پیش بینی سود دتماد چقدر است؟

گزارش بررسی عملکرد برخی از شرکت های دارویی از لحاظ فروش و تولید و سود وزیان منتشر شد در این تحلیل به بررسی نماد دتماد و صورت سودو زیان آن پرداخته شده است.

به گزارش صدای بورس، پیش بینی سود هرسهم شرکت تولید مواد اولیه داروپخش برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۶۴۲۹ ریال است.

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش که با نماد معاملاتی دتماد در بورس فعالیت دارد.

ناهمگن بودن ترکیبات تولید شرکت باعث شده تا نوسانات نرخ فروش بیش از حد عادی باشد.

با بررسی نرخ ارز موثر بر مواد اولیه وارداتی درصورت های مالی سال ۱۴۰۰، مشخص شد که حدود ۷۹درصد مواد اولیه شرکت در سال ۱۴۰۰،ارز ۴۲۰۰ می گرفتند که ارز۴۲۰۰ برای برآورد سود شرکت در ادامه سال حذف شده استو دلیل افزایش سهم مواد اولیه وارداتی درترکیب مواد اولیه نیز به همین دلیل می باشد. باتوجه به وجود موجودی مواد اولیه وارداتی درشرکت، فرض شده است شرکت در ادامه سال موجودی مواد اولیه وارداتی خود را مصرف کند.

پیش بینی سود دتماد چقدر است؟

پیش بینی سود دتماد چقدر است؟

براساس مفروضات سود و زیان شرکت دتماد، فروش کارشناسی شده شرکت برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷۸۹۸۱۳۹ میلیون ریال و ۲۵۸۰۷۶۹۷ میلیون ریال است.

سود هرسهم شرکت ۶۴۲۹ و ۵۰۲۴ ریال است.

پیش بینی سود دتماد چقدر است؟

پیش بینی سود دتماد چقدر است؟

همانطور که در تحلیل حساسیت بالا ملاحظه می شود، بهازای دریافت ۲۰درصد افزایش نرخ نسبت به درصد برآوردی افزایش نرخ نسبت بهنرخ های سال ۱۴۰۰وثابت ماندن نرخ دلار در سطح برآوردی در۹ماهه سال۱۴۰۱،سود هرسهم دتماد،۱۸درصد رشد خواهدکرد.
دلیل افزایش سود شرکت با افزایش نرخ دلار،صادراتی بودن برخی از محصولات شرکت است که به واسطه یافزایش نرخ دلار،نرخ آنمحصولات بالا رفته و افزایش نرخ حاصل ازمواد اولیه وارداتی راپوشش می دهد.

منبع: مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان

کد خبر 459826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =