۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
نفت گران شد

قیمت نفت به علت بهبود چشم‌انداز تقاضا در چین در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس،قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و بخشی از کاهش قیمت های دیروز را جبران کرد زیرا سرمایه گذاران در بحبوحه رشد بازارهای سهام و نشانه هایی از افزایش تقاضا در چین، به سوی بازارهای ریسک پذیر نظیر کالاهای اساسی رفتند.

هر بشکه نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش ۹۰.۲۶ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶۶ سنت افزایش ۸۳.۴۸ دلار معامله شد.

به دنبال طرح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آزادسازی نفت بیشتر از ذخایر استراتژیک آمریکا، قیمت نفت برنت جلسه گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت و قیمت نفت خام آمریکا نیز با کاشه ۳.۱ درصدی به کمترین میزان در دو هفته گذشته رسید.

قیمت نفت نیز با افزایش ریسک ناشی از درآمدهای شرکت‌ های ایالات متحده و افزایش بازارهای سهام افزایش یافت.

با بروز نشانه هایی مبنی بر افزایش تقاضا در چی، قیمت نفت افزایش یافت، پالایشگاه خصوصی پتروشیمی ژجیانگ (ZPC) برای سال ۲۰۲۲ سهمیه واردات نفت خام اضافی به میزان ۱۰ میلیون تن و شرکت دولتی «چم چینا» نیز سهمیه ۴.۲۸ میلیون تنی دریافت کردند.

کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم اتحادیه اروپا، عرضه را در بازاری که هم ‌اکنون محدود است، تحت فشار قرار می‌ دهد. تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه به ترتیب در ماه دسامبر و فوریه اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نفت تسلیم نگرانی‌های اقتصادی شد


سه منبع آگاه به رویترز گفتند، دولت بایدن در نظر دارد تا به منظور کاهش قیمت نفت پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره، از محل ذخایر راهبردی این کشور برداشت انجام دهد.

بامداد چهارشنبه بامداد چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عرضه ۱۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت این کشور به بازارهای جهانی برای ماه دسامبر را اعلام خواهد کرد.

آمارهای موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه نشان داد، ذخایر نفت خام آمریکا حدود ۱.۳ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۴ اکتبر کاهش یافته است. ذخایر بنزین نیز حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است و ذخایر فرآورده های نفتی ۱.۱ میلیون بشکه کاهش را نشان می دهد.

انتظار می رود، ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یابد و در هفته منتهی به ۱۴ اکتبر افزایش ۱.۴ میلیون بشکه ای داشته باشد.

به گزارش فارس،آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که بازوی آماری وزارت انرژی این کشور امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

کد خبر 461203

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =