لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱

روز دوشنبه شاخص کل با رشد ۶ هزار و ۲۶۲ واحدی به ۱ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۴۴۸ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۵۱۴ واحدی به ۳۸۸ هزار و ۳۱ واحد رسید. نمادهای «فارس»، «خودرو»، «فولاد»، «شستا»، «وغدیر»، «شپنا» و «خساپا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. بورس تهران بیش از ۶ هزار واحد مثبت شد تا اندکی از افت ۲۷ هزار واحدی روز شنبه را جبران کند. خیلی از اهالی بازار انتظار بازار رِنج و بی رمقی را برای این هفته نیمه تعطیل داشتند اما با خبر نرخ بهره در امریکا و تغییرات قیمتی در کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی شاهد افت خیز های زیادی در بازار بودیم. از سوی دیگر از منظر تکنکیالی شاخص کل به هیجان فروش سنگین خود رسیده است باید دید چگونه از این هیجان فروش خارج می‌شود.

۱۲:۴۲⏰

گزارش بازار

ارقام به میلیارد تومان

ارزش معاملات خرد: ۲۱۷۴

ورود نقدینگی (فروش حقوقی): ۶۱

ورود نقدینگی به صندوق های درآمد ثابت: ۲۰۹

صف خرید: ۶۵ نماد به ارزش ۱۸۳

صف فروش: ۴۷ نماد به ارزش ۲۰۲


۱۲:۲۶⏰

شاخص کل با افزایش بیش از ۱۲ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۳۴۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۴ هزار واحدی همراه بوده است.

شپنا،فولاد،نوری،شتران،خودرو ،شبندر ،فملی در صدر مثبت‌سازان بورس قرار دارند.

خودرو ، محصولات شیمیایی و فرآورده نفتی به ترتیب با ارزش معامله ۲۷۵ میلیارد تومان ، ۱۲۲ میلیارد تومان و ۱۰۸ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۱۶⏰

گروه لاستیک نیز متاثر از خبر آزادی سازی صادرات تایر با بهبود تقاضا همراه است.


۱۲:۰۸⏰

ایران خودرو تبریز از زیرمجموعه های خودرو که زیان ده بود در ۱۲ماهه به سود ۲۰۳۶ میلیارد ریالی رسیده است


۱۱:۵۷⏰

سبزپوشی در اکثر نمادهای گروه فراورده نفتی


۱۱:۴۶⏰

رشد قیمتی بزرگان برای دومین روز متوالی ادامه یافت...

در حالی امروز هم شاهد روندی مثبت در بازار بورس تهران هستیم که هم رنگ سبز غالب تر است و هم رشد قیمتی مشهودتر از روز کاری قبل می باشد. به طوری که هم اکنون بالغ بر ۵۰۰ نماد در مدار مثبت دنبال می شوند و تنها ۱۳۴ نماد در محدوده منفی به سر می برند.

یکساعت پایانیِ بازار امروز را در حالی سپری می کنیم که، شاهد رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی شاخص کل و پیشروی تا سطح ۱ میلیون و ۳۴۶ هزار واحد هستیم. نمادهای شپنا، فولاد، نوری، شتران و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

تا به اینجای کار، تراز نقدینگی حقیقی ها مثبت و ارزش معاملات خرد به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۱:۳۴⏰

۰۹:۳۰ خروج حدود ۱۲ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۰:۳۰ ورود حدود ۲۸ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۱:۳۰ ورود حدود ۵۴ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه


۱۱:۳۰⏰

خمحور امروز خالی از فروشنده است و تنها ۴.۵ میلیون برگه عرضه شده است. به نظر فروشنده ها در ۲-۳ روزی که سهم منفی بود از گردونه خارج شدند. بار دیگر قیمت در آستانه ۴۰۰ تومان قرار گرفته و صف خرید ۹ میلیونی را در این نماد شاهد هستیم.



۱۱:۱۹⏰

آسیاتک

تنها نمادی است که در ۱۵ نماد پر ارزش معاملات امروز بازار سهام ، در نوسان منفی داد و ستد می شود

به دنبال فیلتر شبکه های اجتماعی در کشور و محدودیت های اعمال شده در وضعیت اینترنت ، "آسیاتک" روند صعودی هفته های قبل خود را از دست داده و پس از تجربه صف فروش در روزهای گذشته ، امروز در نوسان منفی معامله می شود.


۱۱:۱۷⏰

ارزش معاملات حدود از ۱,۳ هزار میلیارد تومان است و تا این لحظه ۴۴ میلیارد تومان سرمایه از سوی حقیقی ها به بازار تزریق شده است. جمع ارزش صفوف خرید به ۲۴۰ میلیارد تومان رسید. مشارکت حقیقی ها در بخش خریدها همچنان بالاتر از ۸۶ درصد است اما آن ها فروش های خود را نسبت به ساعت ابتدایی بازار کاهش داده اند، به طوری که مشارکت حقیقی ها از کل فروش های بازار به ۸۲,۷ درصد افت کرده است.


۱۱:۱۰⏰

گزارش بازار

شاخص کل ۱,۳۴۵,۴۶۹

۱۱۰۲۱.۲۱ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۰,۶۱۶,۶۳۷ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۷,۲۸۲ میلیارد ریال

حجم معاملات ۳.۱۸۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

شپنا ۱۴۶۳ واحد مثبت

فولاد ۱۴۰۷ واحد مثبت

نوری ۹۵۶ واحد مثبت

خودرو ۶۸۱ واحد مثبت

شتران ۶۷۷ واحد مثبت

شپدیس ۴۸۱ واحد مثبت

شستا ۴۳۴ واحد مثبت


۱۰:۵۸⏰

خودرو با جمع ارزش معاملات ۵۱,۹ میلیارد تومان از این لحاظ صدرنشین است. شروع معاملات این نماد از ۲۰۳ تومان بود و قیمت فعلی آن ۲۰۹ تومان و در آستانه صف خرید است.


۱۰:۴۸⏰

تقریبا در میانه بازار قرار داریم. تا اینجا پرتراکنش ترین نمادها در بازار بورس خودرو، شپنا، خگستر، خساپا، اسیاتک، شستا و نوری و در فرابورس دی، کرمان، فرابورس، گکوثر، فجهان، صبا و سپیدار بودند. شاخص کل بیش از ۱۰ هزار واحد و شاخص هموزن بالغ بر ۳ هزار واحد رشد کردند. نمادهای شپنا، فولاد، نوری، خودرو، شتران، شپدیس و شستا بیشترین نقش مثبت را بر شاخص کل داشتند.


۱۰:۴۳⏰

۰۹:۳۰ خروج حدود ۱۲ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۰:۳۰ ورود حدود ۲۸ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه


۱۰:۳۲⏰

وضعیت معامله نهادهای مالی

بورس با قیمت ۵۴۸ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۲۷ میلیونی داشته است ؛خرید حقیقی ۱۰۰ درصد

فرابورس با قیمت ۸۳۳ تومان افزایش ۷ درصدی با حجم معامله ۲۰ میلیونی را نشان می‌دهد؛خرید حقیقی ۱۰۰ درصد

انرژی۳ در مثبت ۵ درصد با قیمت ۳۵۱۴ تومان حجم معامله ۲ میلیونی را گذرانده است؛خرید حقیقی ۹۲ درصد

کالا با رشد ۷ درصدی برروی قیمت ۱۵۴۶ تومان دادوستد ۱۱ میلیون سهم را ثبت کرده است ؛خرید حقیقی ۱۰۰ درصد


۱۰:۳۱⏰

با رسیدن ارزش معاملات خرد به یک همت تراز پول خرد بازار هم به حدود مثبت ۲۰ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که سهم حقیقی ها از خریدهای کل بازار نسبت به فروش ها بیشتر شده، تا کنون ۸۶,۶ درصد از کل خریدهای بازار را حقیقی ها انجام دادند، در حالی که سهم آن ها از فروش های کل بازار ۸۴,۶ درصد است.


۱۰:۲۴⏰

تعداد نمادهای مثبت به ۵۳۰ رسید و تعداد منفی ها به ۱۰۰ نماد تقلیل یافته، ارزش صفوف خرید از ۲۳۵ میلیارد تومان عبور کرد.


۱۰:۲۳⏰

شاخص کل با افزایش بیش از ۵ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۳۳۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۲ هزار واحدی همراه بوده است.


۱۰:۱۵⏰

شاهد سبزپوشی در اکثر نمادهای گروه بانکی هستیم.



۱۰:۰۵⏰

گزارش بازار

ارقام به میلیارد تومان

ارزش معاملات خرد: ۷۴۶

ورود نقدینگی (فروش حقوقی): ۷

ورود نقدینگی به صندوق های درآمد ثابت: ۵۸

صف خرید: ۴۶ نماد به ارزش ۲۱۲

صف فروش: ۳۴ نماد به ارزش ۲۰۳


۱۰:۰۱⏰

خساپا در دامنه مثبت ۴ و در قیمت ۱،۸۹۱ ریال در حال معامله است، سرانه خرید هر شخص حقیقی در این سهم ۲۹ میلیون تومان بوده و ارزش بازار این سهم ۳۶ همت است.


۹:۵۳⏰

تقریبا ۸۰ درصد از بازار سبزپوش است، جمع ارزش صف های خرید و فروش در محدوده ۲۱۶ میلیارد تومان تقریبا با هم برابر شده و تا کنون ۸۷,۸ درصد از خریدها و ۸۹,۵ درصد از فروش ها را حقیقی های بازار انجام داده اند.



۹:۵۱⏰

اکثر نمادهای پتروشیمی همسو با جهت بازار در مدار مثبت معامله می شوند و نماد شکلر با رشد ۷ درصدی خریدارنش را صف نشین کرده نوری با افزایش ۵ درصدی قیمت در این لحظات پرتقاضا ظاهر شده است.


۹:۴۱⏰

بعد از گذشت ۴۰ دقیقه از بازار امروز ارزش معاملات خرد به نیم همت رسیده و تا این لحظه تنها ۱۱ میلیارد تومان پول خرد از بازار خارج شده است. بیشترین صفوف خرید را نمادهای اتکاسا، وسالت، خبنیان، فرابورس و کالا دارند. در حالی که عمده ترین صف های فروش در نمادهای حبندر، فنفت، حپترو، واحصا و انرژی۱ قرار دارد.


۹:۳۸⏰

شپنا با قیمت ۵۴۴ تومان در مثبت ۲ درصد شتران با قیمت ۴۵۲ تومان در مثبت ۱ درصد معامله می‌شوند.

فولاد با قیمت ۵۰۱ تومان افزایش ۱ درصدی داشته فملی با قیمت ۴۹۹ تومان در مثبت ۱ درصد معامله می‌شود و ذوب با افزایش بیش از ۲ درصدی برروی قیمت ۲۵۳ تومان قرار دارد.

نوری متاثر از گزارش عملکرد شهریورماه با افزایش حدود ۵ درصدی برروی قیمت ۸۸۶۹ تومان معامله می‌شود و در صدر تاثیرگذاران مثبت شاخص قرار گرفته است.



۹:۳۷⏰

خروج حدود ۱۲ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه



۹:۳۴⏰

بانکی ها معاملات متعادل و سبزی دارند.


۹:۲۶⏰

فرابورس با سرانه خرید هر شخص حقیقی به میزان ۶۰ میلیون تومان و در قیمت ۸،۳۳۰ ریال با صف خرید به ارزش ۱۴ میلیارد تومان رو به رو است.

قدرت خریدار در این سهم ۲ برابر فروشنده است.


۹:۲۱⏰

بازار امروز کار خود را مثبت آغاز کرده است. فراکابی ها امروز هم پیشتاز هستند. با این حال بنظر می رسد در نیمه دوم تایم معاملات عرضه ها کمی بیشتر شود.


۹:۱۸⏰

کالا در دقایق ابتدایی بازار با صف خرید به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان رو به رو است.


۹:۱۳⏰

خودرویی ها نیز متاثر از اخبار مثبت مذاکرات یکپارچه مثبت هستند.


۹:۱۲⏰

سبز پوشی در برخی نمادهای گروه هایی همچون خودرو_قطعات،شیمیایی ،فراکابی،سرمای گذاری مشاهده میشود.نمادهای کالا ،بورس ،خودرو ،نوری،خگستر ،ورنا بیشترین تاثیر مثبت وبر شاخص کل دارند.


۸:۵۵⏰

صف فروش

استقلال ۱۷ میلیون سهم

حبندر ۱۵ میلیون سهم

داراب ۱۳ میلیون سهم

تمحرکه ۱۱ میلیون سهم

آسیا تک ۸ میلیون سهم

خبر تکمیلی…

کد خبر 459968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =