سکه و سیمان پرحجم‌ترین کالاهای معاملاتی هفته گذشته

بازار گواهی سپرده در هفته پایانی شهریور شاهد دست به دست شدن نزدیک ۹ میلیون و ۳۵۳ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان بود و سکه از لحاظ ارزش و سیمان از لحاظ حجم، برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش صدای بورس،در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت، ۹ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۵ شهریور، بیش از ۳۰۲ میلیارد تومان برای ۱۱ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات این هفته در بازار مالی بورس کالا، ۷۳۵ هزار و ۴۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۵۵ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم ۸ درصدی در حجم معاملات، رتبه سوم بازار را پس از سیمان و زعفران از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ٧ میلیون و ۷۲ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۵ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۷۵ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته منتهی به ۳۱ شهریور، یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۰۷ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، رتبه دوم در حجم و سوم ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ۱۲ درصد و از ارزش کل معاملات ۲۰ درصد برآورد شد.

به گزارش تسنیم ،ارزش معاملات ۴۴۰ هزار و ۴۳۳ گواهی سپرده شیشه نیز به رقم ۴۳ میلیارد تومان نزدیک شد و این دارایی توانست مقام دوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم ۲۲ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات از آن خود کرد.

کد خبر 459769

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =