۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
تحلیل سهام بورسی ممنوع شد!

مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس اعلام کرد که پس از این شرکت‌های کارگزاری بدون داشتن مجوز حق مشاوره سرمایه‌گذاری و تحلیل سهام برای مشاوره را ندارند.

به گزارش صدای بورس، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس در نامه‌ای به کانون کارگزاران اعلام کرد پس از این شرکت‌های کارگزاری بدون داشتن مجوز حق مشاوره سرمایه‌گذاری و تحلیل سهام را ندارند.

بر اساس نامه ارسال شده، پس از این کارگزاری‌ها نمی‌توانند بدون مجوز به متقاضیان، مشاوره سرمایه‌گذاری ارائه کنند. منظور از مشاوره سرمایه‌گذاری نیز هرگونه مشاوره و مداخله در خرید و فروش به طور کلی زمان و نحوه معاملات است.

به عنوان مثال یک شرکت کارگزاری بدون اخذ مجوز نمی‌تواند به سرمایه‌گذاران زمان خرید و فروش یا ارزندگی یک سهم را اعلام کند. از سوی دیگر تحلیل سهام نیز آماری برای خرید و فروش سهام خاص را می‌دهد در نتیجه برای تحلیل نیز نیاز به دریافت مجوز است.

در این نامه تاکید شده کارگزاری‌ها نباید در رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و… که وابستگی یا عدم وابستگی به خود دارد اخباری همچون تحلیل، سبد پشنهادی و… منتشر کنند.

نامه کانون کارگزاران در خصوص ممنوعیت تحلیل

نامه کانون کارگزاران در خصوص ممنوعیت تحلیل

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 458581

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رونق به بورس بازمی گردد؟

    رونق به بورس بازمی گردد؟

    این روزها بازار سهام به‌دنبال اخبار منتشرشده حول افزایش دامنه‌نوسان در دو بازار اول بورس و فرابورس شاهد تغییر رویه سهامداران دو بازار مذکور در روند معاملاتی خود است.

  • نقدینگی به بازار برمی گردد؟

    نقدینگی به بازار برمی گردد؟

    گزارشی از آخرین وضعیت بورس را بخوانید.

  • تحلیلی بر وضعیت شاخص های بزرگ جهان

    تحلیلی بر وضعیت شاخص های بزرگ جهان

    وضعیت بازارهای سهام بزرگ جهان در یک هفته اخیر بررسی شد.

  • بورس در استراحت

    بورس در استراحت

    بورس اوراق‌بهادار تهران تحت‌تاثیر ابهامات و بی‌خبری از روند مذاکرات هسته‌ای خبرمحور شده و روند معاملات آن پی‌درپی تغییر می‌کند. همین امر سرمایه‌گذاران را در هاله‌ای از ابهام و بی‌خبری قرار می‌دهد، به‌طوری‌که هم‌اکنون معاملات کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی که تحت‌تاثیر انتظارات مثبت شکل‌گرفته صنایع بورسی تهران را تحت‌تاثیر قرار داده است.

  • به این دلایل زمان خرید سهام است!

    به این دلایل زمان خرید سهام است!

     بازار سهام در هفته گذشته شاهد دو نیمه نسبتا متفاوت بود، به‌نحوی‌که در ابتدای هفته، همگام با دریافت اخبار ابهام‌آلود از پاسخ ایالات‌متحده به پیشنهاد اروپایی احیای برجام و افت قیمت ارز در بازار آزاد، شاهد غلبه ‌فروشندگان بودیم، اما از روز سه‌شنبه شرایط متفاوت شد و با تثبیت دلار در کانال ۲۹‌هزارتومانی و مخابره اخبار تکمیلی از چشم‌انداز توافق هسته‌ای، جبران بخش عمده‌ای از افت قبلی میسر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =