نامه رئیس سازمان بورس به سازمان مالیاتی

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواستار اجرای مصوبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ و ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی بورس در راستای معافیت مالیاتی کارمزد اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها شد.

به گزارش صدای بورس،مجید عشقی در نامه‌ای به رئیس سازمان مالیاتی کشور، متذکر شده است که علی‌رغم لازم‌اجرا بودن قانون از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳، ممیزان مالیاتی به ویژه در خصوص کارمزد اعتبارات اعطایی یه مشتریان توسط شرکت‌های کارگزاری، کماکان براساس بخشنامه‌های سابق اقدام می‌نمایند.

به گزارش تسنیم ،لذا در راستای تسریع در اجرایی شدن مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار و همچنین پیشگیری از ورود خدشه جدی به اعتماد عمومی فعالان بازار نسبت به حاکمیت قانون و سازوکار بازار سرمایه، خواهشمند است دستور فرمائید با "قید تسریع "بخشنامه‌های اجرایی لازم در این خصوص به واحدهای تابع ابلاغ و از تاریخ ابلاغ مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار به آن سازمان، رسیدگی ممیزهای مالیاتی براساس قانون و مقررات جدید صورت گیرد.

کد خبر 460964

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توسعه بازار سرمایه از کانال پوشش ریسک

    توسعه بازار سرمایه از کانال پوشش ریسک

    تحلیل رضا علوی، رئیس هیات مدیره سبدگردان داریک در یادداشتی به بررسی پوشش ریسک در بازار سرمایه ایران پرداخت.

  • لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱

    در پایان معاملات بازار بورس روز چهارشنبه گذشته شاخص کل با رشد ۶ هزار و ۲۰۵ واحدی به ۱ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۸۹ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد۱ هزار و ۳۹۱ واحدی به ۳۸۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «شپدیس»، «فملی»، «نوری»، «فارس»، «شستا»، «وغدیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. حجم و ارزش معاملات دو روز آخر هفته گذشته کمی رشد داشته از این رو به نظر می رسد که وضعیت بازار بورس امروز متعادل و مثبت باشد.

  • سبد پیشنهادی هفته چهارم مهر ماه

    سبد پیشنهادی هفته چهارم مهر ماه

    ۸ مجموعه فعال در حوزه بازار سرمایه سبد پیشنهادی خود را برای هفته چهارم مهر ماه ارایه کردند.

  • برنامه های سازمان بورس برای به حداقل رساندن چالش های بازار

    برنامه های سازمان بورس برای به حداقل رساندن چالش های بازار

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخشی‌ از ریسک‌های صنعت کارگزاری مربوط به نزول بازار سهام است؛ از این‌رو باید به گونه‌ای ترتیب اثر داده شود که تا حد ممکن این چالش برای همه بخش‌های بازار سرمایه به حداقل برسد.

  • سبقت گرفتگان هفته در رالی بورس

    سبقت گرفتگان هفته در رالی بورس

    در این گزارش به بررسی سهم‌ هایی که بیشترین رشد و ریزش را در هفته گذشته تجربه کردند، می‌پردازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =