۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی "غکورش"

درمجمع عمومی فوق‌العاده "غکورش" افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی و تغییراتی در اساسنامه شرکت تصویب شد.

صدای بورس؛نگین عظیمی_ مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صنعت غذایی کورش با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران آن برگزار شد. در ابتدا مدیرعامل شرکت به شرح توضیحاتی درباره رکت پرداخت.

مدیرعامل شرکت صنعت غذایی کورش گفت: افزایش سرمایه شرکت در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ از محل مطالبات و سایر سال‌ها از محل آورده نقدی بوده است اما افزایش سرمایه در جریان در سال ۱۴۰۱ از محل سود انباشته است.

محمد برهانی درباره سیر تاریخی پیشنهاد تا اخذ مجوز افزایش سرمایه جاری افزود: پیشنهاد هیات مدیره درمورد افزایش سرمایه در ۲۱/۰۳/۱۴۰۱ ثبت شده و در تاریخ ۰۴/۰۵/۱۴۰۱ مجوزهای لازم برای افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از سازمان اخذ شد.

وی افزود: سرمایه فعلی شرکت ۳۰۰۰ میلیارد ریال بوده و مبلغ افزایش سرمایه نیز ۹۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۰۰ درصد است. همچنین منبع تامین این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی است.


بیشتر بخوانید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ کلیدواژه بازگشت رونق به بورس


مدیرعامل "غکورش" درباره اهداف این افزایش سرمایه توضیح داد: هدف اول اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد به منظور تامین سرمایه در گردش بوده و هدف بعدی آن بهره‌مندی از معافیت مالیاتی مقرر در بند "ف" تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی است که بنابر آن شرکت در نظر دارد تا با افزایش سرمایه ۹۰۰۰ میلیارد ریالی از محل سود انباشته،از معافیت‌های مقرر نیز استفاده کند. با توجه به نرخ موثر مالیات حدود ۱۸ درصدی، با افزایش سرمایه حاضر، صرفه جویی مالیاتی بالغ بر ۱۶۲۰ میلیارد ریالی عاید شرکت خواهد شد.

تغییرات دراساسنامه شرکت

همچنین ماده ۱۹ اساسنامه شرکت طبق مصوبه سازمان بورس نیز اصلاح شد به این شرح که در کلیه مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگانی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، حضور به هم رسانند. هر سهامدار، برای هر یک سهم فقط یک حق رای خواهد داشت.

کد خبر 459503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =