گرانفروشی عجیب بلیت برای زائران اربعین

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از روز اول مخالف فروش حضوری بلیت هواپیما بودیم، گفت: تمام مابه‌ التفاوت گرانفروشی‌ بلیت‌های زمینی و هوایی را به زائران برمی‌گردانیم.

به گزارش صدای بورس، حسین مذنب درباره وضعیت فروش بلیت هوایی و زمینی اربعین و اعتراض زائران درباره گرانفروشی‌های بلیت اتوبوس اظهار داشت: روز گذشته در جلسه ستاد اربعین در وزارت کشور افزایش بلیت اتوبوس تنها در بازه زمانی اربعین از 75 درصد به 100 تصویب شد. پیش از این قیمت اتوبوس برای مسیرهای اربعین نسبت به دو سال گذشته تا 75 درصد افزایش یافت اما روز گذشته در جهت ارایه مشوق به رانندگان و دارندگان اتوبوس و شرکت‌ها افزایش قیمت بلیت به 100 درصد رسید.

وی درباره فروش بلیت 900 هزار تومانی اتوبوس در پایانه‌ها و ترمینال‌های تهران گفت: با احتساب افزایش 100 درصدی بلیت اتوبوس، قیمت بلیت مسیر تهران- مهران به حدود 500 هزار تومان می‌رسد و فروش با هر قمیتی بالاتر از این رقم تخلف است. بازرسان وزارت راه‌ و شهرسازی و سازمان راهداری به صورت شبانه روز در پایانه‌ها حضور دارند و مستقر هستند و مسافران باید این تخلفات را به بازرسان گزارش و اطلاع دهند.

مذنب با بیان اینکه گشت نامحسوس هم در ترمینال‌ها، پایانه‌ها و فرودگاه‌ها حضور دارند و با مشاهده تخلفات، از طرق مختلف به موضوع ورود می‌کنند، اظهار داشت: هر شکایتی که از سوی زائران در مورد تخلفات گرانفروشی گزارش شود بلافاصله موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد. در بحث گرانفروشی بلیت اتوبوس تا کنون با دو شرکت متخلف برخورد کرده‌ایم و از آنها تعهد گرفته شده و با جبران و بازگرداندن هزینه اضافی به زائران دیگر شاهد تخلفی از آنها نبودیم. درباره گرانفروشی بلیت هواپیما هم به طور قطع هزینه بالاتر از 6 میلیون تومان برای بلیت رفت و برگشت را از ایرلاین متخلف بازپس‌گیری و به زائر برمی‌گردانیم.


بیشتر بخوانید : جزئیات ارائه خدمات ارزی به زائرین اربعین حسینی


مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: از 14 هزار دستگاه اتوبوس موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی، 8 هزار دستگاه را به جابه جایی زائران اربعین حسینی اختصاص دادیم و همان زمان ستاد اربعین اعلام کرد که با این موجودی 6 هزار دستگاه اتوبوس کسری وجود دارد از این رو از استانداران هر استان درخواست کردیم که ناوگان عمومی صنایع خود را دراختیار زائران همان استان بگذارد که خوشبختانه تا حدودی کسری ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برطرف شد.

وی با تاکید بر استقبال مردم از حضور در مراسم اربعین حسینی ادامه داد: در حالی که هنوز 10 روز تا اربعین باقی مانده، شاهد تقاضای قابل ملاحظه برای حضور مردم اربعین حسینی در کشور عراق هستیم به طوری که دو شب گذشته تنها از ترمینال غرب تهران 6 هزار زائر با بیش از 300 دستگاه اتوبوس عازم مهران شدند و در 24 ساعت روز گذشته تعداد خروج از مرز مهران به رکورد تردد 133 هزار زائر رسید و در مرز خسروی که معمولا تردد زا ئر از این مرز در سنوات گذشته کمتر بوده، با جمعیت قابل توجه از زائران مواجه شدیم.

مذنب با تاکید وزیر راه و شهرسازی برای کنترل قیمت بلیت در بخش هوایی گفت: طبق اعلام قبلی وزیر راه قرار بر این است که قیمت بلیت هواپیما در رفت و برگشت 6 میلیون تومان باشد و شب گذشته بنده در فرودگاه امام حضور داشتم، اجازه پرواز به ایرلاینی که بلیت را بالای این قیمت مصوب به زائران فروخته بود را ندادیم تا زمانی که مابه تفاوت را به زائران برگرداند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم ظرفیت ناوگان هوایی برای ایام اربعین جابه‌جایی 60 هزار زائر است در حالی که سایت سماح حدود 500 هزار نفر برای بلیت هواپیما ثبت‌نام کرده‌اند و به طور قطع با این محدودیت امکان فروش بلیت به این جمعیت از متقاضیان وجود ندارند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از روز اول با فروش حضوری از سوی یکی از ایرلاین‌ها مخالف بودیم، گفت: وزارت راه و شهرسازی با فروش بلیت حضوری موافق نبود چراکه ابهاماتی در این زمینه وجود دارد و برای تمام متقاضیان امکان خرید بلیت حضوری آن هم فقط در تهران وجود ندارد و به این موضوع هم ورود کردیم و با تعدادی از مدیران هم برخورد شد .

مذنب افزود: وزارت راه و شهرسازی با روز فروش بلیت اتوبوس از سوی سازمان راهداری هم مخالف بود چراکه حضور روزانه متقاضیان در ترمینال‌ها منطقی نبود و باعث ازدحام می‌شد از این رو سازمان راهداری پذیرفت 50 درصد بلیت را پیش فروش کند اما در بحث ساز و کار بلیت فروشی برخی از ایرلاین‌ها همکاری نکردند.

به گزارش ایلنا ، وی درباره اعتراض برخی از متقاضیان بلیت هواپیما مبنی بر اینکه پس از واریز وجه بلیتی برای آنها صادر نشد هر چند که وجه به انها برگردانده شد اما فرصت خرید بلیت را از دست دادند، گفت: افرادی که دچار این مشکل شدند حتما به وزارت راه و سازمان هواپیمایی موضوع را اطلاع دهند اما از همان روز اول اعلام کردیم که فروش بلیت از سوی سایت‌های خارج از شرکت‌های هواپیمایی ممنوع است و هیچ یک از ایرلاین ها نباید بلیت اربعین را از طریق سایت‌هایی فروش بلیت غیر از سایت اصلی شرکت به فروش برسانند.

کد خبر 458808

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =