حمایت از بازار سرمایه، "ضرورتی استراتژیک"

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: وضعیت امروز بورس ناظر بر عوامل مختلفی است که هم در سطح جهانی و هم سطح داخلی قابل بررسی است و طی سال‌های گذشته شکل گرفته و طبیعاً رفع آن نیز نیازمند هم فکری، هم دلی و نگاه کارشناسی و حرفه‌ای است.

به گزارش صدای بورس، سیدعباس حسینی، معاون امور بانکی، بیمه ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی درباره مطالباتی مبنی بر تغییر مدیریت در بورس تصریح کرد: وضعیت بورس بویژه از اواخر شهریورماه تا کنون ناشی از هراس آفرینی کاملا بی‌پایه دشمنان در فضای عمومی است لذا بیش از گذشته، حل مسایل آن را باید در فضایی منطقی و کارشناسی و مبتنی بر وضعیت کلان اقتصاد ملی و جهانی پیگیری کرد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه آقای رئیس‌جمهور حمایت از بورس را بر درآمدهای کوتاه‌مدت دولت ترجیح می دهند، یادآور شد: در همین راستا اخیرا بسته 10 بندی حمایت از بازار سرمایه طراحی شده و این امیدواری وجود دارد که اجرای این بسته چشم انداز مثبتی به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: بیمه شدن سود سهام خرد مردم در یک سال آینده از جمله برنامه‌های حمایتی است که در این بسته دیده شده است و بر اساس آن سهام اشخاص حقیقی تا سقف 100 میلیون تومان برای هر نفر از طریق انتشار عمومی اوراق تبعی و خرید توسط سرمایه گذاران بیمه می‌شود؛ این حمایت حدود 96 درصد از تعداد کدهای حقیقی فعال حاضر در بازار را در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم,معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: انتشار اوراق اختیار تبعی فروش بر روی سهام موجود در صندوق های درآمد ثابت تا سقف 40 هزار میلیارد تومان، تزریق منابع جدید توسط صندوق‌های حاکمیتی، واریز منابع مصوب به صندوق تثبیت، نظارت و پایش مستقیم و مستمر فعالیت اشخاص حقوقی بازار سرمایه و مدیریت نرخ سود از جمله تدابیری است که برای حمایت از بازار سرمایه در بسته سیاستی اخیر در نظر گرفته شده است.

سیدعباس حسینی، معاون امور بانکی، بیمه ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خاتمه افزود: حمایت از بازار سرمایه به عنوان "ضرورتی استراتژیک" بایستی مورد توجه جدی تمامی فعالان اقتصادی و سیاست گذاران کشور باشد که هست. ان‌شاءالله بزودی شاهد نتایج اراده فوق و حمایت های ارزشمند ملی نیز خواهیم بود.

کد خبر 461840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =