چه کسانی می‌توانند عرضه اولیه بخرند؟

بر اساس اعلام فرابورس قرار است هفته آینده سیزدهمین شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود. کدام نماد و با چه قیمتی در فرابورس عرضه خواهد شد؟

به گزارش صدای بورس،بازار سرمایه از ابتدای سال تا به امروز شاهد عرضه اولیه دوازده شرکت بوده است. قرار است ۳۰ مهر ماه سهام شرکت سوژمیران با نماد فسوژ عرضه اولیه شود.

بر اساس اعلام فرابورس قرار است ۱۰ درصد سهام این شرکت به سرمایه گذاران واجد شرایط شامل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس واگذار شود.

تعداد سهام قابل عرضه معادل ۱۰ درصدی از کل سهام شرکت معادل ۶۰ میلیون سهم و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۳ میلیون سهم با قیمت ارزش گذاری شده چهار هزار و ۵۸۱ تومان است.

براساس اعلام فرابورس، ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود.

شرکت سوژمیران در تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۳۹۹ پذیرش و در ۱۹ تیر سال گذشته نزد سازمان بورس ثبت شد. این نماد در گروه فلزات اساسی و زیر گروه تولید فلزات گرانبها غیرآهن در بازار اول فرابورس ثبت و درج شد.

نامک چیست؟

کارگزاری‌ها واسطه بین معامله‌گران و بورس اوراق بهادار هستند و سفارشات مشتریان خود را از طریق مکان های معاملاتی (ایستگاه‌های معاملاتی) که با سامانه معاملات بورس در ارتباط هستند انجام می‌دهند. هر کارگزاری با توجه به تعداد مشتریان خود ممکن است از ایستگاه‌های بیشتری استفاده کند و هر ایستگاه با یک کد، شناسایی می‌شود که به آن کد ایستگاه معاملاتی گفته می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز ،ظرفیت سامانه معاملات بازار سرمایه ۶۰۰ تراکنش در هر ثانیه بود این عدد بعدها به ۳ هزار تراکنش در ثانیه افزایش یافت. در نهایت در تابستان ۹۹ با همکاری مهندسان ایرانی این ظرفیت به ۲۰ هزار تراکنش رسید. سقف عضویت سالانه شرکت های کارگزاری در بورس به بخش ثابت ۲۰ میلیون تومان در سال و بخش متغیر به میزان ۵ درصد از درآمد ناشی از کارمزد معاملات کارگزاری‌ها شامل می‌شود.

کد خبر 461192

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته

    رشد بی‌رمق بورس در چهارمین روز هفته

    شاخص کل بورس امروز رشد هزار و ۴۵۲ واحدی را تجربه کرد.

  • کیمیا در اندیشه پیشرفت صنایع معدنی ایران

    کیمیا در اندیشه پیشرفت صنایع معدنی ایران

    بر اساس تکلیف تعیین‌شده از سوی مجمع محترم عمومی صاحبان سهام، دستیابی به تولید ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) تن کاتد هدف‌گذاری شده است. مطالعات اولیه انجام‌شده برای تهیه و تدوین برنامه مربوطه، دست‌یابی به این هدف را طی مدت حدود ۶ سال ممکن می‌داند.

  • ایران جزو فناوری‌های برتر در آسیای جنوبی

    اخبار ویژه صدای بورس از نمایشگاه کیش اینوکس 2022

    ایران جزو فناوری‌های برتر در آسیای جنوبی

    در ادامه مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که روز دوشنبه ۲۵ مهرماه در محل سالن همایش‌های بین‌الملل کیش برگزار شد، علیرضا دلیری، دستیار ویژه معاون علمی رئیس جمهور به ارائه توضیحاتی درمورد سرمایه‌گذاری پرداخت.

  • سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری "فملی" در ۵ سال آینده

    سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری "فملی" در ۵ سال آینده

    در آستانه پذیره نویسی سهام تأمین سرمایه کیمیا اوایل آبان ماه در فرابورس، نشستی خبری با حضور حسین تقدسی، معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس؛ محمد علیزاده، مدیرعامل سرمایه گذاری کیمیا مس و مهرداد فرح آبادی، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه کیمیا برگزار شد.

  • لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۶ هزار و ۶۱۱ واحدی به ۱ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۳ هزار و ۳۲ واحدی به ۳۷۶ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «خودرو»، «شپدیس»، «فملی»، «شبندر»، «شپنا» و «حکشتی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در ریسک‌های بازار تعدیلی صورت نگرفته و روند معاملات روز یکشنبه نشان از فشار نسبی فروش بالا در بازار سهام است. در این شرایط به نظر می‌رسد که محتمل‌ترین سناریو برای بورس امروز ادامه روند بی رمق معاملات باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =