هدفگذاری پرداخت ۱۱۳۰ همت تسهیلات به بخش صنعت

بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت از سوی سیستم بانکی، به بخش صنعت و معدن ارائه خواهد شد.

به گزارش صدای بورس,در راستای تحقق اهداف شعار سال مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و همچینن به‌منظور تقویت راهکارهای تامین سرمایه در گردش تولید که در دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب در هشتم شهریورماه مورد تاکید معظم له قرار گرفت و همچنین در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم درباره ارتقاء و بهبود شیوه‌های تامین مالی تولید و هدایت منابع و اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد در جهت رشد تولید، برنامه‌هایی در ۲۲ بند مورد توافق وزرای اقتصاد و صمت و رییس‌کل بانک مرکزی قرار گرفت و مقرر شد تا همه اقدام‌های لازم بر اساس تفاهم‌نامه، مورد اجرا و پیگیری قرار گیرد. بر این اساس کمیته‌ای متشکل از معاونان دستگاه‌های مذکور تشکیل شده و به صورت مستمر روند اجرای اقدامات تفاهم‌نامه را پیگیری و نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, پرداخت ۹۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شد. همچنین استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیکی در معاملات بورس کالا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال، هدفگذاری شد.

کد خبر 459815

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تخلف ۶ بانک در سود سپرده/ پرونده یک بانک به هیئت انتظامی رفت

    تخلف ۶ بانک در سود سپرده/ پرونده یک بانک به هیئت انتظامی رفت

    معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =