۲۱ درصد رشد تولید فولاد در پنج ماهه اول

بررسی آخرین آمار صنعت فولاد نشان می‌دهد در ۵ ماه سال بالغ بر ۵.۱ و ۳.۸ میلیون تن مقاطع طویل و تخت فولادی تولید و نسبت به مدت مشابه قبل، رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد

به گزارش صدای بورس، بررسی آخرین آمار صنعت فولاد نشان می‌دهد در ۵ ماه سال، ۵.۱ و ۳.۸ میلیون تن مقاطع طویل و تخت فولادی تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل، رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد.بر اساس این گزارش در این دوره ۱.۰۱ میلیون و ۱۴۸ هزار تن مقاطع طویل و تخت فولادی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل، افت ۱۰ و ۴۴ درصدی نشان می‌دهد.

در مجموع ۹ میلیون و ۵۳ هزار تن محصولات فولادی تولید شد که هر یک ۲۰ درصد بیشتر از میزان تولید آنها در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین در مجموع صادرات کل محصولات فولادی با افت ۱۷ درصدی مواجه بود.

شمش فولاد (فولاد میانی) نیز شاهد تولید ۱۲.۶ میلیون تن محصول بود که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۱۷ درصدی یافته داشت با این حال ۲.۴ میلیون تن از این محصول صادر شد که حکایت از کاهش ۲۰ درصدی دارد.

در این میان، ۱۴.۶ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۱۹ درصدی داشت اما با صادرات ۲۱۳ هزار تنی، افت ۵۷ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس,کارشناسان از جمله دلایل کاهش صادرات فولاد به وضعیت بازار جهانی فولاد و کاهش تقاضا در مناطق مختلف دنیا اشاره می کنند که در مجموع موجب کاهش تجارت جهانی فولاد شده است. درباره عامل داخلی کاهش صادرات نیز باید به اجرای بخشنامه وضع عوارض بر صادرات فولاد خام و محصولات فولادی تا ابتدای خرداد می توان اشاره کرد که موجب شد صادرات فولاد برای شرکت های تولیدی توجیه اقتصادی نداشته باشد.

کد خبر 459822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =