پیش بینی بورس فردا ۲۴ مهر ۱۴۰۱

می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا بورس فردا نیز تحت تاثیر روند ایجاد شده در بازار امروز، معاملات منفی اما نه چندان قدرتمندی را دنبال کند

به گزارش صدای بورس, برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس امروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.


بورس امروز نتوانست به مسیر صعودی خود که از اواسط هفته گذشته شروع شده بود، ادامه دهد و پس از ثبت یک بازدهی مثبت اندک در ابتدای معاملات، با افزایش عرضه‌ها مواجه شد و نماگرهای اصلی آن عقب‌نشینی کردند تا بار دیگر شاهد زمینه‌ای سرخ‌رنگ در تابلوی معاملات باشیم. شاخص کل بورس طی بازار امروز با کاهش ۰.۱۴ درصدی همراه شد و شاخص هم‌وزن نیز که روند ضعیف‌تری را دنبال می‌کرد، بازدهی منفی ۰.۱۸ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات بازهم تغییری را در خود ایجاد نکرد و عدد ۱۹۶۱ میلیارد تومانی را به نمایش گذاشت و یک بار دیگر به زیر مرز ۲ همتی نزول کرد. برآیند تمام این موارد منجر به خروج ۲۷۶ میلیارد تومان دیگر از بازار از سمت کدهای حقیقی شد.

با توجه به روند رو به کاهش تقاضا در انتهای معاملات روز چهارشنبه و همچنین برخی مباحث تکنیکالی که در گزارش پیش‌بینی بازار امروز نیز به آن اشاره شده بود، انتظار می‌رفت که بورس امروز معاملات متعادل و به سمت منفی را دنبال کند. حال در ادامه با بررسی شرایط موجود و عوامل تاثیرگذار بر روندهای روزانه بازار، به پیش‌بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

وعده حمایت از بورس عملی می‌شود؟

به گزارش فردای اقتصاد,در هفته گذشته خبرها و سخنان زیادی در جهت حمایت از بازار سرمایه و برخی صنایع به میان آمد و تا حدی می‌توان بخشی از برگشت بازار در روزهای گذشته را به این موضوع اختصاص داد. پس از برگزاری جلسات حمایتی در روزهای اخیر، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد که ۱۵ آذر لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارائه خواهد شد و در رابطه با بازار سرمایه کمیته‌ای متشکل از مجلس و وزارت اقتصاد تشکیل شده است که قرار است طی ۱۰ روز آینده پیشنهاداتی را به عنوان مشوق رونق بورس ارائه دهند و به دولت ابلاغ کنند. نماینده سازمان بورس نیز در این جلسه به مباحثی همچون قیمت‌گذاری دستوری، مطالبات سنگین اوره‌ای‌ها از دولت و قطعی برق و گاز صنایع در فصول مختلف اشاره کرد.

موضوعات مورد اشاره در بالا تا حدی باعث شد که تقاضای متعادلی به بازار وارد شود و نماگرها رنگ سبز به خود بگیرند اما نکته مهم اینجاست که طی دو سال گذشته تاکنون بارها شاهد حمایت‌های لفظی و حتی مصوبه‌هایی در راستای بهبود شرایط بورس تهران بوده‌ایم اما تعداد اندکی از آن‌ها به مرحله عمل رسیدند و همین موضوع باعث شده است که تاثیر این موضوعات بر روند معاملات بازار به مرور کم‌رنگ شود. به هرحال پیش‌بینی می‌شود که نکات گفته شده در بورس فردا نیز تاثیر اندکی داشته باشد و برخی نمادها را به محدوده مثبت برساند اما کمتر از قبل و تا مشخص شدن قطعی این موضوعات، نمی‌توان اثر قابل توجهی را متصور بود.

پایان سرخ بازارهای جهانی

بازارهای جهانی سهام و کالایی روزهای انتهایی هفته خود را تحت تاثیر انتشار آمار تورم آمریکا برای ماه سپتامبر به پایان رساندند. شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر در حالی عدد ۸.۲ درصدی را به ثبت رساند که انتظارات تورم ۸.۱ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند و همین موضوع فشار فروش زیادی را در ابتدا بر بازارها ایجاد کرد. در این میان البته به دلایلی شاهد برگشت قیمت‌ها در همان روز انتشار آمار تورم بودیم اما دوام چندانی نداشت و در روز جمعه بار دیگر بازارها با کاهش قیمت زیادی مواجه شدند.

این موضوع که تداوم سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو توسط افزایش نرخ بهره را تضمین می‌کرد، بازارها را در روز آخر به محدوده سرخ کشاند. طی آخرین معاملات کامودیتی‌ها، نفت حوالی ۹۱.۵ دلار به ازای هر بشکه، طلا حوالی ۱۶۴۵ دلار به ازای هر اونس، مس کمی بالاتر از ۷۴۰۰ دلار و روی زیر ۳هزار دلار بر هر تن معامله شد. این موضوع همچنان چشم‌انداز سودآوری شرکت‌های کامودیتی‌محور بورس تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به اندازه خود فشار فروش ایجاد کند.

روندها بورس فردا را چگونه می‌بینند؟

نگاهی به روندهای روزانه شاخص کل بورس و تعداد صف‌های خرید و فروش به خوبی نشان می‌دهد که پس از گذشته دقایقی از شروع معاملات، تقاضا جای خود را به عرضه داد و شاهد عقب‌گرد بازار بودیم. شاخص کل بورس درحالی که در ساعت ابتدایی به مرز ۱.۳۲ میلیون واحدی رسیده بود، در نهایت در محدوده ۱.۳۱۸ میلیون واحدی کار خود را به پایان رساند. تعداد صف‌های خرید و فروش نیز در ابتدا هم‌پا باهم درحال افزایش بودند اما از اواسط بازار تعداد صف‌های خرید رشد خود را متوقف کرد اما صف‌های فروش به روند صعودی ادامه دادند به طوری که در نهایت شاهد ۶۷ صف فروش و ۳۸ صف خرید بودیم.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین با توجه به نکات گفته شده و برآیند آن‌ها، می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا بورس فردا نیز تحت تاثیر روند ایجاد شده در بازار امروز، معاملات منفی اما نه چندان قدرتمندی را دنبال کند و همچنان شاهد تقاضا در برخی صنایع و نمادهایی باشیم که از لحاظ بنیادی یا خبری پیشتیبانی می‌شوند.

در بخش تکنیکالی نیز روز گذشته اشاره شد که در محدوده حوالی ۱.۳۳ میلیون واحدی مقاومت وجود دارد و قبل از آن نیز مرز ۳۰ اندیکاتور RSI‌ و خط تنکنسن ایچی‌موکو چالش‌ساز خواهند بود که در معاملات امروز نیز تاثیر این دو را مشاهده کردیم.

کد خبر 460971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =