ماجرای وام ۱۲۰ میلیاردی پرسپولیس چیست؟

باشگاه پرسپولیس برای تامین مالی هزینه‌های جاری خود و با سپرده ۳۵۰ میلیارد تومانی حاصل از پذیره‌نویسی، وام ۱۲۰ میلیارد تومانی دریافت کرده است که رییس سازمان خصوصی سازی این فرایند را عادی و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عنوان کرد.

به گزارش صدای بورس،حسین قربانزاده درمورد وام ۱۲۰ میلیارد تومانی پرسپولیس از یک بانک با ضمانت سپرده ۳۵۰ میلیار تومانی که از محل پذیره‌نویسی کسب کرده است، اظهار کرد: این موضوع در کمیته مصارف تصویب شده است. در واقع از آنجاکه پول حاصل از پذیره‌نویسی باید صرف سرمایه‌گذاری بلندمدت شود، تا زمانی که سرمایه‌گذاری بلند مدتی تصویب نشده باشد، پول باید صرف سرمایه گذاری کوتاه مدت شود تا از پول پذیره‌نویسی سود کسب شود.

وی ادامه داد: زمانی که پول را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند، بانک چند پیشنهاد مختلف از جمله ارائه ضمانت‌نامه، تسهیلات، سود ماهانه و... را ارائه می‌کند و باشگاه‌ها می‌توانند سود را صرف امور جاری کنند. اگر تسهیلاتی هم اخذ می‌کنند می‌توانند با تصویب کمیته مصارف از آن استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، پس از فروش ۱۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در فرابورس، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از این محل به حساب این باشگاه واریز شد و قرار بود این پول زیر نظر کمیته‌ای سه نفره متشکل از نماینده سازمان خصوصی‌سازی، وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس هزینه شود.

به گزارش ایسنا، درباره این موضوع یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این باشگاه با ضمانت سپرده ۳۵۰ میلیاردی خود نزد یکی بانک‌ها، از این بانک ۱۲۰ میلیارد تومان وام اخذ کرده تا هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند.

کد خبر 460904

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =