۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
صف‌های فروش جمع شدند

شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی صعود کرد و توانست ریزش روزهای میانی هفته را جبران کند.

به گزارش صدای بورس,در معاملات روز چهارشنبه بیستم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۶ هزار و ۲۰۵ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۸۹ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و ۳۹۱ واحدی در سطح ۳۸۰ هزار و ۲۷۰ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۹۷۱ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شپدیس» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «شتران» و «اپال» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «دماوند» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «فرابورس» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فمراد صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ولشرق و زاگرس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان بود که ۴۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۹۶ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در هفته جاری بود.

صف‌های بازار سهام

به گزارش اقتصاد نیوز,در معاملات چهارشنبه ۸۱ نماد صف خرید داشتند و ۴۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۸ درصدی به ۱۸۲ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۶ درصد کاهش یافت و ۹۳ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۱۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۰۳ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد تپسی (شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس) با صف‌ خرید ۲۹ میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از تپسی، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و دانا (شرکت بیمه دانا) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها ۳ نماد آسیاتک، ولشرق و فمراد صف فروش داشتند.

photo_2022-10-12_13-50-28

کد خبر 460818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =