۴ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۶۰ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. در این بازار ۲۴۵ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۷۶ میلیارد ریال انجام شد. شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۳ واحد افزایش به رقم ۱۱۷ هزار و ۳۳۳ واحد رسید. در این بازار ۱۷۴ هزار معامله به ارزش ۱۳۷۹ میلیارد ریال انجام شد.

۱۲:۵۵⏰
روند معاملات فرابورس در دقایق پایانی
شاخص فرابورس با افزایش ۳۸ واحدی متأثر از شگویا، زاگرس، خدیزل، غصینو، فزر و ومهان همراه بوده است.
وآوا، گدنا، نوین، سبزوا، ثالوند، وطوبی و ثرود با افزایش بیش از ۶ درصدی بالاترین رشدهای قیمتی در این بازار را داشته‌اند.
بپاس، فسوژ، شکام و کشرق با کاهش بیش از ۲ درصدی بیشترین میزان افت قیمت را نشان می‌دهند.


۱۲:۵۴⏰
روند معاملات بورس در دقایق پایانی
شاخص کل با افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی همراه بوده است.
فارس، فولاد، وامید، شستا، نوری، وبانک و فملی در صدر مثبت‌سازان شاخص بورس قرار دارد.
خودرو ، فرآورده نفتی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۱۷۷ میلیاردتومان ، ۱۷۴ میلیارد تومان و ۱۳۴ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۵۲⏰
بازار امروز در ادامه تقاضای ایجاد شده در روز گذشته روند مثبتی را از همان ابتدا آغاز و تا انتها حفظ کرد و نمادهای مثبت با سهم قابل توجهی از کلیت بازار، خودنمایی کردند.
در نهایت رشد نماگرها را شاهد بودیم. شاخص کل متأثر از رشد نمادهای فارس، فولاد، وامید، شستا، نوری و وغدیر افزایش ۱۰۶۲۸ واحدی را ثبت کرد و شاخص هم وزن نیز با رشد ۴۲۴۳ واحدی همراه شد.


۱۲:۲۹⏰
در حالی به دقایق پایانی بازار امروز نزدیک می‌شویم که ارزش معاملات خرد به ۲ همت رسیده و تا این لحظه شاهد خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول خرد از بازار بودیم. هم اکنون ۷۶ درصد از سهم ها در محدوده‌های مثبت قرار دارند.


۱۱:۵۲⏰
شبندر و شپنا بیشترین ارزش معاملات را در بین کل نمادها به خود اختصاص داده‌اند. جمع ارزش معاملات این دو سهم پالایشی به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان می‌رسد. کشرق، دانا، شستا، حکشتی و #فولاد در جایگاه‌های سوم تا هفتم پرارزش‌ترین نمادها قرار دارند.


۱۱:۴۳⏰
نمادهای غدشت، غصینو، تبرک و غنوش در گروه غذایی صف خرید را تجربه می‌کنند و فروشندگان نماد خودکفا با افت ۳ درصدی قیمت به صف نشسته‌اند.


۱۱:۱۲⏰
تا این لحظه از بازار
ارزش معاملات خرد بیش از ۱,۴ همت
تراز پول خرد منفی ۶۸ میلیارد تومان
تعداد نمادهای مثبت ۴۹۵ و منفی ها ۱۲۴
شاخص کل مثبت ۹,۲۶۰ واحد
شاخص هموزن مثبت ۳,۶۲۶ واحد
شاخص فرابورس مثبت ۳۶ واحد

همچنین نمادهای شپنا، شبندر، بپاس، وبملت و میدکو بیشترین فروش‌های حقیقی و نمادهای وبانک، خبنیان، تمحرکه و شپدیس عمده‌ترین خریدهای حقیقی را تشکیل داده‌اند.


۱۰:۴۶⏰
در حال حاضر شاهد مثبت شدن تراز پول خرد بازار هستیم. هر چند حجم سرمایه خرد تزریقی به بازار زیاد نبود، اما به هر حال پس از ۲۲ روز متوالی این تراز مثبت شده بود. در این دقایق اما شاهد منفی شدن این تراز هستیم. فعلا حقیقی‌ها ۱۷ میلیارد تومان سرمایه از بازار بیرون بردند،‌ این در حالی است که ۵۱۶ نماد مثبت در مقابل ۱۰۹ نماد منفی داد و ستد می‌شوند.


۱۰:۴۳⏰
گروه پالایشی ها طی روز جاری تماما سبزرنگ هستند.


۱۰:۲۱⏰
گروه فلزات همسو با بازار روند مثبتی دارد نمادهای ذوب، فپنتا، وتوکا، فسپا، فمراد با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه هستند در این میان فنفت و فالوم با کاهش ۳ درصدی قیمت صف فروش دارند.


۱۰:۲۱⏰
تا اینجای بازار، ارزش معاملات خرد به یک همت رسید. تعداد نمادهای مثبت باز هم بیشتر شده و در مقابل از تعداد منفی ها کاسته می شود. هم اکنون ۸۶ درصد از نمادها سبزرنگ هستند. جمع ارزش صفوف خرید به ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت. در مقابل ارزش صفوف فروش به ۱۱۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.


۱۰:۱۳⏰
در دقایق گذشته شاهد خروج پول خرد از بازار بودیم. خروجی که منجر شد تا برآیند ورود و خروج پول خرد بازار به مثبت ۹ میلیارد تومان کاهش یابد.


۱۰:۰۷⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۲۷۸,۱۷۷
۸۳۴۴ واحد مثبت
ارزش بازار ۴۷,۴۴۰,۵۰۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۰,۱۹۲ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۳۵۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۱۸۴۶ واحد مثبت
فولاد ۱۰۸۵ واحد مثبت
شستا ۶۶۱ واحد مثبت
حکشتی ۴۱۸ واحد مثبت
وبانک ۳۸۹ واحد مثبت
شبندر ۲۸۹ واحد مثبت
خودرو ۲۴۳ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات
شستا ۳۰۷ میلیون سهم
دانا ۱۴۹ میلیون سهم
خساپا ۷۲ میلیون سهم
خگستر ۶۲ میلیون سهم
ذوب ۶۰ میلیون سهم


۰۹:۳۸⏰
بعد از مدت‌ها شاهد یک رویداد مهم دیگر در بازار هستیم. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خریدهای بازار نسبت به حضور آنها در بخش فروش افزایش یافته، تا این لحظه ۸۷ درصد از خریدهای کل بازار را حقیقی ها انجام داده‌اند، در حالی که سهم آنها از کل فروش‌های انجام شده ۸۴ درصد است.


۰۹:۳۰⏰
پالایشی‌ها یک دست معاملات سبزی دارند. شبندر، شپنا، شبریز و شسپا با رشد بیش از یک درصدی دادوستد می‌شوند.


۰۹:۲۶⏰
در گروه بیمه، دانا و نوین با افزایش ۷ درصدی قیمت مورد توجه قرار گرفته‌اند و نماد وتعاون که روز گذشته با افت قیمت همراه بود هم اکنون با صف خرید مواجه شده است. نمادهای وسرمد و باران در این گروه با کاهش قیمت ۳ درصدی با فشار فروش همراه هستند.


۰۹:۲۱⏰
در گروه خودرو آغاز پرتقاضایی را شاهد هستیم. نمادهای خودرو، خگستر و خزامیا در محدوده مثبت معامله می‌شوند و خاور، خزامیا، خموتور با رشد ۵ درصدی قیمت صف خرید تشکیل داده‌اند.


۰۹:۱۸⏰
حکشتی با قیمت ۱۹۹۲ تومان با رشد بیش از ۴ درصدی معامله می‌شود و در میان نمادهای مثبت‌ساز قرار دارد.


۰۹:۱۵⏰
شاخص کل با افزایش بیش از هزار واحدی به یکمیلیون و ۲۷۰ هزار واحد رسیده که متاثر از فارس، شستا، فولاد، خزامیا، دانا و حکشتی است.


۰۹:۱۵⏰
معاملات ودانا جالب توجه بود. در همین دقایق کوتاه سهم را از صف فروش به صف خرید پیش بردند! در حالی که همچنان قیمت پایانی سهم منفی است، ۲ میلیون سفارش بی پاسخ در پیک قیمتی برای این نماد ثبت شده است.


۰۹:۱۴⏰
فولاد مبارکه کار خود را در محدوده سبزرنگ بازار آغاز کرد.
این سهم در قیمت ۴،۶۱۰ ریال به اندازه ۲ درصد مثبت است.


۰۹:۰۶⏰
حجم معاملات کشرق از ۳ میلیون فراتر رفت. این عدد برای کشرق کم سابقه است. ۱۰۷۰۰ - ۱۱۴۰۰ بازه مقاومتی مهمی برای سهم است که با تثبیت بالای آن می‌توان به ادامه رشد سهم امیدوار شد.


۰۹:۰۴⏰
غکورش که به واسطه ثبت افزایش سرمایه شرکت با افزایش عرضه ها مواجه شده بود، امروز بدون صف فروش کار خود را آغاز کرد. حدود ۷ میلیون برگه سهم معامله شده و قیمت در محدوده منفی ۴ قرار دارد. به نظر می‌رسد حجم معاملات باید به عددی در حدود ۲۰ میلیون برگه برسد تا سهم از فروشنده خالی شود.


۰۹:۰۰⏰
صف خرید
خبنیان ۹۰ میلیون سهم
دانا ۴۸ میلیون سهم
وتعاون ۳۴ میلیون سهم
شپترو ۲۰ میلیون سهم

صف فروش
ثاژن ۱۶ میلیون سهم
خودکفا ۱۵ میلیون سهم
ودانا ۱۳ میلیون سهم
کمینا ۱۲ میلیون سهم
وگردش ۱۰ میلیون سهم

کد خبر 461852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =