تحلیلی بر شاخص های بورسی در مهر ماه

گزارش تحلیلی از بازار سرمایه و بررسی شاخص های بورسی در بازه زمانی یک ماهه منتهی به مهر ماه۱۴۰۱ رامی خوانید.

به گزارش صدای بورس، در بررسی شاخص های بورسی؛ نسبتP/E بازارتحت تاثیر افت هفتههای اخیر و همچنین انتشار گزارشهای۶ماهه،به کمتر از۶واحدافت کرده است.

بورس اوراق بهادار تهران یک ماه سخت و نفسگیر دیگر را پشت سر گذاشت و شاخص به نقطهای پائینتر از ابتدای سال راه یافت تاعملا ضعیفترین بازار از ابتدای سال در قیاس با بازارهای موازی،نامگذاری شود.بررسی رفتار بازیگران بورسی درماههای گذشته نشان میدهد اغلب گروهها با خالیشدن سهامداران مواجه بودهاند.

برآیند اظهارات کارشناسان بازارسهام بهوضوح بر اثرپذیری شدید تالار شیشهای از متغیرهای خارجی حکایت میکند."توقف مذاکرات برجامی و احتمال بنبست کامل آن" ،"ناآرامیهایاخیر اجتماعی" ، "افت قیمت کامودیتیها و نگرانی نسبت به تداوم روند رکودی بازارهای جهانی" ، "رشد مجدد نرخ سود بین بانکی" ، "نگرانینسبت بهسیاستهایدولت در لایحهبودجه سال۱۴۰۲"، "نگرانی از بابت کاهشسود شرکتها در کوارتر دوم"و برخی عوامل ریز و درشت دیگر از جمله دلایلی بودند که مانع از چرخش مسیر بازار در نخستین ماه از فصل خزان گردیدند.البته به این نکته اشاره شد که زمانخاتمهیافتن روند اصلاحی احتمالا در بازه زمانی روزهای پایانی مهر و روزهای ابتدایی آبان خواهد بود.

نسبتP/E بازارتحت تاثیر افت هفتههای اخیر و همچنین انتشار گزارشهای۶ماهه،به کمتر از۶واحدافت کرده است. آخرین باری که P/E بازار کمتر از ۶ واحد بود، مربوط به بهمن ماه سال ۱۳۹۴است. بنابراین این گونه می توان نتیجه گرفت که بازار به شدت زیر ارزش است.حتی اگر کف تاریخی هم نباشد قطعا نزدیک کف های تاریخی در حال معامله است.

تحلیلی بر شاخص های بورسی در مهر ماه

تحلیلی بر شاخص های بورسی در مهر ماه

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 461452

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس در برزخ انتظار

    بورس در برزخ انتظار

    اصلاح بی‌پایان نماگرهای بورسی ورود به عصر جدیدی را آغاز کرده است. پس از افت پی‌درپی قیمت سهام به‌نظر می‌رسید ‌با فرارسیدن نیم‌سال دوم، کارنامه عقبگرد قیمت سهام بسته شود اما تداوم حرکت بازارسهام بر مدار نزولی نشان می‌دهد ابرمشکلات بازارمذکور بزرگ‌تر از آن است که رخدادهای کوچک و حاشیه‌ای بتوانند مسیر قیمت سهام را تغییر دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =