۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
اولین گام ورود به بورس

افراد مختلف با نیت ها و هدف های مختلفی وارد این بازار می شوند، آن چیزی که در گام اول ورود به بازار سرمایه و بورس اهمیت دارد حفظ پول فعلی شخص سرمایه گذار است.

به گزارش صدای بورس،قطعا اولین گام ورود به بورس قبل از "دریافت کد بورسی" آموزش کامل مبانی و پایه معامله در بازار سرمایه است.

افراد مختلف با نیت ها و هدف های مختلفی وارد این بازار می شوند، آن چیزی که در گام اول ورود به بازار سرمایه و بورس اهمیت دارد حفظ پول فعلی شخص سرمایه گذار است.

برای آموزش ابتدایی بورس منابع رایگان بسیار زیادی وجود دارد، کافی است دست به دکمه برده و در گوگل آموزش رایگان بورس را چک کنید.

البته اکثر کارگزاری ها در همان ورود و ارسال کد به شما آموزش هایی در اختیار شما قرار میدهند اما اگر می خواهید خود بصورت خودکار و خود آموز یاد بگیرید حتما سعی کنید که در کلاس های معتبر کارگزاری ها نیز شرکت کنید .

این روزها نام بورس بسیار زیاد شنیده میشود، از جمله مواردی که تیتر اخبار است، عرضه خودرو در بورس کالا است.

خرید خودرو از بورس کالا یکی از مواردی است که این روزها بسیار به ما جایگاه واقعی بورس را یادآوری می کند.

اما اگر شما صرفا هدف سرمایه گذاری در بورس را دارید ابتدا باید میزان ریسک پذیری خود را تست کنید.

تست های زیادی برای سنجش میزان ریسک پذیری افراد وجود دارد در خود بازار نیز برخی از استارتاپ ها این تست را برای سرمایه گذاران خود انجام می دهند.

مطمئنا شما با هدف کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت باید استراتژی متفاوتی را انتخاب کنید و سعی کنید که به آن استراتژی پایبند باشید وگرنه بورس بازار بسیار بی زحمی است!

سال 1399 نشان داد که شما هر چقدر هم در این بازار سود کرده باشید میتوانید این مقدار را از دست داده و حتی زیان کنید!

در نتیجه اولین گام و نخستین گام آموزش و سنجش میزان ریسک پذیری شما در سرمایه گذاری است.

به یاد داشته باشید که شما تا آخر مسیر سرمایه گذاری باید یادگیرنده باشید!

آموزش بورس هیچ انتهایی ندارد حتی برای بزرگان و تحلیلگران بازار سرمایه

البته اگر نمی خواهید خود را به آموزش و آپدیت روزانه سوق دهید سعی کنید در صندوق های سرمایه گذاری مورد پذیرش در سازمان بورس شرکت کنید.

شرکت ها و صندوقهای مختلف بورسی با امار بازدهی های متفاوتی در بازار سرمایه وجود دارند که شما میتوانید میزان بازدهی این صندوقها را در سایت فیپ ایران چک کنید.

آن چیزی که در بورس اهمیت دارد در گام اول حفظ پول و درگام دوم کسب سود است.

صندوق هایی به نام صندوق درآمد ثابت وجود دارد که به میزان سود بانکی به شما سود تعلق میگیرد و در آن واحد میتوانید تسویه کنید و با مبلغ سرمایه گذاری که در آن صندوق داشتید می توانید سهام خرید و فروش کنید .

در انتخاب کارگزاری نیز باید توجه کنید که در کدام کارگزاری کد بورسی بازگشایی می کنید.

برخی از کارگزاری ها در برخی از موارد هنگی ها و مواردی دارند که باعث نارضایتی سهامداران میشود در نتیجه باید به این مورد توجه دقیق داشته باشید.

در بورس به هیچ کانال و به هیچ فردی نباید اعتماد کرد مخصوصا در فضای مجازی که افراد کلاهبردار زیادی در این زمینه مشغول هستند و متاسفانه با اغواگری و دادن وعده های دروغین اقدام به فریب سهامداران می کنند .

منبع: توییتر بورس

کد خبر 458675

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

    شاخص کل بورس روز یکشنبه با روند نوسانی افت ۳۳ واحدی را تجربه کرد و در محدوده یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی تثبیت شد. از سوی دیگر شاخص هم وزن هم با افتی قابل توجه و به تبعیت از شاخص کل در محدوده ۴۰۹ هزار واحدی قرار گرفت. به نظر می‌رسد مسائل تکراری طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای و خبرهای ضد و نقیض آن طی روزهای گذشته، تاثیر ریزش‌های اخیر بازارهای جهانی، روند سردرگم نرخ دلار در بازار آزاد و... همگی در شرایط ایجاد شده نقش دارند و روندهای روزانه بورس تهران را به حالتی نوسانی تغییر داده‌اند. فارغ از مباحث برجامی، تحولات بازارهای جهانی و سازهای ناکوک سیاست‌های اقتصادی داخلی نیز این وضعیت را تشدید کرده‌ است.روند قیمت کامودیتی‌ها که طی بیش از یک سال گذشته در برهه‌هایی ترمز ریزش بازار سرمایه را کشیده و جهت آن را صعودی کرده بود، اکنون در مسیر عکس حرکت می‌کند. با توجه به افزایش نسبی فروشندگان در معاملات روز گذشته، احتمالا امروز شاهد معاملات پرعرضه‌تری باشیم.

  • تمام ستاره‌های ارزیابی خدمات پس از فروش کشور به ایساکو رسید

    تمام ستاره‌های ارزیابی خدمات پس از فروش کشور به ایساکو رسید

    طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت ایساکو با سیزده سال صدرنشینی در حوزه خدمات پس از فروش صنعت خودرو کشور، امسال نیز با کسب امتیاز ۸۵.۹۲ برای نخستین بار، «رتبه یک» این حوزه را بلامنازعانه به خود اختصاص داد.

  • صندوق‌ سرمایه‌گذاری با تضمین اصل سود چه کارایی دارد؟

    صندوق‌ سرمایه‌گذاری با تضمین اصل سود چه کارایی دارد؟

    این که سازمان بورس، ابزاری طراحی می‌کند که فقط سبدگردان‌های بزرگ امکان تأسیس آن را دارند خالی از اشکال نیست چون این کار به تدریج فاصله بین سبدگردان‌ها را بیشتر می‌کند. ابزارهای جدید باید به گونه‌ای باشند که همه سبدگردان‌های دارای مجوز بتوانند آن را به کار بگیرند.

  • آخرین وضعیت پالایشی یکم را بخوانید

    آخرین وضعیت پالایشی یکم را بخوانید

    در حالی که دولت اعلام کرده بود این صندوق دست‌کم ۳۰ درصد سود نصیب سهامدارانش می‌کند، اما این سهام چیزی جز زیان برای سهامداران به همراه نداشت.

  • گروه صنعتی ایران خودرو شرکت برتر جشنواره حاتم شناخته شد

    گروه صنعتی ایران خودرو شرکت برتر جشنواره حاتم شناخته شد

    گروه صنعتی ایران خودرو تندیس برتر و لوح تقدیر چهارمین جشنواره ملی حاتم را دریافت کرد.

  • برنامه ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا

    برنامه ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ادغام برخی نمایندگی‌های ایران‌خودرو و سایپا به منظور سهولت دسترسی و بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

  • شرکت‌های بی‌پول بورس/ مصوبه‌ای که کارایی ندارد

    شرکت‌های بی‌پول بورس/ مصوبه‌ای که کارایی ندارد

    اگر شرکت‌های بازار سرمایه سود تقسیمی خود را به جای پرداخت نقدی به سهامداران و خارج کردن آن از بازار، صرف افزایش سرمایه شرکت کنند، مالیات آن صفر خواهد شد.

  • ریسک خرید و فروش را پوشش دهید

    جذابیت بازارهای مالی با «ابزار مشتقه»

    ریسک خرید و فروش را پوشش دهید

    برای توسعه بازار مشتقه در ایران باید چند اقدام انجام شود؛ مورد اول توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری بازار سرمایه است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =