بزرگترین سقوط هفتگی بازار سهام در سال ۱۴۰۱

در پایان هفته اخیر شاخص کل برای دومین هفته متوالی نزول کرد و نسبت به تمامی هفته‌های گذشته در سال جاری افت بیشتری داشت.

به گزارش صدای بورس، روند شاخص کل بورس در تمامی روزهای هفته اخیر نزولی بود. در اولین روز کاری هفته شاخص افت هزار و ۲۱۹ واحدی را پشت سر گذاشت و روز یکشنبه ۹ هزار و ۲۸۰ واحد پائین آمد و وارد کانال ۱.۲ میلیونی شد. روز دوشنبه نیز شاخص ۱۹ هزار واحد سقوط کرد و روز سه‌شنبه شاخص به نزول ادامه داد و ۱۰ هزار و ۶۷۸ واحد کاهش یافت. در روز چهارشنبه نیز نرخ نزول شاخص بیشتر شد و ۲۶ هزار و ۲۲ واحد سقوط کرد.

بازدهی هفته

به گزارش اکو ایران,شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶۹ هزار و ۱۲۸ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۵.۲ درصد شد. ریزش ۵ درصدی بزرگترین ریزش هفتگی شاخص در سال جاری است.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۷ هزار و ۲۳۷ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۴.۵ درصدی را ثبت کرد.

بورس

رشد معاملات سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۴۲ هزار و ۵۴ تومان بود که نسبت به رقم ۳۷ هزار و ۹۲۲ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۱ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم هزار و ۹۱۷ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۶۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵۲ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۵۷۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۳۱ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ارزش صف‌های فروش پایانی ۲۴ میلیارد تومان بود.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۸۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۷ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۴ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۳۰ میلیارد تومان بود و در روز یک‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۱۸ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی در تمامی روزهای معاملاتی بودیم و خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۶۷۱ تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۳۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش ۶۴ درصدی داشته است. در پایان هفته اخیر رکورد ۱۹ روز خروج پول حقیقی متوالی ثبت شد.

کد خبر 461624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =