تاکید گل‌گهر بر معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز

حفظ محیط زیست در صنعت فولاد به منظور توسعه فضای سبز متناسب با توسعه صنعت در دستور کار زنجیره فولاد قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس تفاهم نامه دستیابی به دانش فنی معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز، روز گذشته بین ایمیدرو، گل گهر و شرکت های بزرگ زنجیره تولید فولاد کشور با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان این شرکت ها امضا شد.

از اهداف این تفاهم نامه می توان به همکاری جهت تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی کاربردی و احداث واحد نیمه صنعتی برای تولید فولاد سبز، از جمله همکاری درتدوین فراخوان ها، داوری، انتخاب پژوهشگر، نظارت بر گزارش های دریافتی پروژه ها و همکاری در خصوص احداث پایلوت نیمه صنعتی فولاد سبز اشاره کرد.
گفتنی است با رویکرد شرکت گل گهر در معدنکاری سبز در زمینه کاهش مخاطرات زیست محیطی فعالیت های معدنی و همچنین توجه به کاهش استفاده از منابع انرژی تجدید ناپذیر در فرآیندهای تولیدی، موجب تعریف پروژه های تحقیقاتی و اجرایی متعددی در این زمینه شده است.
در حال حاضر نیز کارخانه های بازیابی آب جهت کاهش اتلاف منابع و بازچرخانی آب و همچنین پروژه سولفورزدایی از کارخانه گندله‌سازی و تولید کود شیمیایی و نیز پروژه نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی جهت تولید برق پاک و مصرف آن در فرآیندها در گل گهر در حال اجرا می باشد.
قابل ذکر است مشارکت شرکت‌های بزرگ در امضا این تفاهم نامه جهت تعریف پروژه های تحقیقاتی آینده نگرانه و اجرای پایلوت طرح فولاد سبز، می تواند به راه حل های عملیاتی جهت کاهش مصارف منابع تجدید ناپذیر انرژی و کاهش آلودگی های زیست محیطی منجر شود.

کد خبر 461787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =