۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
وعده و وعیدهای جدید محسن رضایی

معاون اقتصادی رییسی در دیدار با مراجع تقلید قم از رویکردهای دولت خبر داد

به گزارش صدای بورس،معاون اقتصادی رئیس جمهور در سفر به قم با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

محسن رضایی در این دیدار بر ضرورت اصلاح نظام پولی و بانکداری کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات فنی و کارکردی بانک ها در کشور از جمله ناترازی و زیان انباشته و همچنین عدم توجه به دستورات اسلامی از مسائل مهمی است که دولت با توجه به آنها برای اصلاح اساسی نظام بانکی در سال جاری برنامه ریزی کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر نظام پولی و مالی کشور اصلاح شود قطعا به جهش تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم منجر می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت برای اصلاح صندوق های بازنشستگی، اقدامات و برنامه ریزی های بزرگی را آغاز کرده است گفت: اگر اصلاحات در نظام تامین اجتماعی در سه سال آینده انجام نشود در آینده صندوق های بازنشستگی با کسری بسیار بالایی روبرو می شوند و به همین منظور مساله اصلاحات و تحولات عمیق اقتصادی در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می شود.


بیشتر بخوانید: ۳ پیشنهاد وزیر اقتصاد به محسن رضایی


رضایی همچنین به سند تحول دولت سیزدهم که توسط رئیس جمهور تدوین شده است اشاره کرد و افزود: تمام ارکان دولت مردمی معتقدند که باید تحول و اصلاحات اقتصادی با جدیت پیگیری شود که البته ابزار این اقدام مهم دولت یک نظام اداری کارآمد است که در این بخش نیز نیازمند اصلاحات بزرگ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که با کمک و حضور مردم در نهضت اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس پیروز شدیم، در جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه مردم نیز نیازمند جهاد و حضور مردم هستیم که باید در کنار توجه به مسائل معیشتی و مادی، انگیزه های معنوی نیز برای مردم تبیین شود. در این زمینه حتما برای پیشبرد و رسیدن به اهداف اقتصادی دولت نیازمند نظرات علمای بزرگ و مراجع تقلید هستیم تا این تحولات هرچه سریعتر با انسجام و هماهنگی درون دولت عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره برنامه دولت برای اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی گفت: بخش مهمی از یارانه اختصاص یافته به مردم قاچاق می شد و بخش دیگری نیز به دست جامعه هدف نمی رسید بنابراین اصلاح نظام یارانه ای کشور حائز اهمیت اساسی بود و دولت در این راستا برنامه اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی از کالاهای اساسی را برای رفع فقر و کمک به جهش تولید در سال جاری آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، رضایی همچنین به نقدینگی عظیم و فراوان در کشور اشاره و تاکید کرد: این نقدینگی به جای ایجاد آبادانی و افزایش تولید تبدیل به عاملی تورم زا در کشور در دهه های گذشته شده است.

کد خبر 459305

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • این مالیات نیست که می گیرید، زورگیری است

    این مالیات نیست که می گیرید، زورگیری است

    تصمیم‌سازی‌های مالیاتی دولت، باعث بروز اعتراضات فراوانی شده است.

  • بازار اجاره مسکن چگونه تغییر جهت داد؟

    بازار اجاره مسکن چگونه تغییر جهت داد؟

    سرعت رشد اجاره‌بهای مسکن در تهران در میانه تابستان افت کرد؛ به‌طوری‌که فشار هزینه اجاره‌نشینی به میزان نه چندان چشمگیر، از «نقطه جوش» پایین آمد.

  • مبلمان و لوازم یدکی مهترین لوازم قاچاق مردادماه

    مبلمان و لوازم یدکی مهترین لوازم قاچاق مردادماه

    بر اساس آمار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مرداد ماه به ترتیب فلزات معمولی، مبلمان و لوازم خانگی، ملزومات ورزشی، وسایل نقلیه و لوازم یدکی بوده است.

  • آنا شوارتس؛ اقتصاددان پولی

    آنا شوارتس؛ اقتصاددان پولی

    در ۱۹۹۳ آنا شوارتس به عنوان عضو ممتاز انجمن اقتصاد آمریکا و در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان عضو آکادمی هنر و علوم آمریکا برگزیده شد.

  • طلا بخریم یا سکه؟

    طلا بخریم یا سکه؟

    قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته روندی افزایشی را طی کرد. کارشناسان می‌گویند با توجه به این که قیمت طلا و سکه در کشور متاثر از نرخ دلار است، قیمت طلای آب شده یا سکه، با افزایش همراه خواهد بود.

  • آمار قاچاق در دولت محرمانه شد!

    آمار قاچاق در دولت محرمانه شد!

    معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گزارش عملکرد و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در زمینه برخورد با قاچاق محرمانه است، گفت: همواره این گزارش‌ها به طور اختصاصی داده می شود.

  • بانک‌های مرکزی ناجی اقتصاد جهان خواهند شد؟

    بانک‌های مرکزی ناجی اقتصاد جهان خواهند شد؟

    پس از سیر منفی بازارهای جهانی به دلیل فشارهای تورمی و افزایش خطر رکود در هفته گذشته، تمرکز سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر روی مجامع بانک‌های مرکزی قرار گرفته است که در هفته آینده تصمیم نرخ سود را اعلام می‌کنند.

  • طرح بانکداری اسلامی به استقلال بانک مرکزی ضربه می‌زند

    طرح بانکداری اسلامی به استقلال بانک مرکزی ضربه می‌زند

    در نشست تخصصی کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران طرح بانکداری اسلامی بررسی شد؛ پیشنهادهای اصلاحی از طرف اتاق ایران به نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار ارسال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =