۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
سیگنال برجام به بازار سکه

خبر مهم اولیانوف درباره زمان ازسرگیری مذاکرات برجام موجب شد قیمت سکه وارد فاز نزولی شود. فعالان بازار سکه معتقدند در صورت تداوم روند کاهشی قیمت دلار در بازار امروز این امر ممکن است موجب خروج عده ای از سکه بازان از بازار و اصلاح قیمت سکه شود.

به گزارش صدای بورس ، سکه بازان روز سه شنبه با شوک کاهشی قیمت دلار از موقعیت خرید خارج شدند و فلز گران بهای داخلی با بیش از ۱۰۰ هزار تومان کاهش در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد.

ارزش ذاتی سکه در روز یاد شده ۱۳ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت نقدی نزدیک به ۲ میلیون تومان فاصله داشت. حباب سکه هم در محدوده ۱۴ درصد ایستاد .

ترمز دلار کشیده شد؟

ترمز روند صعودی قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز گذشته بار دیگر کشیده شد. به نظر می رسد احتمال آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده جدی تر شده است. یک منبع آگاه گفت: مقدمات فنی این اتفاق آماده شده است، ایران شماره حساب و بانک مقصد را معرفی کرده است و به زودی با انجام تبادل چهار زندانی، قفل ارزهای نفتی ایران در کره شکسته می‌شود.

سیگنال برجام به بازار سکه / قیمت سکه اصلاح می شود ؟

به گزارش اقتصاد نیوز,از سوی دیگر خبر مهم اولیانوف درباره زمان ازسرگیری مذاکرات برجام موجب شد قیمت سکه وارد فاز نزولی شود. فعالان بازار سکه معتقدند در صورت تداوم روند کاهشی قیمت دلار در بازار امروز این امر ممکن است موجب خروج عده ای از سکه بازان از بازار و اصلاح قیمت سکه شود.

امیدواری سکه بازان به قیمت طلا

با این حال عده ای دیگر به روند افزایشی قیمت اونس طلا اشاره می کردند. قیمت طلای جهانی بیشترین قیمتی که در روز گذشته تجربه کرد هزار و ۷۳۵ دلار بود اما در پایان روز حدود قیمت هزار و ۷۲۶ دلار معامله شد. این دسته از معامله امیدوارند رشد طلای جهانی موجب شود روند نزولی سکه با سرعت کمتری اتفاق بیفتد .

کد خبر 460455

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش قیمت سکه در ۵ ماهه اول

    افزایش قیمت سکه در ۵ ماهه اول

    بانک مرکزی متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در تهران را طی پنج ماه ابتدای امسال اعلام کرد که بر اساس آن، سکه طرح جدید و قدیم نسبت به مدت مشابه پارسال به‌ترتیب ۳۲.۷ و ۳۴.۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

  • دلار از یورو پیشی گرفت

    دلار از یورو پیشی گرفت

    یورو با انتشار داده‌های اقتصادی ایالات متحده در برابر دلار کاهش یافت و در ۰.۹۸۴ دلار معامله شد.

  • طلای جهانی وارد هفته طلایی خود شد

    طلای جهانی وارد هفته طلایی خود شد

    ایسنا نوشت:قیمت طلا امروز (جمعه) در آستانه انتشار گزارش مشاغل در ایالات‌متحده، ثابت ماند و به سمت بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از ماه مارس پیش رفت.

  • نفت ۱۰۰ دلار می شود

    نفت ۱۰۰ دلار می شود

    بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ را از ۹۵دلار در هر بشکه تا ۱۰۰دلار بالا برد.

  • پیش‌بینی هفتگی بازار طلای جهانی

    پیش‌بینی هفتگی بازار طلای جهانی

    افزایش قیمت کوتاه‌مدت طلا می‌تواند مسیر خود را طی کند زیرا احساسات در وال‌استریت با داده‌های سالم بازار کار ایالات‌متحده که انتظارات بازار را از فدرال رزرو تقویت می‌کند به افزایش شدید نرخ‌های بهره در بقیه سال و تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =