تخم مرغ ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزانتر از نرخ مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزار تومان بوده، درحالیکه نرخ مصوب ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش صدای بورس، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان بوده که از نرخ مصوب اعلامی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر است.

به گفته او، با توجه به پیگیری های صورت گرفته معاون اول رئیس جمهور و مسئولان وزارت جهاد قول اصلاح قیمت را دادند که به رغم نامه نگاری های متعدد این امر تاکنون صورت نگرفته است.
کاشانی می گوید: روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به اختلاف ۲۰ هزار تومانی تخم مرغ با نرخ تمام شده واقعی، بی توجهی به اصلاح قیمت پایداری تولید را تا پایان فصل پاییز در معرض خطر قرار می دهد.
بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که هر عدد تخم مرغ با نرخ ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود، درحالیکه رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن نرخ واقعی هر عدد تخم مرغ را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می کند.
با اصلاح نظام یارانه قرار بود کالا برگ به محصولات پروتئینی اختصاص یابد که با اعلام واقعی قیمت، اگر کالا برگ به خانوارها داده نشود، مصرف تخم‌مرغ مرغ ۵ تا ۱۰ درصد کاهش می یابد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،بنابر آمار از ابتدای سال در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صادر شده است که در برابر مازاد تولید رقمی نیست.

کد خبر 458545

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عجایب هشتم دولت سیزدهم

    عجایب هشتم دولت سیزدهم

    وقتی قرار نیست کالاها ارزان شوند یا حداقل سهمیه‌ی محدودی از آن‌ها با قیمت مناسب و قابل قبول در دسترسِ دهک‌های متوسط و پایین درآمدی قرار بگیرد، کالابرگ چه معنی دارد؟

  • تورم ماهانه در کف ۱۴۰۱

    تورم ماهانه در کف ۱۴۰۱

    گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم ماهانه در مردادماه سال جاری با ثبت رقم ۲درصد به کمترین مقدار طی‌ماه‌های گذشته از سال۱۴۰۱ رسیده است.

  • مرغ ارزان شد، اما گوشت همچنان گران است

    مرغ ارزان شد، اما گوشت همچنان گران است

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته اول شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است ضمن اینکه قیمت برخی کالاها از جمله برنج، مرغ و تخم مرغ کاهش جزئی داشته است.

  • مهرماه دوباره گرانی داریم

    مهرماه دوباره گرانی داریم

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: قطعا برای تخم‌مرغ افزایش قیمت را خواهیم داشت و بنابر وعده دولت۳۱ شهریور قیمت‌ها تعدیل می‌شود. هم چنین با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس، مطابق روال سال‌های گذشته، افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

  • ۸ ایراد در ادغام وزارت صمت

    ۸ ایراد در ادغام وزارت صمت

    معاون طرح و برنامه وزارت صمت در دولت دوازدهم ضمن برشمردن ایرادات عدم تفکیک وزارت صمت، تاکید کرد که ادغام باعث شد در سالهای گذشته تصمیم گیری ها بر اساس سلایق و علاقه وزرا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =