۳۹۲ میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

بازار گواهی سپرده در هفته دوم مهر، شاهد دست به دست شدن بیش از ۱۳ میلیون و ۷۱۱ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۹۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل از آن با افزایش ۸۳ درصدی در حجم و ۲۲۷ درصدی در ارزش همراه بود.

به گزارش صدای بورس، در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته‌ای که گذشت، ۱۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۴۷ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۹۲ میلیارد تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۸ مهر، نزدیک ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۷ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.


در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۳۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۲۵۲ میلیارد تومان را ثبت کرد.
اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۶۴ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم ۱۲ درصدی در حجم معاملات، رتبه سوم بازار را پس از سیمان و زعفران از آن خود کرد.
سیمان با ثبت معامله ۸ میلیون و ۸۶۶ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۶۵ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.
در هفته منتهی به ۱۵ مهر، ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۴۸ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش نزدیک ۹۲ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان دست به دست شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا),ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ۲۰ درصد و از ارزش کل معاملات ۲۴ درصد برآورد شد.
ارزش معاملات ۴۸۰ هزار و ۵۷۴ گواهی سپرده شیشه نیز به رقم ۴۱ میلیارد تومان نزدیک شد و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم ۱۰ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات از آن خود کرد.
معامله ۲۵ گواهی سپرده زیره و پسته ارزشی معادل ۵ میلیون تومانی را رقم زده است.

۳۹۲ میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

کد خبر 460569

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اوراق اختیار فروش سهام ۱۵ شرکت از امروز منتشر می شود

    اوراق اختیار فروش سهام ۱۵ شرکت از امروز منتشر می شود

    انتشار گسترده اوراق تبعی به عنوان بیمه سهام از امروز در دستورکار صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار قرار گرفت. هدف از انتشار اوراق تبعی روی سهام ۱۵ شرکت بزرگ بورسی نشان از رویکرد اطمینان بخشی به بازار سهام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =