توقف نماد معاملاتی "استقلال" برای افزایش ۴ برابری دامنه نوسان

فرابورس ایران از توقف نماد معاملاتی باشگاه "استقلال" با توجه به درخواست صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی این نماد جهت برگزاری یک مرحله حراج ناپیوسته با دامنه نوسان قیمتی چهار برابر دامنه نوسان عادی روزانه نماد خبر داد.

به گزارش صدای بورس،مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به درخواست صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم به عنوان بازارگردان در نماد معاملاتی "استقلال" جهت استفاده از ظرفیت تبصره ۳ ماده ۱۵ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادر تهران و فرابورس ایران، نماد معاملاتی مذکور جهت برگزاری یک مرحله حراج ناپیوسته با دامنه نوسان قیمتی چهار برابر دامنه نوسان عادی روزانه نماد در روز شنبه(۲ مهر)، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف و زمان‌بندی بازگشایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است در حالی نماد معاملاتی باشگاه استقلال ابتدای شهریور امسال بازگشایی و در حال معامله می‌باشد که از زمان بازگشایی تا کنون، نماد این باشگاه با صف فروش همراه بوده است.

بر این اساس در جریان معاملات بازار سرمایه در روز دوم شهریورماه و پس از ۵ ماه از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها، هر سهم باشگاه استقلال ۴۰۵ تومان کشف قیمت شد.

گفتنی است پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق‌تقدم در افزایش سرمایه شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس در حالی روز یکشنبه (۱۵ اسفند سال گذشته) به‌ترتیب در قیمت‌های ۲,۹۱۰ ریال و ۳,۳۸۷ ریال انجام شد که در روز نخست این پذیره‌نویسی ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۳۰ سهم باشگاه استقلال توسط ۱۷۹ هزار و ۱۸۵ نفر و ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم باشگاه پرسپولیس توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ نفر خریداری شد.


بیشتر بخوانید:نماد "پرسپولیس" ۳۴۵ تومان کشف قیمت شد


این در حالی است در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ و در دهمین روز پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها، این عرضه تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل ۱۰ درصد سهام ۲ باشگاه بود، به فروش رسید تا در مجموع از ۱۵ تا ۲۸ اسفندماه گذشته حدود ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سهام سرخابی‌ها به فروش برسد.

بر این اساس مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش تسنیم ، بر پایه این گزارش، برای این پذیره‌نویسی تعداد ۱،۲۳۶،۰۹۹،۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح۱) و تعداد ۱،۰۳۴،۸۴۰،۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به‌روش ثبت سفارش روز ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰ در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس ایران عرضه شد.

کد خبر 459757

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =