دوره فرسایشی بورس تمام می شود؟ /خروج ادامه دار پول از بازار

بورس تهران یک هفته منفی دیگر را پشت سر گذاشت. اما منفی این هفته، چندان بزرگ و نگران کننده نبود و شاخص ها به میزان کمی افت کردند.

به گزارش صدای بورس,در هفته جاری وضعیت بازار سهام طوری بود که نگرانی خاصی برای سهامداران ایجاد نکرد. البته که وضعیت بورس بسیار بد است اما همین که افت شاخص ها تشدید نشد را احتمالا می توان نکته ای مثبت دانست.

در این هفته شاخص های اصلی بورس وفرابورس با افت مواجه شدند اما میزان افت آن ها بزرگ نبود و این شاخص ها مقدار کمی از ارتفاع خود را از دست دادند.این هفته شاخص کل بورس در ۵ روز معاملات ۹۶۰۰ واحد معادل ۷۳ صدم درصد افت داشت. شاخص کل هم وزن نیز ۱۶۰۰ واحد معادل ۴۴ صدم درصد کاهش یافت. شاخص فرابورس نیز ۱۱۸ واحد معادل ۶۶ صدم درصد کاهش یافت.با توجه به تغییرات این هفته شاخص ها می توان گفت که همچنان بازار سهام در مسیر نزولی قرار دارد اما شیب نزول کمتر شده و این بازار در حال گذراندن یک دوره فرسایشی است. چنانچه این دوره فرسایشی طولانی شود، اقبال سرمایه گذاران به بازار کمتر خواهد شد و همین کاهش اقبال، منجر به کاهش ارتفاع شاخص ها نیز می شود.

سقوط ارزش معاملات خرد

به گزارش اقتصاد نیوز,در بخش ارزش معاملات خرد، این هفته بازار سهام اصلا وضعیت خوبی نداشت. حتی یک روز هم ارزش معاملات خرد به بالای دو هزار میلیارد تومان نرسید. روز شنبه ارزش معاملات خرد ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود. یکشنبه این رقم به ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسید و دوشنبه دوباره ۱۸۰۰ میلیارد تومان معامله خرد در بازار سهام انجام شد.

سه شنبه ارزش معاملات خرد به ۱۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و در نهایت در روز چهارشنبه وضعیت بحرانی شد و ارزش معاملات خرد به کمتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید. این یکی از کمترین ارقام ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۱ است و از این نظر می توان گفت که وضعیت بورس چندان مساعد نیست.

خروج پول حقیقی ها در تمام روزهای هفته

خروج پول حقیقی ها از بورس به پایان سومین هفته متوالی رسید. در این هفته هم در تمام روزهای معاملاتی، سهامداران حقیقی پول خود را از بازار خارج کردند تا سومین هفته متوالی خروج پول به ثبت برسد.

بیشترین خروج پول در روز یکشنبه با رقم ۳۹۰ میلیارد تومان ثبت شد. روز شنبه هم ۲۳۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شده بود. دوشنبه ۱۸۰ میلیارد تومان، چهارشنبه ۱۳۰ میلیارد تومان و سه شنبه ۷۰ میلیارد تومان خروج پول از بازار به ثبت رسید.

قدرت حقیقی ها در آخرین روز هفته افزایش یافت

این هفته در ۴ روز معاملاتی قدرت خریداران حقیقی کمتر از فروشندگان بود و در یک روز قدرت آن ها بیشتر از فروشندگان شد. روز چهارشنبه تنها روزی بود که خریداران بر فروشندگان غلبه کردند و شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد ۱.۰۷ رسید.

اما در چهار روز معاملاتی اول هفته، فروشندگان دست برتر را داشتند. در روز یکشنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی با ثبت عدد ۰.۸۵ ، کمترین میزان خود در این هفته را داشت در روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنبه این شاخص ارقامی بین ۰.۹ الی ۱ را ثبت کرد.

کد خبر 461264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =