۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
۱۹ روز بحران در بورس تهران

در مجموع کل هفته اخیر هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۳۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش رشد ۶۴ درصد داشته است.

به گزارش صدای بورس، در اولین روز کاری هفته اخیر روند خروج پول از بازار تداوم داشت و ۹۸ میلیارد تومان از بازار خارج شد. در روز یکشنبه خروج پول شدت گرفت و ۲۱۰ میلیارد تومان از بازار خارج شده است. روز دوشنبه ۲۶۴ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. روز سه‌شنبه نیز ۳۹۹ میلیارد تومان خروج سرمایه ثبت شد. روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بورس تهران ۷۰۰ میلیارد تومان شد که بیشترین رقم در سه ماه اخیر است.

در مجموع کل هفته اخیر هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۳۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش رشد ۶۴ درصد داشته است.

رکوردداران خروج پول حقیقی

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در روز شنبه به نماد نوری (شرکت پتروشیمی نوری) اختصاص داشت. تمحرکه، خساپا، بپاس و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین خروج سرمایه در روز یکشنبه به شپنا، حفارس و ونوین اختصاص داشت و روز دوشنبه شپنا، فولاد، شتران، وبملت و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. روز سه‌شنبه نیز بپاس، وبملت، فملی و شپنا بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند. در آخرین روز کاری هفته نیز وبملت بیشترین خروج را داشت و شپنا و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بنابراین در تمامی روزهای کاری هفته شاهد خروج پول سنگین بودیم تا رکورد ۱۹ روز خروج پول پی در پی ثبت شود.

ورود خروج

منبع: اقتصاد نیوز

کد خبر 461671

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صنایع جذاب از دید سرمایه‌گذاری بلندمدت کدام‌اند؟

    صنایع جذاب از دید سرمایه‌گذاری بلندمدت کدام‌اند؟

    با نگاهی به نسبت های مهم در بازار سرمایه بهترین استراتژی برای تصمیم گیری در صنایع مختلف را در این گزارش ببینید

  • قطعی اینترنت با بورس چه می کند؟

    قطعی اینترنت با بورس چه می کند؟

    در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اینترنت به زندگی اقتصادی و معیشت ده‌ها میلیون ایرانی گره‌ خورده است، اما اینکه قطعی اینترنت تا چه حدی بر معاملات بازار سهام تاثیر گذاشته و در پی آن معیشت و سرمایه سرمایه‌گذاران حاضر در بازار یادشده را تحت‌الشعاع قرار داده است، موضوعی است که توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =