۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
اپل هشدار داد!

اپل در مورد یک نقص امنیتی که به هکرها اجازه می‌دهد آیفون، آی پد و مک را کنترل کنند، هشدار داد

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ اپل به دارندگان برخی از مدل‌های آیفون، آی‌پد و مک توصیه کرده است که سیستم‌عامل را به‌روزرسانی کنند، این سیستم عامل دارای یک نقص امنیتی است که به آنها اجازه می‌دهد کنترل این دستگاه‌ها را در دست بگیرند.

بر اساس اعلامیه‌های منتشر شده در وب‌سایت اپل، آیفون ۶ و جدیدتر، همه آی‌پد پرو، آی‌پد نسل پنجم و جدیدتر و مک‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند. به گفته شرکت اپل، در نسخه قدیمی نرم افزار عامل، یک برنامه کاربردی وجود دارد که با توجه به نقص‌های امنیتی، می‌تواند از کد دلخواه استفاده کند و سیستم عامل گوشی یا هرنوع دستگاه دیگری از محصولات آیفون را هک کند.

گروه کوپرتینو، کالیفرنیا، اضافه می‌کند که این نقص از طریق "محتوای اینترنتی ساخته شده به طور مخرب" نیز قابل استفاده است. برای رفع این نقص‌ها، اپل از کاربران می‌خواهد نسخه ۱۵.۶.۱ نرم‌افزار عامل iOS را برای آیفون، همتای آن iPadOS ۱۵.۶.۱ برای iPad و macOSMonterey ۱۲.۵.۱ برای رایانه‌های Mac را دانلود کنند.

کد خبر 458511

اخبار مرتبط

  • همراه اول هک شد؟

    همراه اول هک شد؟

    اخیرا بعضی از مشترکان اپراتور همراه اول با انتشار تصاویری از صورتحساب خود، از صفر شدن قبوضشان خبر دادند و این شائبه بوجود آمد که ممکن است سامانه امور مشترکین همراه اول هک یا دچار اختلال شده باشد.

  • آیفون ۱۴ چه روزی و با چه قیمتی به ایران می رسد؟

    آیفون ۱۴ چه روزی و با چه قیمتی به ایران می رسد؟

    ورود سری جدید گوشی های آیفون به دلیل نوع نگاه گاه لاکچری گروهی به این محصول در روزهای ابتدایی ورودش به بازار سبب می شود تا در ابتدای عرضه جهانی این محصول شاهد قیمت های نجومی اش در بازار ایران باشیم!

  • بدون یک کلیه می‌توانی زندگی کنی، بدون آیفون چه‌طور؟!

    بدون یک کلیه می‌توانی زندگی کنی، بدون آیفون چه‌طور؟!

    هر سال در اولین روز عرضه محصولات جدید شرکت اپل شاهد تصاویر و اتفاقات عجیب در کشورهای مختلف دنیا هستیم. در این گزارش به بررسی چند مورد از حواشی امسال و سال‌های گذشته این اتفاق پرداخته‌ایم.

  • قیمت آیفون ۱۴ پرومکس و دیگر آیفون‌های جدید در ایران

    قیمت آیفون ۱۴ پرومکس و دیگر آیفون‌های جدید در ایران

    قیمت آیفون ۱۴ پرومکس در مدل پایه، توسط اپل هزار و ۱۹۹ دلار تعیین شده است و سایت‌های ایرانی پیش‌فروش آن را فعلا با رقم ۵۹ میلیون تومان آغاز کرده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =