صندوق پروژه هیبریدی انرژی‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی خواهد شد

مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران گفت: صندوق پروژه هیبریدی به‌ زودی در بازار بورس راه‌اندازی می‌شود که این صندوق می‌تواند روشی برای تامین مالی فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

به گزارش صدای بورس، «علی نقوی» در نشست تخصصی بررسی روش‌های تامین مالی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی گفت: راه‌اندازی صندوق با این عنوان می‌تواند روشی برای تامین مالی فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

وی به راه‌اندازی بورس انرژی از سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: بورس انرژی اکنون بازار فیزیکی برق نیز دارد و معاملات بالای پنج مگاوات در آن انجام می‌شود.

نقوی ادامه‌داد: به‌ زودی معاملات بالای ۲ مگاوات هم اضافه خواهد شد و خرده فروشان برق نیز در بازار مشتقه حضور خواهند داشت.

وی گفت: ۴۲ نیروگاه بخش خصوصی و ۴۱ نیروگاه دولتی در سامانه معاملات بورس حضور دارند.

مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران از فراهم شدن امکان معامله قراردادهای دوجانبه خبر داد و افزود: زمانی می‌توان از بورس انتظار تامین مالی داشت که بازار فعالی باشد، بنابراین وزارت نیرو باید درباره بازار فعال انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش داشته باشد.


بیشستر بخوانید: دو شاهد مهم افزایش قیمت بنزین


همچنین وی از تلاش برای راه‌اندازی تابلوی معاملات انرژی تجدیدپذیر در بازار بورس خبر داد.

نقوی خاطرنشان‌ کرد: شرکت‌های فعال در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند با تشکیل یک نیروگاه مجازی در این بازار فعالیت داشته باشند.

وی قراردادهای سلف موازی استاندارد را یکی از ابزارهای تامین مالی برای انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و ادامه‌داد: بحث صندوق پروژه از روش‌های دیگر تامین مالی برای انرژی‌های تجدیدپذیر است.

مدیرعامل بورس انرژی از تلاش برای طرح جدید صندوق پروژه هیبریدی خبر داد که می‌تواند برای انرژی‌های تجدیدپذیر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سنا، نقوی بر ضرورت راه‌اندازی بازار کربن تاکید و خاطرنشان‌ کرد: این بازار می‌تواند ابزاری برای تامین مالی تجدیدپذیرها باشد.

کد خبر 459124

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =